خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

کدوم شهر کانادا براى زندگی بهتره

سلام

دوباره بنده با یه مطلب جدید.

دوستان پرسیده بودند که کدوم شهر کانادا برای زندگی بهتره.

اینهایی که میگم نظر و عقده و اطلاعات منه و قرار نیست بعدا بخاطر این حرفهام منو دعوا کنیداااا

در واقع این که به چه شهری برید بستگی به این داره که اهدافتون چی باشه، وضعیت خانوادتون به چه شکل باشه، انعطاف پذیریتون تا چه حد باشه و ...

اگر تازه واردید و زبان فرانسه رو بهتر بلدید و میخواید توی سیستم فرانسه هم ادامه بدید، شما فقط به ایالت کبک محدود و محصورید، و البته زبان فرانسه شما رو فرانسویها هم قبول ندارند (لهجه کبک خیلی خاصه) ولی اگر بخواید انگلیسی یادبگیرید همه جای کانادا بجز کبک میتونید برید.

تورنتو، مونترال و تا حدی ونکور شهر های بزرگی هستند، موقعیتهای شغلی زیادی توشون هست ولی از طرفی هم آدمای بیکار زیاد و رقابت کاری قابل توجهی هم توشون هست ولی اگر به شهر های دیگه خصوصا شهر های کوچیکتر برید، تعداد موقعیت کاری کمتره، ولی بجاش تعداد افراد متقاضی هم بسیار کمه و شما میتونید راحت تر و بهتر کار پیدا کنید. بزارید براتون یه مثال بزنم، کریم و رحیم دوتا رستوران دار هستند، کریم توی تورنتو و رحیم توی سارنیا Sarnia (یه شهر کوچیک توی انتاریو). اینا هردو احتیاج به یه گارسون جدید دارند و هردو یه آگهی روی شیشه ی مغازشون میزنند. فقط رستوران کریم خیلی بزرگه و چندتا گارسون داره ولی رستوران رحیم کوچیکه و ممکنه جز خودش و همسرش یه آشپز یا ظرفشور داشته باشه ولی چون هرکه بامش بیش برفش بیشتر، هر دو تقریبایه درآمد دارند. حالا کریم و رحیم هردو آگهی رو صبح روی شیشه ی مغازشون میزنند، کریم تا شب بیست تا رزومه میگیره ولی رحیم بعد از سه روز دوتا رزومه میگیره. کریم از بیست تا رزومه ده تا رو میریزه دور از اون ده تا پنج تا رو از از پشت تلفن رد میکنه، و از پنج تا سه تا که انگلیسیشون بهتره، بیشتر از پنج سال تجربه کار دارند، خوشتیپ و خوشگل هستند رو میگه توی سه تا شیفت مختلف بیان تا ازشون امتحان بگیره و کارشون رو ببینه و بالاخره از اون سه تا یکی رو انتخاب میکنه. ولی رحیم به احتمال زیاد یکی از اون دوتا رزومه که به نظرش اهل تر بیاد رو انتخاب میکنه. بصورت کلی شانس کار گرفتن در شهر های کوچیک بیشتره.

حقوق در شهر های بزرگ بیشتره، ولی هزینه ها به نسبت خیلی بالاتره، پس اگر به شهر های کوچیکتر برید جقوقتون مبلغ کمتریه، ولی خیلی راحت تر میتونید خرج کنید. برای مثال بیمه ماشین در شهر های بزرگ خیلی زیاده ولی اگر در یه شهر کوچیک باشید و حتی هر روز با ماشین سر کار برید باز هم بیمه کمتری رو میدید.

در شهر های کوچیک تمام امکانات بصورت لیستی مثل بیمارستان، کتابخونه، فروشگاه های بزرگ، خدمات امدادی و غیره وجود داره و میشه گفت کیفیتش خیلی بالاتر هم هست ولی ممکنه چیزهای خاص مثل یه مارک خاص یا دکتر فوق تخصص یا دانشگاه با یه رشته ى خاص وجود نداشته باشه.

هزینه خونه و اسکان در شهر های کوچیک خیلی کمتره، ولی برای مثال جامعه ی ایرانیها یا فروشگاه های ایرانی در شهر های کوچیک خیلی کمیاب یا نایاب باشه.

برای جمع بندی باید بگم اگر یه کار خوب توی یه شهر بزرگ ندارید، دلبستگی به جامعه ی ایرانی ندارید، یه سری دوست نزدیک در یه شهر بزرگ ندارید و عاشق زرق و برق تورنتو نیستید، بهتره از پایه زندگی رو در شهر های کوچیکتر بنا کنید چون در بلند مدت منفعتهای زیادی داره.

بهتره توی یه شهر بزرگ بیاید، چند روز یا چند هفته سعی کنید خودتون رو پیدا کنید و در همین میان سعی کنید مقدمات رو برای اسکان در یه شهر اقماری و کوچیکتر محیا کنید. مثلا اگر میخواید اطراف تورنتو باشید میتونید برید به نیومارکت، بری، گلف، همیلتون یا واترلو.

امیدوارم تونسته باشم تا حدی کمکتون کنم.

ارادتمند

رامین

نظرات 25 + ارسال نظر
محسن پری چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:22 ق.ظ

با سلام وتشکر بسیار ازپاسخ خوبتون

مهسا چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:18 ق.ظ

خیلی ممنون که به فکر ما هستی و برای خواننده های وبلاگت وقت میزاری

من نوکرم

یه نفر پنج‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:19 ب.ظ

سلاااااام بر داداش رامین گل گلاب
این جانب یعنی بنده اون هم یعنی من و ملقب به " یه نفر "
(چه معرفی طولانی شد !) خوب داشتم چی میگفتم ؟!
آها یادم اومد . بابا بعد دوهفته انتظار آخر سر آپ کردی . باید بریم هزار جور شیرینی و شکلات پخش کنیم به شکرانه ی این که یاد ما خواننده هات هم افتادی !!
حالا چرا به نظرات جواب نمیدی هاااا ؟ ( با لحن عادی متمایل به عصبانیت بخون . البته یکمی متمایل نه زیاد . فقط یه کوچولو )

*** نه به اون روزی که پست گذاشتی اگه ما نظر ندیم میری تو یه دونه سطل قرمز آب زرشک میفروشی ، نه به حالا که نظرات رو جواب نمیدی داداش !( این کلمه ی آخر منظورم داداش ، رو با تاکید و محکم بخون ) ***
یه پست راجع به کپی رایت بزار دیگه خسته شدم از بس برات نوشتم .

سلام
آخه نوکرتم، چاکرتم، این سوالا که شما میپرسید که جواب نداره
نصفش که شامل پرونده های مهاجرتی میشه، انگار من سفیر کبیر کانادا هستم که به مردم شرایط بدم
نصفش هم که سوالاییه که یا جوابش منطقی معلومه (مثل اون دوستی که میخواست بیاد اینجا با ماشین ویراژ یا مثلا در مورد قانون کپی رایت که با یه سرچ ساده بیست تا مطلب در موردش میاد و من ازش بی اطلاعم. تا اونجایی که من میدونم شما نمیتونی از نرم افزار قفل شکسته برای کار استفاده کنی، یعنی اگر میخوای از چیزی (کتاب، نرم افزار یا ...) برای پول درآوردن استفاده کنی باید حق مالف یا سازندش رو هم بدی!
ارادتمند
رامین

یه زن جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:16 ب.ظ

مرسی خیلی خوب بود مخصوصا مثال کریم و رحیم :)))

راستی این آقا یا خانم یه نفر که راجع به کپی رایت گفتن من یه چیزی یادم اومد بپرسم...ما میتونیم با خودمون یه سری نرم افزار کامپیوتر و سی دی ویندوز و این چیزا برای استفاده ی شخصی بیاریم؟
توی فرودگاه گیر نمیدن؟

میتونید بیارید و احتمالگیر دادن خیلى کمه

یه نفر شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:13 ب.ظ

سلاااام آق رامین
قربونت دیگه چرا عصبانی میشی ؟! (شما داداش گلم احتمالا زمانیکه اسم بنده رو بالای یه نظر میبینی : )

به هر حال بی خیال خودت چه طوری ؟

سوال اصلی من راجع به مجموعه های نرم افزاری میشد که توش 1500 تا نرم افزار مختلف داره که جوابشو دادی . متشکرم ازت یعنی اینکه مرسی.


*** *** ( من بیشتر به دلیل قلم روان و صمیمیت که با همه ی وبلاگ های مهاجرت فرق داره بهت سر می زنم . واقعا تجربیات و اطلاعات خوبی رو با همه به اشتراک میگذاری .
عذر خواهی و معذرت ، ببخشید اگه گاهی سوالای ما چرت و پرت میشه . اصل کار ارتباط با خودته حالا در حد چند سطر نظر .
ما رو هم اینجوری نگاه نکن که از دار دنیا بی خبر باشیم و خوشی زده باشه زیر دلمون . لحن طنز آمیر و مسخره خودم هم بیشتر به دلیله همینه که گرفتاری زیاد هست و " وبلاگ تو " تنها جایی هست که احساس شادی میکنم . مرسی ازت به خاطر همه چی .
اینبار دیگه سوالی نمی پرسم که از دست ما راحت باشی . به امید موفقیت روز افزون شما و آرزوی موفقیت و یه ویزای خوش رنگ برای همه ی مهاجر ها ) ***

به قول خودت :

ارادتمند

یه نفر

(سلام . راستی زود زود آپ کن که همیشه منتظر مطالب بسیار زیبایت هستم . حالا دیگه خدافظ)

مخلصیم
چشم

شهرزاد دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ق.ظ

در مورد همین پست یه سوال دارم
میشه مثلا تو یه شهر بزرگ دانشگاه رفت حتی کار کرد ولی تو یه شهر کوچیکتر یا حتی یه جایی اطراف شهر اصلی خونه گرفت و اونجا زندگی کرد ؟؟؟ مثل افرادی که تو کرج زندگی میکنند و تو تهران کار میکنند تو کانادا هم همیچین کاری ممکنه ؟؟؟

بله

mr x دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام آقا سفیر کبیر کانادا خسته نباشی میخواستم بهت بگم اگه ممکنه کمی هم درباره اون روی کانادا واسم بگی منظورم اینه که شما اکثرا با امید صحبت کردی میخوام ایندفه بدترین حالت های ممکن رو بگی مثلا اینکه بیای اونجا کار گیرت نیاد یا پولاهات رو بزنن خلاصه مشکلات خاص پیش بیاد چه باید کرد

زادچهر سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:17 ق.ظ http://www.shahrigarieiran.blogfa.com

درووود
مطلبتون پر کاربرد بود
سپاس

roz پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام خسته نباشید از نوشته های خوبتون متشکرم اگر اجاز بدید و ناراحت نمی شید میخوام یک سوال کلی بپرسم پس با اجازه با توجه به شرایط خودتون و شرایط ایرانی های که تو کانادا می شناسید وضعیت زندگی رو برای آدم های طبقه متوسط و ضعیف که از طریق شغلی به کانادا مهاجرت میکنن چطور می بینید اگر بحث شانس رو کنار بذاریم برای دو نفر که تو ایران کارمند معمولی هستن با 15 سال سابقه و یک درآمد بخور نمیری دارن بهتره مهاجرت کنن و از صفر شروع کنن یا نه؟ اونجا در کل وضع ایرانی های که مثل خانواده شما مهاجرت کردن چطوره؟ شرمنده طولانی شد منتظر یک پاسخ خوب جامع ازسر لطف و محبت شما هستم

بله
بطور کلی مهاجرت امر مثبتیه در شرایطی که فرمودید
اما برای اینکه بتونمد مهاجرت کنند ملزوماتی هست که در موردش بهتره با یه وکیل مهاجرت تماس بگیرید

امیلی چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام اقا رامین خیلی خیلی خوشحالم که وبلاگتان را یافتم وبلاگتان را می خوندم گم کرده بودم باور بفرمایید مانند اینکه گمشده ارزشمندی را پیداش کردم سوالی درباره ویزای سرمایه گزاری داشتم که نمی دونم الان می فرمایین که تماس بگیر با وکیل مهاجرتی ولیکن اینا حرفاشون یکی نیست می گن که باید شرکت به ثبت برسونی یا از قبیل سوالی دارم که سرمایه در چه کاری باشه بهتره از قبیل رستوران داری هتل داری ایا تجربه اش را داشته اید خوش به سعادتتون که پدر مادری داشتید که به فکرتان بودند دهه هشتاد به کانادا امدید اول هم به مونترال من خاطرم هست چقدر هم با صمیمیت نوشتید که قبل از اینکه اومدن به کانادا مد بشه والله بخدا بیشتر الان برای چشم همچشمی خانواده ها می ان نه برای اینده فرزندانشون اگر هم بیان خوششان نمی اد بر می گردن مانند خانومی که به مونترال با سختی رسید برای مهد کودک پسرش نتونست ثبت نام کند برگشت از مونترال بد گفت برگشت تهران پسرش را گذاشت مهد کودک کلی هم راضی بود می گفت نمی تونه خودش را با مونترال اب هوایش سازگار کنه عقیده اشون این بود
ممنون از اینکه وقت می گذارید لطف می فرمایید پاسخ می دهید
سپاس
یا حق

سلام
سرمایه گذاری در صنعت توریسم و یا رستوران داری اگر با دید باز بهش نگاه کنید میتونه بسیار موفق باشه
سایت اداره مهاجرت کانادا رو چک کنید
Cic.gc.ca

سید عبدالله جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 05:06 ب.ظ

ای وطن فروش رفتی اونجا پیش اون سگ امریکایی یا کانادایی که چی بشه؟
مردمی نا مسلمون و بد اخلاق/
میری کازینو واقعا خجالت نمیکشی لابد شرب خمر هم میکنی و تا صبح تو مهمونی های ....... هستی.
واقعا اونا چطوری بدون چادر تو خیابونن حیا ندارن؟؟
توهم برگرد ایران به نفعته
ما منتظر دستور جهاد سید علی هستیم تا تمام دنیا را تشیع کنیم
مراقب خودت باش نامسلمان وطن فروش حیف که جلو دستم نیستی میدونستم باهات چیکار کنم

یعنی ببین من با کیا باید کنار بیام تو این فضای مجازی

پروین شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:35 ق.ظ

منم کانادا زندگی می کنم و دارم تجربه هام رو تو فیسبوک می نویسم ، نوشته های شما بسیار خوب و منصفانه هست. از خوندنشون لذت بردم ، موفق باشید

علی چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:14 ق.ظ

سلام چجوری میتونم ویزای دانشجویی گرفت

اول باید بری تو سایت سفارت کانادا
بقیش رو هم اونجا نوشته

مهاجرت به کانادا یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:56 ق.ظ http://migrate.mento.ir

توضیحات خوبی بووود واقعا ممنون.
مهاجرت کار سختیه ولی با تجربه و نوشته های افرادی مثل شما راحت تر میشه.

ملودی یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام سلام
من کارمند بانک هستم بانک خصوصی و سالقه بالای 13سال دارم
ذوست دارم مهاجرت کنم ولی کمی دیر به فکر م رسید......... سنم از 40 گذشته و امتیاز کم میارم.......راه حل چی پیشنهاد میدین؟
از این جهت پرسیدم که سفیر کبیر کانادایین والا چرا بایداز شما بپرسم؟
باتشکری خاص

توانایی های خودتون رو بالا ببرید و با یک وکیل خوب مشورت کنید

Hoda سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:13 ق.ظ

ضمنن دیدم چقد بده که ازتون انقدر سوال میشد من اگر بودم برام بسیار ناخوشایند میشد.

من دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:09 ب.ظ

روش شما برای مهاجرت چه بوده ؟

ممنون

Skilled worker

مجید چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام آقا رامین
در رابطه در آمد مربیان ورزش تکواندو اطلاعا تی دارید

من در مورد تکواندو نمیدونم
از اینترنت جستجو کنید

مهناز سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:38 ق.ظ

سلام و درود بر شما
اقا رامین من یک طراح گرافیک هستم با ده سال سابقه کار و تقریبا ٥٠% هنرهای دستی رو بلدم و اینجا کلاس طراحی حنا دارم.
من و همسرم هردو دانشجوی ناتمام دانشگاه هستیم
میخواستم ببینم چی بیشنهاد میدین برای مهاجرت ما به کانادا ؟
من و همسرم تو شهر کوچیک هم که باشه کار میکنیم.

سلام
اولین کار تحقیق برای اینه که ببینید چقدر با شرایط حاضرتون شانس قبولی برای مهاجرت رو دارید

سامان چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام
شهر کوچک نه کنسرتی هست نه برنامه ای هست نه تعداد هموطنامون زیادن که بتونیم بگردیم از توشون یکی مناسب خودمون پیدا کنیم نه کارخونه و شرکت بزرگی هست ، چند شب دیگه یلداست مونترآل چهار پنج جا برنامه هست مناسب هر قشری از جامعه ما باید تنها تو خونه بشینیم . فکر اینا هم کردید

مطمئنا یه چیزی اونجا هست که مردم دور هم جمع شدن و شهر ساختن، همه که نرفتن دور هم بشینن همدیگه رو نگاه کنند که.
در ضمن خود تو هر شهری که جامعه ایرانی نیست، برای شب یلدا برید شهرهای بزرگتر که جامعه ایرانی داره، برای کریسمس توی شهر خودتون جشن بگیرید.
از کدوم شهر هستید؟

شایان چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:33 ب.ظ http://irancanada.company/

مطلب جالبی بود مرسی

امید شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام
یک سوال داشتم
من رییس شعبه توی یک بانک هستم و دوتا بچه دارم و سنم 37 ساله
حدود یکسال تقریبا همه وبلاگها رو خوندم و خودم رو واسه مهاجرت به کانادا اماده می کنم.
هدفم اینده بچه هاست .... چون میدونم اونجا سختی هست و دنیای امال و ارزوها نیست.
اینجا زندگیم خداروشکر بد نیست اما واسه اینده داشنگاه و کار خیلی نگرانم.
نمی دونم مهاجرت کار درستی هست یا نه
میشه راهنماییم کنید.

بله
کار صحیحیست

S جمعه 17 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 09:27 ق.ظ

سلام
خواهرم ویزای توریستی ٥ ساله کانادا گرفته
مجرد - فرق لیسانس داره ٢٨ سالشه- لیسانس مهندسی کامپیوتر سخت إفراز از دانشگاه قزوین و ارشد هم مدیریت صنایع از قزوین هست . حدودا ٦ ساله در نمایندگی بیمه کار کرده
آیا روشی هست که ویزارو تحصیلی یا کاری کنه ؟
اصلا بیاد یا نه؟
چه کار کنه بهتره؟
ممنون

اینها ربطی به هم ندارند
بصورت کلی بنده مهاجرت به کانادا رو توصیه میکنم

مرتضی سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 05:18 ب.ظ http://mzekavati

سلام خسته نباشید من چند ماهی است که لقدام کردم برای اقامت تو کانادا از طریق وکیل مهاجرتی (s;illed worker)میخواستم بدونم کدوم شهر برای پیداکردن کار و زندگی راحت کجارو شماپیشنهاد میدید وچرا؟ممنون میشم که راهنمایی کنید

تورنتو
چون از همه شهرها بزرگتره پس بصورت کلی فرصتهای شغلی بیشتری موجوده

مرتضی یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 10:28 ب.ظ http://mzekavati

سلام خسته نباشید من شش ماهه اقدام کردم برای اقامت کاری در کانادا من دوتا دختره 10ساله و 5ساله دارم میخئاستم بدونم کدوم شهر از نظر شما برای زندگی و کار ئ امنیت خوبه ممنون میشم بگید

تمامی شهرهای کانادا امن و امان هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد