خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

جوابیات

سلام

جواب پیغامهای همه رو کلی و با توضیح میدم که دیگران هم اطلاعاتی بگیرند

زندگی توی کانادا همونطور که بارها گفتم بسیار خوبه ولی بعضیا که فقط بخاطر کلاس  کانادا اومدند اینجا و با جامعه ارتباط برقرار نکردند هنوزم در خبال این هستند که برگردند ایران و اونهابشون که پول و پله ای دارند سه ماه یکبار زندگیشون رو ول میکنند و میان عطیلات ایران تا به شمسی خانم و قمر خانم از خاطرات فرنگشون بگند ... همین دوستان اما وقتی ایران بودند هفته ای یکبار برای فرار از هوای تهران و مشکلات زندگیشون در ایران باید میرفند توی انتالیا حمام آفتاب میگیرفتند (من نمونش رو دارم که میگم)

در مورد اینکه شما فلان رشته رو خوندید و الان که میاید اینجا موفق هستید با نه باید بگم که اینجا همه در بدو ورود باید مدرک تحصیایشون رو با معیارهای کانادایی به روز کنند که این کار برای افرادی که شغلشون تکی و با تحصیلات کمه زمان کمتر و اونهایی که تحصیلات بالاتر و شغل سخت تر و باکلاس تر و با حقوق بالاتر هستش بیشتره پس اگر خودتون رو با استانداردهای اینجا به روز کنید میتونید در هر رشته ای موفق باشید

یکی از دوستان از اینکه من جواب کامنتها رو بی مایه میدم شکایت کردند و گفتند این کار انگیزه برای ادامه بحث رو کم میکنه. اولا من از این دوست گرامی خیلی خیلی ممنونم که این مطلب رو برای اولین بار به من خاطرنشان کردند و در ثانی باید بگم یکم هم مشکل از سوالای شماست. آخه دوستان من هم یک مهاجر ساده هستم و فقط یکبار و از یک راه به کانادا مهاجر کردم. من بیشتر هدفم از تاسیس این وبلاگ این بود که سوالات دوستان در رابطه با روش مهاجرتی که خودم باهاش اومدم و در ضمن زندگی اینجا بدم نه اینکه هر کسی بیاد و با دادن اطلاعاتش به من بخواد که من در مورد روشهای دیگه مهاجرت به کانادا ارزیابیش کنم. بعضی دوستان حتی پا رو فراتر میگذارند و علنا به من میگند برم و براشون تحقیق کنم. بابا منم یه مهاجر سادم که یک مهاجرت خیلی ساده و بدون نکته رو پشت سر گذاشتم و الانم یک زندگی در سطح خودم اینجا دارم. بعضی دوستان سوالای میکنند که من واقعا جوابش رو نمیدونم و نمیتونم به این سادگی ها هم بفهمم پس سعی میکنم اون اندک اطلاعاتی که خودم دارم رو در اختیارشون بذارم و دست خالی نفرستم برید وگرنه برای اطلاعات بازار کار و حقوق شما میتونید اطلاعات شرکتهای کانادایی رو از توی اینترنت در بیارید و مسقیما از طریق ایمیل باهاشون تماس بگیرید و در مورد اطلاعات تحصیلی هم با دانشگاه ها مکاتبه کنید و اونها هم شما با هر سطح زبانی که براشون نامه بدید حتما جوابتون رو میدند. من دوست دارم کمکتون کنم ولی در مورد اطلاعاتی که روی اینترنت قابل دسترس نیست و کسی هم سوالات شما در موردش رو جواب نمیده.

در ضمن اینکه مطالب سایت اداره مهاجرت کانادا رو براتون به فارسی بگم پیشنهاد خوبیه ولی کمی زمانبر هستش و انتظار نداشته باشید من فردا کل سایت رو ترجمه کرده بهتون تحویل بدم و البته حق خطا رو هم برای خودم محفوظ نگه میدارم.

در مورد بورس تحصیلی و به خصوص در مفاطع بالای تحصیلی اطلاعات زیادی ندارم ولی باید بگم که بورس تحصیلی رو معمولا به یک استعداد درخشان میدند که حروم نشه و توی کشورش بسوزه پس فکر نکنم شما بتونید با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی و زور زدن بورس یگیرید و باید واقعا یک جایی از خودتون استعداد قابل توجهی حالا در فرم مقاله یا کنفرانس یا پروژه ارائه کنید.

در پایان از همه دوستان حتی کسانی که با کلماتی بس رکیک حتی اقوام نزدیک ما رو مورد لطف خودشون قرار دادند بخاطر نظر دادن تشکر میکنم و ازتون عاجزانه درخواست دارم که ادامه بدید

ارادتمند

رامین

نظرات 4 + ارسال نظر
عاطفه شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام رامین آقا
من و همسرم این بست رو خوندید واینقدر خندیدیم که فکمون درد گرفت
همسرم میگه ببین چجوری این بنده خدا(شما رو میگه) سوال بیچ کردی که جوابیات مفصل واست نوشته!!!
در هر حال بازم از لطفت ممنون
بنویس! همیشه بنویس که ما دلخوشیمون به این نوشته هاست و اینکه یه روزی بتونیم مهاجرت کنیم

سلام به خودتون و همسر عزیزتون
من عاشق نوشتنم و این کار برام سرگرمیه
این مطالب رو همب رای همه و از جمله در جواب شما نوشتم
خوشحالم که تونستم کمکی بکنم
ارادتمند
رامین

همونی که شناسنامه اش پشت جیبشه دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 ب.ظ

عالی مینویسی
حال مبیکنم باهات رامین
مجتبی از بابل
بای

سلام
شما لطف دارید

esi سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ

khosham miad khaili bahal miharfi.manm miam jat chand mahe dige
در پایان از همه دوستان حتی کسانی که با کلماتی بس رکیک حتی اقوام نزدیک ما رو مورد لطف خودشون قرار دادند بخاطر نظر دادن تشکر میکنم و ازتون عاجزانه درخواست دارم که ادامه بدید

امید دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام
ممنونم از موضوعات مطرح شده
یک مشورت
من سابقه 12 سال توی بانک دارم و الان رییس شعبه هستم
مدرک تحصیلیم هم مدیریت بازرگانی هست
دوتا بچه دارم که یکیش تازه کلاس دوم میره و دومی کوچک هست
هدفم از مهاجرت ساختن اینده بچه هاست به نظرتون با خانواده الان مهاجرت کنیم و سابقه کارم و .... توجه نکنم یا بزارم بچه ها که بزرگتر شدن بفرستمشون بیان اونجا ادامه تحصیل بدن واسه دانشگاه

هرچه زودتر امکان مهاجرت فراهم بشه و بیاید بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد