خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

بیمه توسط محل کار

سلام
ارادت فراوان خدمت تمامی دوستان عزیز، اونا که چشم دیدن ما رو هم ندارن، به اونا هم سلام عرض میکنیم، شاید عداوت رو با ما گذاشتن کنار.
خلاصه میرم سر اصل مطلب.
اینجا بیمه بیکاری دولتیه، که بهش Employment Insurance یا به اختصار EI میگن. این بیمه برای وقتیه که شما از کار بیکار میشید، که بسته به سابقتون تا چند ماه مادامی که آماده به کار باشید، یعنی مثلا بیرون از کشور نباشید یا مدرسه نرید، بهتون تعلق میگیره.

همچنین، در بیشتر کارهای رسمی و بلند مدت شما از طریق کارفرما بیمه تکمیلی میشید که به بیمه سلامتی شما اضافه میشه. لازم به یادآوری تمام کانادایی ها بیمه سلامتی دارند که بیشتر خدمات درمانی به جز دارو و عینک و آمبولانس و دندونپزشکی و چندتا چیز دیگه رو پوشش میده (مطمئنم در مورد citizen و permanent resident مطمئنم ولی کسایی که هنوز PR شدن رو مطمئن نیستم).
حالا بیمه تکمیلی کارفرما عینک و دارو و آمبولانس و دندونپزشکی رو هم تا یه سقفی پوشش میده.
معمولا این بیمه سه، شش یا نه ماه بعد از استخدام و شروع به کارتون بهتون تعلق میگیره. بعضی جاها یه هزینه ای بابتش ازتون کسر میشه، بعضی جاها خود کارفرما هزینه رو تقبل میکنه.
بیشتر افراد در کانادا بیمه تکمیلی دارند، حالا یا از طریق کار، یا مدرسه یا خدمات اجتماعی.
حالا این وسط معمولا تمامی بیمه ها (بیمه کار، مدرسه، اتومبیل، بیمه کردیت کارت، یا غیره) بیمه عمر هم دارند ولی حتی اگر هیچکدوم هم نداشته باشند بیمه عمر جداگانه در دسترسه، که نسبت به سن و عادتهای زیان آور و سلامتی شخص هزینه ماهیانش فرق میکنه. مثلا برای من یه مرد سالم و غیر سیگاری و با سن بیست و پنج سال بدون مشکلات عمده سلامتی برای پوشش دو ملیون دلار حدود ده دوازده دلار در ماهه.
بیمه های عمر معمولا یک تا دو ملیون پوشش دارند، که میشه تا سه چهار ملیون هم بالا برد. لازم به ذکر هست که بیمه عمر میتونه بصورت تخصصی هم باشه، مثلا افرادی که بسیار پولدارند میتونند از شرکت بیمه یک بیمه خاص بخوان که مثلا اون شرکت یک تا دو هفته کل زندگی اونها رو زیر نظر میگیره تا بهشون نرخ بده.
خدمات درمانی در کانادا کیفیت متوسطی داره اما بیشترش رایگان هستش. یعنی شما اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشید، در شرایط معمولی هیییییچ مبلغی پرداخت نمیکنید جز اینکه درخواست خاصی داشته باشید، مثل اتاق خصوصی یا غذای خاص.

مثل همیشه جوابگوی سوالات مرتبط دوستان هستم.
ارادتمند
رامین
نظرات 13 + ارسال نظر
مینا مامان آرمان چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 10:37 ب.ظ

بسیار عالی بود.ممنون از زحمتاتون.لطف میکنید

لطف دارید

حمید چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام، من دانش اموز سال آخری رشته ریاضی هستم و 7 ماه دیگه کنکور دارم
عاشق رشته فیزیک ، و چون در ایران به رشته های علوم پایه اهمیت داده نمیشه مجبورم از الان به فکر بورسیه تحصیلی اومدن اونطرف باشم و بر اساس تحقیقاتی که داشتم کشور کانادا از جاهای مناسب برای اپلای در رشته فیزیک هست
البته به خاطر هزینه های زیاد و ندادن فاند در مقطع کارشناسی، میخوام از ارشد بیام که فاند و شرایطش بهتره.
اگه امکانش هست ی راهنمایی کلی در زمینه ی زندگی دانشجویی و کار تحقیقاتی و ... بفرمایید
(ممنون میشم اگه پاسخ بدید)
باوجود اینکه خیلی خیلی زیاد تو این موارد تحقیق کردم ولی بهره مندی از تجربیات یک شخصی که اونجا زندگی میکنه فرق داره
(ادر ضمن زبانم خیلی خوبه در حد آیلتس وتافل و... خلاصه از بچگی زبان میخوندم!)
و در پایان ! امروز با وبلاگتون آشنا شدم و کار خیلی مفیدی انجام میدید در یک کلام خدا خیرتون بده!

آشنایی خاصی ندارم با این موضوعات
فقط میدونم شما باید از طریق استادها قبل از اومدن پذیرش و بورسیه رو دریافت کنید پس با اساتید در تماس باشید

امیر پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 10:55 ق.ظ

سلام رامین خان خوشحالم که دوباره مطلب میزاری

ارادت
خیلی مخلصیم

ولکان از قم جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:57 ب.ظ

سلام دوست گرامی از راهنمایی هاتون متشکرم بنده مداوم شما را دنبال میکنم

ممنونم

ولکان از قم دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 03:26 ب.ظ

2 تا نکته اول اینکه از دافعه های کانادا البته بجز سرما برای من و رفقا صحبت کنید دوم اینکه حضورتون را پررنگ تر کنید بلکه بیشتر فیاض بشیم با تشکر ولکان

امین پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:01 ب.ظ https://ijoomla.org

سلام رامین جان

من برام سؤاله که آیا منزل در کانادا مالیات داره یا اینکه بیمه منزله که ماهانه توسط مالک پرداخت می شه؟

ممنونم از توجهت

خانه مالیات بر دارایی بهش تعلق میگیره
بیمه منزل هم چیز زیادی نیست

محمود جمعه 26 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام، مچکرم از مطالب لرزشمند و به روزی که گذاشتید. جالبه خیلی از سایتها مطالبشون دیگه منقضی شدن ولی هنوز جز رتبه های اول گوگل هستند.

بیا مهدی عج جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:06 ب.ظ

سلام وصیت امام راحل را فراموش کردین رفتین به سمت غرب استکبار

ramina پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1395 ساعت 07:47 ب.ظ

slm agha Ramin
koli merci az matalebe khubetoon!!
mataleb va hamchenin rahnamaii hatoon vaqean be dard mikhore!!
baz hm merci

ممنونم

آیدا یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام
من در حال تلاش برای مهاجرت هستم
فوق لیسانس کامپیوتر دارم و 4 سال سابقه کار ولی نمیتونم به جد بگم تخصص خیلی خاصی دارم
دوست دارم در زمینه آشپزی و شیرینی پزی کار کنم
یا حتی یه کافی شاپ از خودم بزنم
اما سابقه کار ندارم
ولی در تلاشم مدارک فنی حرفه ای را در این زمینه بگیرم
سوالم اینه آیا مدارک فنی حرفه ای در زمینه آشپزی و شیرینی پزی در کانادا قابل قبول هست ؟
بدون سابقه کار ممکنه کار پیدا کنم ؟
با تشکر

سلام
بصورت کلی کارهای عملی مثل خیاطی و آشپزی بیشتر به مهارت شما بستگی داره و در زمان اومدن بصورت الزامی باید چند دوره آموزشی بسیار کوتاه مثل مسائل ایمنی محیط کار یا بهداشت مواد غذایی رو بصورت الزامی بگذرونید. البته فکر کنم گزینه هایی برای تبدیل مدرک بصورت سریع هم وجود داشته باشه، اما در اصل کیفیت کار شماست که شما رو در چنین کارهایی جلو میبره.

ارادتمند
رامین

ویدا پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام. با تشکر از اطلاعاتی که دراختیارا ما قرار میدید یک سوال داشتم.اگر کسی بدون بیمه بیکاری شاغل باشه مثلا کارهای جنرال که کارفرما برای عدم پرداخت حق بیمه ساعت کمتری کارگر رو به کار بگیره ایاا بعد از بیکار شدن میتونه تقاضای کمک دولتی بده؟اخه در استرالیا به محض اینکه شخصی بیکار بشه حالا چه با بیمه چه بدون بیمه ،سنترلینک ماهانه هزار دلار بهش پرداخت میکنه تا کار جدید پیدا کنه .اما سنترلینک اون رو زیر نظر داره تا سریع کار پیدا کنه و حتی خودش به شخص بیکار شغل معرفی میکنه. میخواستم بدونم این خدمات دولتی در کانادا هم هست؟

سلام
نظام بیمه کار یا همون Employment Insurance کلا در کانادا متفاوته.
این کارگر هست که هزینه ی بیمه بیکاری رو میده و در صورتی که فیش حقوقی یا Pay Stub دریافت کنه بصورت خودکار ازش کم میشه. در غیر این صورت هم خود فرد میتونه بیمه بیکاری رو پرداخت کنه.
از طرفی پس از بیکاری برای گرفتن پول از بیمه شرایط بسیار سخته و پولی که میدن هم تقریبا نسبت به حقوق فرد کمه.
برای اطلاعات کامل به این سایت مراجعه کنید:
https://www.canada.ca/en/services/benefits/ei/ei-regular-benefit.html
لازم به ذکره در کانادا کسی گرسنه نمیمونه و اگر درآمدی نداشته باشید یا درآمدتون کم باشه، سیستم خدمات اجتماعی حداقل زندگی رو براتون فراهم میکنه و میتونید در صورت نیاز welfare بگیرید.

فرید یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:07 ق.ظ http://tehranbarbary.com

با تشکر از سایت خوبتون خیلی استفاده کردیم

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد