خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

بدیهای کانادا

سلام

این پست به همت علی آقا نوشته شد تا همگان بدانند اینجا همه چیز خوب نیست

در ضمن این حرفهایی (با یه عقیده بعضی دوستان مزخرفاتی) که من میگم نظرا شخصی منه و من نخست وزیر کانادا نیستم که حرفم کاملا صحیح باشه.

البته خوب اینم حرفبه که اینقدر از خوبی های این سرزمین آرزوها میگی بکم هم بگو ببینم اینجا چه مشکلاتی هست !!

1- اولا برای شمای مهاجر که اول از همه مشکل غربت و تنهایی هست که در مطالب قبلی در موردش به تفسیر سخن (یا به قول همون دوستان یاوه) گفتم.

2- اینجا اگر کار نکنی و در خقیقت درآمدی نداشته باشی زندگی خیلی سخت میگذره ولی خوب میگذره. البه اینجا اینقدر از طرف دولت و یازمانهای مختلف خوای افراد رو دارند که این وضعیت خیلی خیلی به ندرت پیش میاد.

3- اینجا بک یری کلاه برداری قانونی هست. مثلا شا با یک نفر یک قرارداد میبندی و اون فرد میتونه تمام نکا قرارداد رو شفاها برای شما ذکر نکنه و شما در مقابل چیزی که امضا میکنید و قراردادی که امضای شما زیرشه مسئولید پس در یعضی مواقع پیش میاد که نکا ریزی از قرارداد به ضرر شماست که مثلا با خط خیلی ریز در حاشیه کاغذ قرار داره که باید حواستون رو بهش جمع کنید. البته این هم کم پیش میاد.

4- اینجا زیاد کسی به پیشینه شما اهمیت نمیده و نمیگه شما بهتر از نفر دیگه ای هستی چون پیشین بهره و بیشر با زمان حال شما رو میسنجند. البته اینجا شما خیلی سریع از پیشینون فاصله نمیگیرید و معمولا روی همون خط به ارامی جا به جا میشید. منظور من اینه اینجا اگر شما و من هر دو بریم پیش یک نفر اون فرد نمیگه شما بخاطر اینکه یک زمانی دکتر بودی الان از من بالاتری بلکه میگه الان چون شما الان این مشکل رو درت داری نسیت به بنده ای که اون مشکل رو ندارم در جایگاه پایین تری هستی.

5- اینجا همه با هم برابرند. این بده ؟ بعضی موقعها .... اینجا شما نمیتونی بگی من با یک ملیت خاص دوست نمیشم یا توی مترو بغل دست یک فرد بی خانمان نمیشینم چون این توهین به اون فرده و شما صرف نظر از جایگاهتون توی اجتماع در یک سطح هستید.


فعلا دیگه برم بخوابم

شاید فردا روزی ادامه دادم

ارادتمند

رامین

نظرات 29 + ارسال نظر
جلیله شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ http://mylovevancouver.blogspot.com/

رامین جان ممنون از اینکه مینویسی و اطلاعات خدت رو در اختیار بقیه میذاری. هر جور راحتی و دوست داری ادامه بده. برای هر کسی در هر حال یه قسمتی از نوشته هات شاید بدرد بخوره و استفاده داشته باشه. من هم همیشه میخونمت ولی خب شاید همیشه کامنت نذارم. وبلاگ برای پرسیدن سوالات مختلف زیاده. نوشته هات متفاوت و با دید متفاوتی مثل هر انسان دیگه ای.
موفق باشی

فرزانه شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ

سلام ممنون از مطالبی که مینویسین برای ما منتظران در صف مهاجرت. من یه سوال دارم برای خواهر زاده هام که فردا قراره برسن تورنتو. یکی باید بره کلاس ۱۰ و یکی دیگه کلاس ۸ راستش اینا خیلی میترسن از اون امتحان تعیین سطح که برای مدرسه باید بدن و الان هم حدود یک ماه و یک هفته از شروع سال تحصیلی میگذره ولی خوب ویزاشون یک کم دیر اومد .میشه اگه اطلاعی دارین در این مورد کمک کنین.

سلام
خلاصه و سریع جوابتون رو میدم
اولا بهشون بگید اصلا ترس نداره چون توی اون سطحی که اونا هستن به خصوص اون که کلاس 8 هستش حتما همون کلاس هشت میگدارنشون و اون یکی رو هم خیلی که بهش ظلم بشه کلاس نه یا همون ده میگدارند
تسن فقط ریاضی و زیانه و محور خاصی برای مطالعه پیش از اامتحان پیشنهاد نمیکنم
فقط هول نشند و با اعتماد نفس عمل کنند و بهشون اطمینان بدید مخصوصا از نظر ریاضی هیچ مشکلی نخواهند داشت
این تاریخی که میان ممکنه واحدهای ترم اولشون که ا آخر ژانویه هست رو بخاطر اینکه از وسطش میخونند قبول نکنند ولی فرصت خوبیه که زبانشون رو تقویت کنند
بهشون بفرمایید اصلا عجاه توی انتخاب واحد نکنند چون بعد از تعیین سطح همون روز باید برند پیش مشاور تحصیلی مدرسه و چهارتا دری برای خوندن توی ترم اول انتخاب کنند که یکیش که حتما زبانه و بکی با دوتاش هم بستگی به سطح زیانشون درس با تمرکز روی تقویت زیانه و درس بقیه هم (یکی یا دوتای دیگه) درسهای کانادایی معمولیه
مطمئنا وی ترم اول ازشون کسی انتظارات خیلی بالایی نداره و بهشون از جانب من بفرمایید مدارس کانادا همش تفریحه و خیلی درس خوندن توش جالب و جذابه
نیجه رو به من هم خبر بدید و اگر خواستند تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری هم بدم
ارادتمند
رامین

سپیده شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام دوست گرامی
من امروز برای اولین بار وبلاگتون رو دیدم و دوسش داشتم مرسی

محمد مدیر وبلاگ MTCanada شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:09 ب.ظ http://www.mtcanada.blogspot.com

سلام رامین جان خیلی وقت بود بهت سر نزده بودم
حالت خوبه ، بی معرفت تو هم خیلی کم پیدایی نه سری نه نظری
اصل حالت چطوره؟زندگی خوبه خوب می گذره؟
راستی دوست داری در مورد ویزای خودت کلا مراحلی که طی کردی دوباره یه توضیحی بدی و یادآوری بکنی یه دوره ای هم بشه.
رامین جان معدل دیپلمم (15.49) شده الان که دارم برا لیسانس می خونم (هنرستانی هم هستم-فنی و حرفه ای) می دونم شاید زیاد ندونی اما هرچی می دونی بگو.
به نظرت می تونستم با این معدل بیام از اول برا لیسانس کانادا تحصیل کنم؟
چون یکی می خواست جور کنه برم ونکور اما خودم پیشو نگرفتم گفتم با لیسانس بهتره.
نظر تو چیه دوست گلم؟
معدلم
B
هست دیگه درسته؟

محمد مدیر وبلاگ MTCanada شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.mtcanada.blogspot.com

******ادامه داره عزیز پایین رو هم بخون
سلام رامین جان خیلی وقت بود بهت سر نزده بودم
حالت خوبه ، بی معرفت تو هم خیلی کم پیدایی نه سری نه نظری
اصل حالت چطوره؟زندگی خوبه خوب می گذره؟
راستی دوست داری در مورد ویزای خودت کلا مراحلی که طی کردی دوباره یه توضیحی بدی و یادآوری بکنی یه دوره ای هم بشه.
رامین جان معدل دیپلمم (15.49) شده الان که دارم برا لیسانس می خونم (هنرستانی هم هستم-فنی و حرفه ای) می دونم شاید زیاد ندونی اما هرچی می دونی بگو.
به نظرت می تونستم با این معدل بیام از اول برا لیسانس کانادا تحصیل کنم؟
چون یکی می خواست جور کنه برم ونکور اما خودم پیشو نگرفتم گفتم با لیسانس بهتره.
نظر تو چیه دوست گلم؟
معدلم
B
هست دیگه درسته؟
*******************می شه رامین جان هم اینجا جوابمو بدی هم تو وبلاگ خودم کامنت بذاری یک دنیا ممنون می شم
دوست دار شما و راه شما محمد

سلام
فکر نکنم با این معدل بتونی از طریق پذیرش تحصیلی بیای ولی کلا اگر هر چه زودتر بیای و حصیلاتت رو اینجا کامل کنی بهتره

ali acc شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ب.ظ

سلام
دمت گرم تاحالا کسی از این کارا واسه ما نکرده بود که پست درخواستی بنویسه.
ولی فکر میکنم اینایی که هر کدومش 1000 تا داستان داره . مثلا همون کار پیدا کردن و ... و مشکلاتش شاید بیشتر از اینایی باشه که گفتید.
راستی مگه تو کانادا بی خانمان هم پیدا میشه ؟

سلام
علی آقا شما خیلی از من حرف میکشیا ... فکر کنم باید براتون یه فاکتور صادر کنم (شوخی)
اینجا بی خانمان هست خیلیم هست
از این به بعد هم بازم براتون پست درخواستی اگر در توانم باشه حتما مینویسم

بنفشه یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

خیلی صادقانه و ساده مینویسی. یک مشخصه دیگه اینه که جهت گیری مثبت یا منفی نداری و فقط شرح میدهی که واقعا ارزشمنده و نکته خیلی مهمیه که در کمتر نوشته ای پیدا میشه.
موفق باشی

ممنونم

فرزانه یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام آقا رامین خیلی ممنون از پاسختون استرسشون یکم کمتر شد وقتی بهشون گفتم. اگر سوال دیگه ای بود حتما" مزاحمتون میشم. راستی کانادا بازار کار برای کسی که با نرم افزار ARCGIS کار میکنه( خودم رو میگم) خوبه؟

سلام
بنده نه این نرم افزار رو میشناسم و نه در موردش اطلاع دارم ولی اینجا بازار کار برای اپراتورهای نرم افزارهای یکم تخصصی و خیلی تخصصی خیلی تقریبا خوبه و به عنوان یک کار موقت یا حتی کمکی خیلی خوب جواب میده و در بعضی موارد حتی به عنوان کار اصلی

محمد مدیر وبلاگ MTCanada یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.mtcanada.blogspot.com

سلام رامین جان ممنونم از پاسخت
راستی چقدر اجاره خونه تو تورنتو زیاد شده شنیدم از ۱۰۰۰ به ۱۲۰۰ هم رسیده.
رامین جان کجای تورنتنو هستی اومدیم ببینیمتhttp://www.blogsky.com/images/smileys/017.gif
چی می خونی ؟
دانشگاه تورنتو می خوای بری؟
راستی اگر دوست داشتی بازم قضیه مهاجرت خودتو دوباره بگی بد نیست دوباره یه دوره ای می شه شاید نکته جدیدی هم به ذهنت برسه.
دوست دارت محمد

سلام
اجاره زیاد اینجا بالا مثل ایران بالا نمیره ولی با قیمت خونه یه تکونهایی میخوره
ما توی نورت یورک زندگی میکنیم و خوشحال میشیم اگر اومدید این طرفها ببینیمتون
من که فعلا دبیرستان و زبان برای دانشگاه میخونم
نه اصلا دوست دارم دانشگاه تورنتو برم چون زبانش برای تازه واردها خیلی سخته و اونقدرها هم با بقیه فرقی نداره

رامین دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.ramin1046.blogfa.com/

سلام
خدا قوت

میخواستم در مورد کار ودرآمد شغلهای ازاد برامون بنویسی.
همینطور وام واسه خریدن مغازه و هر چی در این مورد میدونی
چه شغلهایی خوبه و واسه راه اندازی کمتر پول میخواد

قبلا ازت متشکرم
رامین شیراز

سلام
کار آزاد اینجا خوب جواب میده ولی اگر سرمایه خوب و پشت کار و نبوغ اقتصادی داشته باشی
منظورم اینه شما میتونی بیای اینجا یه مغازه کوچیک بگیری و یه سوپر مارکت نمیه ایرانی یزنی و این سوپر مارکت خرج خودت و خانوادت رو بده ولی اگر بیای و یه مغازه بزرگ بزنی و خوب بهش رسیدگی کنی و اجناس با کیفیت بالا و قیمت پایین و تبلیغات خوب عرضه کنی درآمد بسیار بالاتر و بهتری بدست میاری.
اینجا مقمولا یبزینسهای فردی در سطح بقالی هست و چیزهایی مثل غذا و پمپ بنزین بیشتر فرانچایز هستند و هرچفدر پول بدی بیشتر آش میخوری که البته بازم به کیفیت کار خودت هم بستگی داره.

ali acc دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ب.ظ

سام علیکم
مخلصیم
از اون بی خانمانها و اینکه چطور میشه یکی بیاد اونجا و اینجوری بشه یخورده تعریف کن.
راستی چرا اکثرا میان از ایران زن میگیرن میبرن کانادا ؟

سلام
بی خانمانهای کانادا معمولا افراد کانادایی هستند که الکلیند و ترجیح میدند کل کمکهای دولتی رو خرج الکل بکنند و نهایتا هم شبها رو در اقامتگاه های بی خانمانها و روزها رو کف خیابون مشغول گدایی و تیغ زنی و بدمستی میگذرونند و بخاطر تاثیرات الکل روی مغزشون معمولا به وضع نمیه هشیار هستند و تقریبا مسئولیت شهروندی هم ندارند.
این افراد از دولت کمکهای شایانی دریافت میکنند که البته همش رو حیف و میل میکنند و اکثرا هم مهاجران جزو این قبیل افراد نیستند.
در مورد اون یکی هم بنده بی خبرم.

