خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

نوروز در کانادا

سلام

یکی از دوستان پیشنهاد داده بودند که یک مطلب در مورد نوروز در کانادا بنویسم.

قبل از اون اجازه بدید اشاره کنم من پیغامها و نظرات خیلی زیادی در باب همین مساله که آقا وضع ما اینه و اینه و این و چطور بیایم کانادا دریافت میکنم. ببخشید که جواب نمیدم چون چندین بار گفتم که در زمینه ی مهاجرت اطلاعات دقیقی ندارم و توصیه کردم با مشاورین محترم مشورت کنید.

حالا میریم سر اصل مطلب؛ نوروز در کانادا یه عید شناخته شدست تا جایی که نخست وزیر هرساله به مناسبت عید نوروز پیام میده و شهردار و رییس پلیس شهر (منطقه یورک) در مراسمی که به مناسبت نوروز برگزار میشه شرکت میکنند.

از طرفی هم خود ایرانیها خیلی سر و صدا راه میندازن و مثلا اگر شما در کلاسهای زبان آموزی لینک شرکت کنید، حتما یه پارتی برای نوروز برگزار میشه.

اینجا وسایل عید نوروز و سفره هفت سین خیلی گرونه و نوروز بهانه ای مسثیشه تا بازارهای نوروزی مختلف در همه جا باز بشن و سوپرها و قنادى های ایرانی و افغانی پول نسبتا زیادی به جیب بزنند.

از طرف دیگه این موضوع که سال نوی ما با آغاز بهار و تغییر طبیعت شروع میشه و سال نوی میلادی باسرمای زمستان آغاز میشه برای همه خیلی جالبه و نوروز خود بهانه ای میشه تا بحث و گفتگو و ارتباطی بین ایرانیها و بقیه ملیتها شروع بشه.

علاوه بر نوروز خصوصا در تورنتو ایرانیان عزیز کمال تلاششون رو میکنند که مراسمات عظیم الشان چهارشنبه سوری و سیزده بدر رو بصورت کامل و در حد ترقه و بمب و آتیش زدن کنده ی درخت و گره زدن دوتا درخت بهم بجا بیارن. در منطقه ای که ما زندگی میکنیم معمولا چهارشنبه سوری بیشترین جمعیت توی پارک ملس من و برای سیزده بدر توی لزلی پارک جمع میشن.


دوستان اینستاگرام یادشون نره، اونجا میتونید عکسهای زیادی از تورنتو ببینید و میتونید نظرات و سوالات مربوطتون رو از بنده بپرسید

Instagram

در مورد برنامه صوتی هم ممکنه براتون یه سورپرایز داشته باشم.

در ضمن یه نکته جالب؛ روز ١٤ فروردین توی ایران چه خبر بوده؟!! اون روز بازدید وبلاگ از ٣٠٠-٤٠٠ بازدید کننده در روز که معمول هستش به ٢٠٠٠ نفر رسیده، انگار به همه ١٣ بدر بد گذشته، روز ١٤ ام همه با هم تصمیم گرفتن از ایران خارج بشن.


ارادتمند

رامین


نظرات 8 + ارسال نظر
khatere hastam چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:56 ب.ظ http://mahkoomin.blogsky.com

اینو میدونستم ایرانیان مقیم کشورهای دیگه عید نوروز رو جشن میگیرن اما دو مورد در نوشتتون برام جالب بود یکی اینکه اونجا هم بازار سودجویی گرم هست و مثل ایران که طرف های عید قیمت خون باباشون رو از مردم میگیرن و همه چی خیلی گرون تر از مواقع دیگه میشه و دیگه اینکه مردم غیورمون مراسم چهارشنبه سوری رو در اونجا هم به میدان جنگ مبدل کردن

ممنون از توضیحاتتون و خوشحالم که باهاتون آشنا شدم

mehran چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:20 ب.ظ

سلام اقا رامین مهران هستم و از چند روز پیش که وبت سر زدم دیگ هر روز وبتو چک میکنم منتظر سورپرایز هم هستم خداحافظ

یه زن یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:28 ق.ظ

اصلا فکرشم نمیکردم اینقدر پر سر و صدا اونجا برگزار بشه در حدی که مقامات دولتی هم این جشن رو بشناسن !!!!
مرسی خیلی جالب بود

محمدعلی یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام آقا رامین. من از وقتی وبلاگتو پیدا کردم (سه چار روز پیش) تا الان هر روز و روزی چند نوبت چه با پی سی و چه با گوشیم چک می کنم.
مطالبت یکی از بهترین مراجع برای کسانیه که میخوان به کانادا مهاجرت کنن. اینو بدون تعارف می گم.
من قصد مهاجرت دارم و خیلی چیزایی رو که در هیچ فروم یا سایت تخصصی دیگه ای دنبالش بودم و یافت نشد رو اینجا پیدا کردم. خلاصه این نظر رو برای تشکر گذاشتم. دمت گرم داداش گلم.

نوکرم استاد
شما لطف دارید
بنده هم خوشحالم که تلاشهام مفید واقع شده!

بهمن دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.tb-pnu.ir

چه جالب...
ممنون از زحماتت

یه خواهر جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:31 ب.ظ

سلام
وبلاگتان جالب و بدور از هر گونه تعصبی بود و برای من جالب بود
راستی وبلاگتان فیلتر نیست
14 فروردین که گفتی چه خبره ؟ خبری نبود جز این که شهادت حضرت زهرا س بود و تعطیل رسمی و چون همه بیکار بودند اینترنت خیلی فاز می داد
با این که من اصلا نمی خواهم از ایران خارج بشم و فکر می کنم به خاطر حجابم هم مشکل برایم باشه مثلا توی سفر به ترکیه خیلی اذیت شدم مطمئن هستم که نمی تونم بیام کانادا وخصوصا ابشار ان را ببینم که خیلی ناراحت کننده است از طریق وبلاگتون و وبلاگ دیگر مهاجرین با قلم زیبایشان و صحبت کردن از مکان ها احساس می کنم که ان جا را دیده ام
که از قدیم گقته اند وصف العیش نصف العیش
در اخر خواستم از شما تشکر کنم و بگم رامین خان بازهم بنویس
متشکرم

سلیشام جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام
خیلی از وبلاگتون خوشم اومده
من می خام مهاجرت کنم به کانادا و ایالت کبک رو انتخاب کردم
لطفا و خواهشا اگه اطلاعاتی در باره کبک دارید راهنماییم کنید.

ممنون:

لیلا جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام ،،خوشبحالتون من اینجا پوسیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد