خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

جو داخلی مدارس

سلام 

امروزم باز وقتم رو جمع کردم تا بتونم یک مطلب باتون بنویسم 

دوستان میدونم که حرفهای من برای هیچ کدومتون بصورت ۱۰۰ درصد مفید نیست ولی بازتابی که داره معلوم میکنه برای هر کسی کمی تا قسمتی مهم و اساسی و مقیده پس شما هم کل مطلب رو بخونید و قسمت مفید برای خودتون رو بردارید . 

اینجا مدارس بیشتر به صورت مختلط هست (جز مدارس مذهبی که جدا هستند) و هیچ حد و مرزی هم بین دختر و پسرها نیست تا حدی که ... 

قانون میگه پسر یا دختر نباید مزاحم هم بشوند ولی اگر مزاحمت نباشه و با هم دوست باشند محدودیتی وجود نداره !

دانش آموزها چه کانادایی و چه مهاجر ارای حقوق یکسان هستند 

معلم هم معلم کانادایی و انگلیسی داریم هم معلمهای مهاجر و هر دو دسته هم بسیار خوب و خوش رفتارند 

ما که تازه اومدیم رو نداریم و دانش آموزهای خوبی هستیم ولی بقیه دانش آموزهای مهاجر خیلی سر کلاسها بی ادبی میکنند و معلم رو ادیت میکنند ولی خوب معلم کاری از دستش بر نمیاد و اگر کوچکترین بی احترامی بکنه یا فرقی قائل بشه خیلی براش بد میشه و ممکنه به از دست دادن شغلش براش تموم بشه 

اینجا قسمت سخ مدرسه تکلیف خونست 

معمولا نسبت به ایران هیچیه ولی خوب واسه اینوری ها ۲ صفحه نوشتن خیلی سخته 

درسها خیلی سادست و به خصوص ریاضیاتشون در حد سوم راهنمایی ما هم نیست 

یک چیزی که خیلی مهمه اسلحه و اوباش گریه که هم در موردش خیلی سخت گیری میشه و هم خیلی قاطع باهاش برخورد میشه 

معمولا به هنگام ورود و خروج بچه ها به مدرسه پلیس حضور داره و کلی سیستم امنیتی از طرف پلیس شهری و پلیس سوار و آموزش و پرورش هست که اگر کوچکترین خطری یا تهدیدی اخساس کردی باهاشون تماس میگیری و فقط با یک پیغام کوچولو و بدون نام و نشان خودشون پیگیر کار میشند و مشکل رو حل میکنند 

به بچه ها یک سری کمد داده میشه که وسایل اضافشون رو بگذارند تو شو هر کسی لاکر خودش رو با یک فقل رمزدار قفل میکنه و رمزش رو فقط خودش و مدیر مدرسه داره و در صورت نیاز لاکر هر کسی رو میگردند ولی با توجه به سوالات من از خانم مدیرمون (خانم جکسون) فقط دنبال اسلحه و چاقو میگردند و با هیچ چیز دیگه ای کاری ندارند 

فعلا من برم که کلی کار دارم 

ارادتمند 

رامین

می آیم به زودی

سلام 

الان باید بخوبم ولی خواستم بگم به همین زودیا یه سری اطلاعات از جو داخلی مدرسه براتون میگذارم 

ارادتمند 

رامین

مدرسه

سلام 

آخرش من مدرسه ای شدم . ای بگم الهی این کانادایی ها چیطور بشند که نذاشتند من مثه آدم برم دانشگاه ؟! 

میخواید از مدرسه بگم ؟! 

خیلی مشتاقید ؟! 

باشه 

مدرسه اینجا یعنی سرگرمی 

من اینجا به چشم دیدم که پسره به معلم فحش خوار و مادر میده و بعد که معلمه میگه (چی؟! چی گفتی !) میگه (هیچی ... تو اشتباه شنیدی من چیزی نگفتم‌!) 

اینجا دبیرستان کرسی هست و میتونی هر کرسی که در سطحش باشی رو برداری ! 

دبیرستانها یا سالی هستند و یا ترمی ! توی دبیرستان ترمی سال از دو ترم تشکیل میشه که هر ترم میتونی تا چهار تا کرس بگیری و هر روز هر چهارتا درس رو داری ! توی دبیرستانهای سالی میتونی تا هفت یا هشت کرس بگیری و در طول هفته کرسها رو طبق برنامه داری ! 

دبیرستان من ترمیه و من برای ترم اول این درسهای رو برداشتم : 

کامپیوتر 

تجارت و فناوری 

ریاضیات سال ۱۱ 

زبان 

اینجا دبرستان از ساعت ۹ صبحه تا ۳ بعد از ظهر . 

بین دوتا کلاس اول و دوتا کلاس آخر فقط وقت داری از یک کلاس بری سر کلاس دیگت ولی بین کلاس دوم و سوم یک ساعت وقت استراحت و ناهار داری ! 

اینجا تکلیف سخت ترین بخش درس خوندنه که البته نسبت به ایران خیلی کمتر تکلیف خونه میدند !

باز هم مطلب مینویسم 

ارادتمند 

رامین

فردا مدرسه شروع میشه !

سلام 

احوالات حضرات عالی و عالیه ؟! 

امروز دوشنبه روز کارگر کانادا هست و به همین مناسبت این سه روز لانگ ویکند هست ! 

در کانادا هر ماه حتما یک لانگ ویکند هست که عبارت هست از سه روز تعطیلی پشت سر هم که اگرم تعطیلی بعدی روز دوشنبه نباشه یکی از تعطیلیای دیگه رو به دوشنبه منتقل میکنند به این صورت که روز دوشنبه رو تعطیل میکنند و جشن میگیرند و اون روز اصلی تعطیل نیست ولی ازش یاد میشه ! یادمه مثلا ماه می روز تولد ملکه رو به روز دوشنبه منتقل کرده بودند که یک لانگ ویکند تشکیل بدهند !

ار فردا ۸ سپتامبر مدرسه شروع میشه ! من هم بعد از پذیرفته نشدن در مدرسه بزرگسالان به عل صغر سن یک ترمی میرم مدرسه معمولی تا بعد ببینم چی میشه ! 

من بس که به مدرسه علاقه دارم این یک ترم هم به علاوه چند ترم دیگه به دوران مدرسه ما اضافه شد ! بدتر اینکه من تا روز آخر پیش دانشگاهی ایران بودم و مدرسه میرفتم و تازه پدرم گیر میداد که چون ممکنه ما مشکلی برامون پیش بیاد (مثلا به هواپیما نرسیم یا یکهو جنگ بشه ما رو راه ندند) شما کنکورت رو بخون !

مژده به دوستان دانش آموز که به زودی مطالبی در مورد داخل مدارس اینجا مینویسم !

باز هم مینویسم 

ارادتمند

رامین

امنیت در کانادا

سلام 

دوباره من شروع کردم به مطلب نوشتن و امیدوارم که از مطالبم خوشتون بیاد ! 

امروز میخوام در مورد امنیت در کانادا و بخصوصو در ورنتو صحبت کنم ! 

در کانادا همه جا امنیت هست و بسه به استان قوانین فرقهایی دارند ولی در کل یکی هستند بسیار نزدیک به همند ! 

در ضمن در این مورد که میگند اونجا اگر چه کنی پلیس میاد و پدرتو در میاره اصلا ترسی به خودتون راه ندید چون پلیس اینجا هم مثل بقیه چیزهاش خیلی منطقی هست و خیلی خوب رفتار میکند ! 

یکی از مهم ترین چیزها اینه اگر فکر میکنی به نیروهای امدادی و به خصوص به پلیس نیاز داری اصلا نترس و زنگ بزن ! یعنی چی ؟ یعنی اینجا پلیس ابایی از کمک نداره ! مثلا شما توی یک خیابون هستید و فکر میکنید یکی تعقیبتون میکنه ... نترس ... زنگ بزن پلیس و فقط آدرس محل رو بگو و احتیاجی به اطلاعات بیشر هم نیست ... پلیس معمولا زیر سه دقیقه خودشو به میرسونه ! 

یک شب رفتی بیرون و یکهو توی سیاهی شب گم شدی و هرچی سعی میکنی هیچ جای آشنایی پیدا نمیکنی و کسی هم نیس که راهنماییت کنه ... از یک لفن عمومی زنگ میزنی به پلیس و مرکز ۹۱۱ بعد از شش ثانیه محل تو رو میفهمه و خودشون میان سروقتت !  

البته خواهشا زیاد شلوغش نکنید و اگر میتونید وضعیتتون رو توضیح بدید ا کار اونها هم کمتر بشه و بدونند زیاد وضعیت اضطراری نیست ! 

این قهوه فروشی که نزدیک خونه ماست (شعبه ای از تیم هورتنز) پاتوق پلیس هست و زیاد توش پلیس رفت و آمد داره ! پلیس اینجا قاطع قوی و مهربونه ! اگر احیانا پلیس بهتون گیر داد یا خطای رانندگی داشید نه برسید و نه هوس رشوه کنید چون پلیس کار خودش رو انجام میده و بخششی هم در کار نیست ولی کاری خارج از قانون هم انجام نمیده ! اگر هم مجرم باشید با شما اصلا بدرفتاری نمیکنند و خیلی خوب باهاتون رفتار میکنند ! 

کلا اینجا پلیس یکی از بهرین همراهان و مخصوصا در مواقع اضطراری هس و همه مسائل رو میشه با آرامش خاطر با پلیس در میون گذاشت و ازشون راهنمایی خواست ! 

فعلا من باید برم 

ارادتمند  

رامین