سعید دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ب.ظ

سلام.

بنده در مالزی زندگی میکنم یعنی یه ۷ ماهی میشه اینجا هستم.

شاید برای ادامه تحصیل و زندگی در کانادا یه سری بهش بزنم.

یه چند تا سوال مهم هست:

برخورد مردمشون با ایرانی ها یا بهتر بگم مسلمون ها یا بازم بهتر بگم اسیای ها چطوری هست؟

بنده اینجا ۸۰۰ دولار اجاره خونه دارم میدم و ۴۰۰ دولار خرج ماهیانه اونجا یه سر انگشتی به من میگید میشه با همین هزینه زندگی کرد(ماهی)؟؟

بعدا حتما باهم بیشتر اشنا میشویم.
مرسی و ممنون.

سلام
همونطور که چندین بار تکرار کردم اینجا همه به هم احرام میگدارند و خیلی کم پیدا میشه که بخاطر نژاد یا دین و رنگ و ... مهاجرها با هم مشکل داشته باشند ولی همه کانادایی های انگلوساکسون با مهاجرها مثل بقیه کانادایی ها برخورد میکنند.
تقریبا برای یک نفر با زندگی دانشجویی با یه همیچین چیزی میتونی زندگی کنی.

محبوبه دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.pesaramk1.blogfa.com

اینا که بد نبود رامین جان....باید یه سر بیای اینور تا ببینی بدی یعنی چی!

نوروزی پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:14 ب.ظ

با سلام و تشکر از مطالب خوبی که می نویسید. میخاستم اگر اطلاعاتی در مورد پذیرش در رشته تربیت بدنی دارید،یا اسامی دا نشگاههایی که که در درمقطع دکتری پذیرش دارند بگید یا سایت دانشگاه را معرفی کنید. متشکر میشم کمکم کنید

سلام
خبر از این یکی ندارم

مجید پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام
خسته نباشید.مدتی به دلیلی نشد بیام خدمتتون که می بخشید.قصه کسانیکه بعضی مطالب رو متوجه نمیشن (مثل خود بنده) بنظر من مثل کسی میمونه که قصه رو از وسط خونده.طبیعیه که شیر فهم نمیشه.خب هر کسی هم از یه دیدگاه به اونجا نگاه میکنه. از نظر خود من مثلا بیشتر چیزهای عجیب اونجا جالبه.رسوم قوانین خاص و دلایلش دیدگاهشون و امثال اینها.باز خدا بهتون خیر بده که با سعه صدر پیگیر این موضوعات هستید و جواب میذارید.امیدوارم موفق باشید

صادق جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام رامین جان
اگه خدا کمک کنه و خودم همت کنم تا ۲ یا ۳ سال آینده میام کانادا. برای ارشد و... و در نهایت زندگی. خوشحال می شم نظرتو بدونم.

سلام
کار بسیار عالی میکنید
کانادا با نهایت اشتیاق در انتظار شماست

ونوس جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام ممنون از وقتی که میگذارید تا اطلاعاتتون رو به دیگران هم بدید.من شنیدم برای بچه ها ماهانه مبلغی به مادر میدهن .این مبلغ در ونکوور چقدره و ایا از همون اولین روز ورود محاسبه میشه یا شرایطی داره . ضمنا اگر من بخواهم برای یک امتحان اینترنتی در مورد شغلم برای چند ساعت به سیاتل بروم جقدر بعد از ورودم به کانادا باید صبر کنم و ایا ویزا میدهند باز هم متشکر

سلام
مبلغ رو در ونکور نمیدونم ولی میدونم در انتاریو کمترین مبلغ 500 دلار برای هر بچست که البته بزرگ باشه و پدر و مادر هم در شرایط مالی خوبی باشند.
وقتی شما اقامت دائم کانادا رو دارید برای رفتن به آمریکا احتیاج به ویزا دارید که تقریبا راحت بهتون میدند ولی حدود 2-3 ماه طول داره.
احتیاج به صبر کردن ندارید و از همون روز اول میتونید برای ویزا اقدام کنید ولی اگر بخواید میتونید سه سال صبر کنید تا شهروند کانادا بشید و بتونید بدون ویزا برید.

حسام شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

به نظر میرسه یا تو خیلی بچه ای یا کم داری با این نوشتنت

سلام
شاید هردو

انیتا شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:17 ب.ظ

سلامومن ۱۷ سالمه با معدل ۱۹.۳۶فکر میکنی بتونم از طریق بورسیه بیام اخه بابا میگن اوضاع اقتصادی خرابه انجا ولمو اونجا سرمایهگذاری نمیکنمواینا!من شیکااااااااااااااااااااااااااار کنم؟؟

سلام
شما با دییلم دبیرستان نمیتونید بورسیه یگیرید جز اینکه اختراع با اکتشاف یا جایزه بین المللی برده باشید.
بهتره از طریق ویزای کارگر ماهر بیاید یا بعد از رفتن به یه دانشگاه معتبر و با نمرات عالی برای بورسیه اقدام کنید. با در یکی از رشته های درسی یا تحصیلی تلاش زیادی بکنید تا از دیگران برتری خاصی پیدا کنید و کشورهای خارجی خودشون برای آوردن شما اینور آب تلاش کنند.

فرشاد دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام و خست نباشی...اول ممنون از شما که وقت میذاری و بقیه رو راهنمایی میکنی...دوم اگه میشه کمی در مورد تفریحات یه جوون در اونجا بگو....راستی قیمت سیگار اونجا بسته ای چنده؟میشه از ایران با خودمون بیاریم؟

سلام
سعی میکنم یک پست در موردش بنویسم
قیمت سیگارهای معمولی تا اونجا که من میدونم (چون به جان خودم من سیگاری نیستم و هر از گاهی برای کسان دیگه میخرم) از 7-8 دلار هست تا 14-15 دلار
میتونید از ایران به یک مقدار خیلی محدودی بیارید

همونی که شناسنامه اش ژشت جیبشه دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:42 ب.ظ

ممنون داداشی
من همیشه میخونم و چون با موبایلم میخونم نمیتونم کامنت بذارم و الان بعد چند وقت اومدم کامپیوتر و ازت متشکر باشم
مرسی گلپسر
مجتبی از بابل

افشین سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:31 ب.ظ

هرچی از بدیاش :) میگی بیشتر خوشم میاد بیام اونجا

انیتا چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ب.ظ

سلام خیلی ادم تو ذوق زنی هستی!اخه داداشی من این همه با ذوق واست کامنت گذاشتم زورت اومد یه جواب بدی؟

من هنوز کامنتها رو چک نکردم

نیک جمعه 7 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:09 ق.ظ


رامین عزیز من امشب تمام وبلاگتو خوندم.کاش نام وکیل مشاوره خود را می نوشتی.
با تشکر از وقتی که می گذاری.

سلام
نمیخوام تبلیغ کسی رو بکنم

مریم چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام هموطن
خوشبحالت که کانادایی ایران خیلی مذخرفه دیگه دوس ندارم برم سر کار از بس که پارتی بازیه هر روز با گریه میام خونه راستی من پرستارم حیف که رسمی ام ولی تو بیمارستان ماها که پارتی نداریم خیلی اذیتمون میکنن خیلییییییییییییییییی دلم گرفته خوشبه سعادتت از اینجا رفتی

شهرزاد شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ق.ظ

خوب دوست عزیز اینا که گفتی که همه مزیته ،بدیش دیگه چیه !!!

اگه قرار بود این تفاوتا نباشه که رسما اونجا شبیه ایران میشد

اسی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:48 ق.ظ

سلام
ایا اطلاعاتی درباره حقوق پرستاری اونجا داری ؟
از بدو ورود تا زمانی که مدرک پرستاری تایید بشه و بتونه مشغول بشه چقدر طول میکشه ؟
ببخشید که سوالام تخصصی هست
بازم ممنون

علی شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:25 ق.ظ

سلام ممنون واقعا عالی بود من الان سه ترم که دارم به شوق کبک فرانسه میخونم

پری پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1396 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام من یک ساعتی میشه وبلاگتونو دیدم انشالله قرراره تا 2 الی 3 سال ذیگ تورنتو باشیم فک میکنم تا اون موقع پایه هشتمم تموم شده باشه زبانمم ضعیفه و فک نکنم توی دوسال بتونم تسلط پیدا کنم با این وضعیت چزور می تونم در کلاس ها حاظر بشم ممنون از این مطالبی که می نویسی انشالله موفق باشیذ

Student visa
برای دبیرستانهای کانادا بگیرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد