خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

مختصری در مورد کالج و دانشگاه

سلام

زود میخوام بگم و برم

کالج و دانشگاه هر دو برای پذیرش احتیاج به دیپلم یا معادل اون رو دارند ولی کالج یک کمی راحت تر میگیره و سطح نمره هایی که میخواد پایین تر از دانشگاهه ! البته در دانشگاه ها بعضی دانشگاه ا و بعضی رشته ها نمره های بالاتری میخواند و بعضی کمتر. معمولا هم اگر کلا با مدرکتون مشکل نداشته باشند و فقط چند تا از واحدهاتون رو قبول نکنند بهتون این فرصت رو میدند که اونها رو توی خود کالج یا دانشگاه بگذرونید. کلا هم دانشگاه ها و هم کالج ها کلاسهای زبان ختصی برای دانشجوهای ورودی تازه وارد دارند که البته تا اونجا که من میدونم ول زیادی هم براش میگیرند.

در کالج بیشتر درسها عملی و در دانشگاه بیشتر تئوری گذرونده میشه ولی از هر دو نوع درس در هر دو هست.

بعضی کالج ها و دانشگاه ها با هم همکاری میکنند و یا شما دو سال کالج میخونید و دو سال دانشگاه تا لیسانی بگیرید و یا درسهای کالج و دانشگاه رو هر دو با هم و قاطی میگذرونید.

مطمئنا این مقاله رو ادامه میدم

ارادتمند

رامین

صحبت

سلام خدمت دوستان عزیز


اولا بابت اینکه گفتم بعضی دوستان سوالات خارج و بی ربط میکنند بسیار ی از دوستان ناراحت شدند که باید بگم بنده منظور بدی نداشتم و فقط این رو برای این گفتم که یک دوستان نظر و موضع بنده رو هم متوجه بشند و و اگر میشه سوالات بهتری بکنند و دو اگر کسی یه همچین سوالی کرد و ما جواب ندادیم دلیل رو بدونه و ناراحت نباشه

دوما میخواستم برای چندمین بار تکرار کنم که این وبلاگ محلی برای اعلام نظرات شخصی منه پس اینجا منبع نیست و بنده هیچ مسئولیی ندارم .... من حرف میزنم تا شما متوجه بشید و برید تحقیق کنید ... اگر هم وبلاگی رو لینک میکنم برای اینه که با نظرات مختلف آشنا بشید و من ممکنه وبلاگ یک نفر رو اصلا نخونده لینک کنم یا اصلا نظراتش رو قبول نداشته باشم ولی لینکش کنم تا شما با نظرات اون هم آشنا بشید

ارادتمند

رامین


وکیل

سلام 

دلم براتون یک ذره شده 

وقتی میام و اظهار لطف بعضی از دوستان رو میبینم واقعا سر ذوق میام 

 

مطلب اینبار رو خلاصه میگم 

خانمها آقایون 

وکیل معجزه نمیکنه برای مهاجرت ... وکیل فقط به روال کار اداری و زبان رسمی انگلیسی وارده و میتونه دنبال کارهای مهاجرت شما باشه تا چیزی رو از دست ندید یا نامه ای رو بی جواب مناسب نگذارید 

اخیرا شنیدم بعضی ها اومدند داخل کشور و گرد و خاکی به هوا کردند ... حواستون باشه حرف باد هواست ... اگر کسی ادعا کرد که من فلان چیز و فلان مدرک و فلان مجوز رو از دولت کانادا دارم فقط ازش مدارک کامل و اسناد معتبر بخواید و شمارش مدارک رو ازش بگیرید و با وزارت مهاجر کنترل کنید ... خیلی از دوستان به ظاهر وکیل اینجا با پولهای شما پادشاهی میکنند 

اگر در مورد وکیل اطلاعات میخواید سایت http://www.cic.gc.ca و به خصوص قسمت Immigration representatives – Choose carefully رو ببینید و بعد تصمیم بگیرید 

 

اینم وزارت مهاجرت انتاریو : 

http://www.citizenship.gov.on.ca/english

اینم وزارت مهاجرت کبک : 

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/index.html 

 

در ضمن لطفا سوال کلی یا ایمیل طولانی نفرستید 

آخه یعنی چی بعضیا اینطوری ایمیل میدند : 

سلام 

من میخوام بیام کانادا .... میشه یکم برام توضیح بدی 

کی آنلاین میشی ؟ 

بای 

نام  

 أخه این سوال جوابش یک طوماره 

جانم سوال تخصصی و موردی بکنید 

استفاده از منابع کانادایی یادتون نره 

ارادتمند 

رامین