خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

اسلام در کانادا

لام

احوالات دوستان ؟! خدمت کلیه دوستان ارادت خاص داریم

یکی از دوستان که طبق تحقیقات بنده از حوالی اصفهان بودند چند خطی فصیح بنده رو شستند گذاشتند کنار ... اگر دوست دارید برید کامنتهای زیر پست چت ممنوع رو بخونید تا متوجه اوضاع بشید

بحث رو کوتاه کنم که اینطور که ایشون فرمودند بنده کل این کارهایی رو که انجام میدم برای خود بزرگنمایی و اطفای عقده حقارتمه و به کل ول معطلم اگر فکر میکنم اینهمه خزعبلات که من مینویسم به درد کسی هم میخوره.

یکی از دوستان فرموده بودند که در مورد اسلام در کانادا بنویسم

به کل در کانادا دین افراد چیزی شخصیه و همونطور که اکثرا اطلاع دارید کلا تفتیش عقاید در ممالک غربی کاری ناپسندیده و غیرقانونیه ... در بیشتر مواقع هم افراد در مورد دین شما اصلا نمیپرسند یا اگر هم بپرسند در موردش اظهار نظر منفی نمیکنند

اینجا ما مسجد داریم و تمامی مراسات اسلامی هم درش برگزار میشه از عید گرفته تا محرم ... شام نذری میدند ... صدقه و خمس و ذکات قبول میکنند و مراسم تدفین و ترحیم اسلامی هم مهیاست

در مورد رفتار افراد با مسلمونها هم اولا اینجا هیچ دید اولیه بدی یه شما چون شما مسلمون هستید ندارند و در ضمن چون اینجا جمعیت مسلمونها کم نیست در خیلی از جاها میتونید به اینکه مسلمان هستید افتخار هم بکنید

تجربه شخصی من :

من داشتم توی یک Homework Club با یه پسر هندی پاکستانی کار میکردم

سعی کردم بهش نزدیک بشم پس سر حرف رو باهاش باز کردم (میخواستم انگلیسیم خوب بشه)

وقتی فهمید من از ایرانم گفت (یعنی شما مسلمونید ؟) وقتی گفتم بله گفت (منم مسلمونم ... شما هم مثل منید) این پسر چنان این حرف رو با افتخار زد که منی که اصلا به دین افراد اهمیتی نمیدم به اینکه مسلمونم افتخار کردم



اینجا اسلام هم مثل همه دینهای دیگه یک دین مشروع و قبول شده و البته رایج در جامعه هست و حتی در یعضی از موقعیها افراد در مورد احکام و قوانین اسلام از شما سوالاتی میکنند و شما حتی میتونید مشکلات احتمالی که اونها با اسلام دارند رو براشون توضیح بدید چون مثلا بعضیها فکر میکنند اسلام واقعی بن لادن و القاعده هستش و ماها که مثل آدم باهاشون زندگی میکنیم به دستورات دینیمون عمل نمیکنیم ولی وقتی براشون احکام اسلام رو توضیح و تفسیر میکنی خیلی افکارشون نسبت به اسلام باز میشه

اینم مطلب اسلام در کانادا که توی ویکی پدیا پیدا کردم : اسلام در کانادا

فعلا دوباره خوابم گرفت

کامنت یادتون نره و مطمئن باشید اگر کامنتتون فحش مستقیم نداشته باشه حتما جواب میدم و منتشرش میکنم

ارادتمند

رامین

نظرات 19 + ارسال نظر
تو شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ق.ظ http://www.chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

به نظرم هر کسی نارحت میشه و از نوشتن شما خوشش نمیاد میتونه نیاد اینجا رو بخونه.
اینجا محیط شماست و به شما فقط ربط داره که چی بنویسید و چه جوری بنویسی.
در ضمن یه وقت در اینجا رو واسه بعضی آدمهایی که سطح شعورشون کم تخته نکیندا.

سلام
ممنونم
مطمئنا بنده به خاطر همین حمایتهاست که دارم به این کار ادامه میدم
خیلی ازتون متشکرم

سیروس شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

آقا ببند در وبلاگتو
به هیچ دردی نمی خوره

سیروس جان ممنون از نظر گرمتون
حتما در تصمیمات آتی نظر شما رو اعمال میکنم
ارادتمند
رامین

سیاوش شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://fromirantocanada.blogspot.com/

چقدر خوبه که کاری به کار ادیان دیگر ندارند.
اما فکر نمی کنم بتوان خیلی از سوالات را جواب داد
به هر حال ممنونم

سلام
ممنونم
ارادتمند
رامین

سارا شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام
میگم من واقعا گاهی از ایرانی بودن خودم شرمم میگیره این وبگرد های علاف که نوشته هاشون نشون دهنده ی شخصیت سایکو باتشونه همه جا هستند و اضهار فضل میکنن تا عقده هاشون را تسکین بدن . به نظر من اصلا جدی نگیرشون و کاری را که دوست داری انجام بده و هر وقت خودت دوست نداشتی ویلاگ نویسی را کنار بذار نه تحت تاثیر این ادمهای عقده ای که یا نمیتونن بیان یا اگر امدن عرضه ی زندگی در این جا را نداشتن و دست از با دراز تر برگشتن و حالا اونجا برا همه رجز میخونن که اونجا بد بود و الا ما را اونجا رو سرشون گذاشته بودن البته ادمهای محترمی هم این میون هستند که واقعا زندگی در اینجا باب طبعشون نیست و برمیگردن چون زندگی در اونجا را دوست دارن اما مطمئن باش که این ادمها هرگز نمیان بد بیراه به نظرکسی بدن .من خودم ساده نویسی تو را دوست دارم و فکر میکنم اگر به کارت ادامه بدی و کلا تجرببات زندگیت بیشتر بشه مخاطبین بیشتری خوای داشت هر چند که اونم خیلی مهم نیست و خودت مهمی که برای دل خودت مینوسی و هر کی خوشش نیومد یک لیوان اب خنک بخورد.

سلام خانم سارا
بسیار بسیار از نظر و شاید بتونم بگم حمایتتون ممنونم
امیدوارم همیشه دوستانی باشند که اگر با من کاملا موافق نیستند اقلا تلاشهای این بنده کوچک رو بی ارزش و پوچ نکنند
ارادتمندم
رامین

۲ یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام.مرسی از وبلاگتون.ی سوال دارم:میشه توکاندا حچاب داشت؟برخوردشون چجوریه؟دانشگاها چی؟اجازه تحصیل میدن؟

در کانادا داشتن حجاب یک امر کاملا شخصیه و به خصوص در مورد حجاب کاملی که صورت هم درش معلوم باشه هیچ مشکلی نیست و اجازه تحصیل و تردد و ... با حجاب هم کاملا جزو حقوق مسلم شماست. فقط در مورد برقه و روبنده یکمی حساسیت وجود داره که اونم ممنوعیتی نداره.

مهدی رمضانی چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام رامین عزیز
با تشکر از مطالبی که با کمال صفا در وبلاگتان درج کرده ید

من دارای درجه فوق لیسانس مهندسی برق هستم و در حال اقدام بری مهاجرت به کانادا هستم میخواستم بدون از نظر پیدا کردن شغل به کدام شهر کانادا بروم بهتر است و آیا این که با چهار نفر اعضای خانواده میتوانم تا پیدا کردن کار و تثبیت شدن با ۲۰۰۰۰ دلار موجودی گذران زندگی کن یا نه. دیگر این که آیا انجمن ایرانیانی وجود دارد که برای اشتغال به هموطنانشان کمک کنند.

خیلی متشکرم.

دوستان اینجا هیچ تضمینی برای زندگی شما نیست و کل زندگیتون به خودتون بستگی داره پس نمیشه گفت شما به صرف داشتن یک سری مشخصات حتما اینجا موفق و راحت خواهید بود. در ضمن برای پیدا کردن کار اینجا انجمنهای ایرانی هست که با داشتن نامهای عریض و طویل و دم و دستگاه چنین و چنان یک پولی رو از شما به عنوان حق عضویت میگیرند و بعد هم هیچ دردی از شما دوا نمیکنند ولی سازمانهای مهاجرتی هستند که زیر نظر دولت کار میکنند و خدمات مهاجرتی رایگانی برای شما فراهم میکنند و هیچ هزینه ای از شما برای این خدمات مطالبه نمیکنند.

مهدی جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام رامین جان از اینکه به سوالم راجب اسلام جواب دادی خیلی ممنون دیدگاه منوخیلی تغییر داد و امید وارم موفق باشی و اگه کسی ازمطالب وبلاگت خوشش نمیاد خوب میتونه نخونه زور که نیست اقا و امیدوارم نوشتنت رو به خاطر بعضی از ادمهای عصبانی که انگار با همه دعوا دارند قطع نکنی
و(یه سوال هم داشتم که اگه جوابشو داشتی به ایمیلم لطفا بفرست و مطالب داخل پرانتز رو اگه درج نکنی بهتره من یه پسر دایی دارم که دو یا سه سال پیش با یه خانومی در ایران ازدواج کرد این خانوم رفت کانادا و به پسر داییم گفت دعوت نامه واسش میفرسته ولی هنوز نفرستاده میخواستم بدونم مگه چقدر زمان میبره که واسه همسرش دعوت نامه بفرسته؟؟؟)

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:14 ب.ظ

سارا جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ http://www.fanooseshab14.blogfa.com

سلام خوبید؟خسته نباشین چند تا سوال راجب کانادا داشتم میخواستم اگه اشکال نداره ازتون بپپرسم

بهار دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام.
این مسجد تو کدوم شهره؟

این توی تورن هیل تورنتو هستش!

مریم شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام
ممنون که اینقد صمیمانه نوشتید! منم سوال داشتم اگه ممکنه جواب بدید.من میخوام واسه ادامه تحصیل بیام کانادا میتونم با کار کردن تو دانشگاه خرج تحصیل و زندگیمو در بیارم؟؟؟؟ تشکر و خسته نباشید

Mojde یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 05:52 ب.ظ

چرا دیگه چیزی نمینویسی اقا رامین من به اطلاعاتی که میدی واقعا نیاز دارم میشه خواهش کنم درباره رشته و کار پرستاری در اونجا به من اطلاعاتی بدین من در حال مهاجرت کاری به کانادا هستم و همسرم هم برنامه نویس کامپیوتر هستن من میخوام بدونم بعد از اینکه قبول شدم برای اومدن به کانادا من باز باید کالج برم بعد بهم کار میدن یا اینکه میتونم از همون ابتدای ورود دنبال کار تو رشته خودم بگردم در ضمن 26 سالم. نمیدونم ازتون چطور تشکر کنم که منو از استرسی که ناشی از نشناختن اونجاست در میارید. امیدوارم به هر انچه که میخواید در زندگیتون برسید باز هم برامون بنویسی.

سلام
رشته هر دو شما خوبه
به ویژه سرکار برای شروع کار نیاز به زبان خوب و حداقل کمی آموزش کانادایی دارید

علی شنبه 26 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 04:34 ب.ظ

ما میخایم بربم کانادا دونا دختر کوچیک دارم اونجا برامون مشکل پیش نمیاد ازیتمون نمیکند

نه
کلی هم دوستون خواند داشت

علی یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام رامین جان
از اینکه وقتتا صرف نیاز ما می کنی خیلی ممنون.
ایشالله موفق باشی.

فرشته یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام دوست عزیز.
من دوتا پسر نوجوان دارم. من و همسرم از خانواده ای تقریبا مذهبی هستیم.توی این وضعیت در ایران که خودتون بهتر میدونید ،تربیت و سالم نگه داشتن بچه ها خیلی سخته. میخواستم از شما بپرسم به نظرتون مهاجرت به کانادا گزینه خوبیه؟
ممنون از شما

صد در صد گزینه ی خوبیه

حمید چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام آقا رامین
ممنون از اطلاعات مفیدتون
یه سوال: من مدت زیادی بود داشتم خودمو برای مهاجرت به استرالیا آماده میکردم تا اینکه یکی از دوستان شروع کرد به اغفال کردن من برای مهاجرت به کانادا. تخصصم مکانیکه با 14 سال سابقه کار تخصصی. زبان هم در حد 5.5 یا 6 آیلتسم. میخوام بدونم درکل استرالیا برای یه زندگی آروم خانوادگی بهتره یا کانادا؟ ممنون میشم زوایای انتخاب رو برام روشن کنید.

کانادا اولا
اغفالتون نکردند و آگاهتون کردند ثانیا :)))

سیما چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1398 ساعت 10:53 ق.ظ

رامین جان خدا قوت بخاطر اطلاعاتی که به دیگران میدی من شغل مامایی دارم در ایران تونستم باز نشستگی ام را با بیست سال کار بگیرم همسرم هم کارش فنی هست دوتا فرزند دارم پسرم دانشجو و دخترم هشتم تیز هوشان درس میخونه به نظرتون من چطوری میتونم برای مهاجرت به همراه خانواده اقدام کنم برای آینده بچه ها میخواهم این کار را بکنم و همین که سطح زندگی اونجا بالاتره

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

در ضمن سایت اداره مهاجرت رو هم چک کنید
cic.gc.ca

حدیث یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:26 ب.ظ

سلام
من یه دختر نوجوان هستم که علاقه شدیدی به ادامه تحصیل در کانادا دارم ولی میدونم که هنوز زوده برای مهاجرت و چند سال دیگه باید بهش فکر کنم
استرس شدیدی دارم چون من از یک خانواده مذهبی هستم و این که اجازه بدن یک دختر جوان مهاجرت کنه تقریبا غیر ممکنه
من برای عیاشی و جشن و خوشگذرانی مهاجرت نمیکنم صد در صد برای تحصیلمه
میشه کمکم کنید ......

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

مریم یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام .به شما دوست عزیز.من دانشجوی فیزیوتراپی در ایران هستم و قصد دارم ادامه تحصیلم رو در کانادا بگذرانم و من میخوام کاملا باحجاب باشم این که مشکلی نیست ؟؟ شنیدم آمریکا مدرک فیزیوتراپی ایران رو قبول داره ؟؟

خیر، حجاب جز در کارهای دولتی در کبک، در بقیه جاها و کارها ایرادی ایجاد نمیکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد