خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

مدارس عمومی (دولتی) و خصوصی

سلام

به پیشنهاد یکی از دوستان شروع به نوشتن یک مطلب در مورد مدارس عمومی-دولتی (Public) و خصوصی (Private) کردم.

من از سال پیش که اومدم تابستون اول رو رفتم مدرسه تایستونی عمومی بعد هم که رفتم مدریه عمومی کل سال رو و تابستون دوم یک کلاس رفتم مدرسه کاتولیک و یک کلاس هم رفتم مدرسه خصوصی.

مدرسه عمومی بزرگتره و فرصت زندگی اجتماعی و تقویت انگلیسی توی اجتماع و دوست پیدا کردن بهتره فقط تنها مشکلی که داره توی مدرسه های عمومی درسها خیلی سر صبر و حوصله و در دوره های طولانی داده میشه.



در مدرسه عمومی در هر ترم فقط چهارتا درس داده میشه در صورتی که توی مدرسه های خصوصی بسته به تعداد دانش آموزهای توی کلاس و کشش کلاس توی یک ترم میشه تا هشت تا درس هم خواند و ساعتهای درسش هم کمتره. 

بعضی ها میان و برای تحصیل یک ترکیبی از این دو رو انتخاب میکنند و در مدرسه عمومی چهار تا درس میگیرند و همزمان در مدرسه خصوصی هم یکی دوتا درس میگیرند اینطوری پایان ترم به جای چهارتا پنج یا شش تا درس رو تموم میکنند.

بعضی هم که خیلی عجله دارند میان و همه درسهاشون رو توی مدرسه خصوصی میگیرند که اینطوری یلی سریع بالا میرند ولی معمولا اینها افرادی هستند که درسهاشون رو توی ایران خوندند و فقط میخوان اینجا دیپلم کانادایی بگیرند و وارد دانشگاه بشند.



در ضمن اینکه اینجا متاسفانه مدرسه های ایرانی فارسی زبان بصورتی سعی در گول زدن افراد دارند و به قولی اگر شما پوا رو به اونها بدید اونها شما رو یک ساله بزور میفرستند دانشگاه و اولا یه 10000 دلار یا حتی 15000 دلاری از شما پوا میگیرند و در ضمن اینکه شما توی دانشگاه پدرتون در میاد و با زبان نصفه و درسهایی که الکی الکی توی مدرسه خصوصی بهون دادند نمیتونید درسها رو پاس کنید و ترم دوم از دانشگاه با اردنگی میندازنتون بیرون زیاد براشون مهم نیست.

البه مدارس خصوصی خوب هم هستند که خوب به شما درس میدند و خوب باهاتون کار میکنند و واقعا برای دانشگاه آمادتون میکنند که مدرسه ای که من تابستون رفتم واقعا یک مثال خوب از اونهاست. مدرسه ما واقعا با مدیریت مناسب و معلم زیان خوبی که داش واقعا باعث شد که من کلی زبانم بهتر بشه و حتی میتونم بگم اون کلاس زبان از کلاسهایی که من مدرسه عمومی رفتم هم بهتر بود.

در اینجا دیگه مطلب این دفعه هم تموم میشه

منتظر نظراتتون هستم

ارادتمند

رامین

نظرات 41 + ارسال نظر
رینا دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://azmashhadtacanada.persianblog.ir

رامین جان سلام.دو ماهی است که خواننده وبلاگ شما هستم.و حقیقتا از مطالب شما بسیار سود جستم.ممنون از اینکه قدم به قدم تجربیات شیرین خود را با ما تقسیم میکنید.اگر دوست داشتید سری به وبلاگ من هم بزنید هر چند تازه راه اندازی شده ولی خوشحال میشوم.

مهران چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:12 ب.ظ

رامین جون خیلی عالی بود

مسعود چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام دوست عزیز
من از دیروز خوندن وبلاگتو شروع کردم و همشو خوندم
مطالبی که نوشتی بسیار خوبه
اطلاعات شخصی و تجربی خیلی با ارزشه و به این راحتی به دست نمیاد
از اینکه می نویس متشکرم

mina جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

سلام
have a good night
لطفا در مورد میزان هزینه تحصیل در دانشکاههای کانادا یه اطلاعاتی به من بده
دست درد نکنه

mina جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

یه سوال دیگه هم دارم
برای ثبت نام در دانشگاه اونجا باید چه کار کنیم و از چه وقت قبل از اینکه ترم شروع بشه باید اقدام کنیم تشکر

ژانویه برای سپتامبر
جون برای ژانویه

کیت شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ب.ظ http://kate2011.blogfa.com

سلام اقا رامین
سوالی داشتم ما از طریق کبک اقدام کردیم میخوام بدونم اگه بهر دلیلی در تورنتو ساکن شدیم ایا میتونیم از کلاسهای رایگان زبان برای مهاجرین در هر دوزبان انگلیسی و فرانسه استفاده کنیم یا نه؟اینو میپرسم چون ایتم یادگیری زبان برای من و همسرم خیلی مهمه!!!ممنون
کیت

شما در هر کجا که ساکن بشید مادامی که تازه وارد باشید و شهروند کانادا نشده باشید کلاسهای هر دو زبان براتون موجود و رایگانه ولی اگر برید کبک برای کلاس فرانسه بهتون پول هم میدند

مریم شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ب.ظ

خوش به حالت که از ایران رفتی من تا شرایط رفتن پیدا کنم پیر شدم تو سایت معرفی نشدی

مژگان یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ق.ظ

سلام
ممنون از این پستتون.
یه سوالی داشتم نمیدونم میتونید کمکم کنید یا نه من لینک کتابهای مقطع دبستان کانادا رو میخواستم آیا میشه دسترسی پیدا کرد یا خیر لطفا راهنمایی کنین.
ممنون

سلام
من که منبعی برای این کتابها سراغ ندارم ولی اینجا هر ایالت برای خودش یک سری کتاب داره و تازه کتابهای مدارس هم میتونه متنوع و متفاوت باشه
ارادتمند
رامین

عاطفه چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ق.ظ

سلام کجایی چی شدی؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ب.ظ

سلام
مگه قرار نشد بین مطالبت وقفه نندازی

مونا شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ب.ظ

برو بابا تو هم مردمو سر کار گزاشتی
یدفه میریو دیگه پیدات نمیشه من دیگه نمیام تو وبلاگت

مونا خانم
جانم
من متاسفانه قراردادم با شما تموم شده
پول ما رو هم که نمیدی
حقوقمم که زیاد نمیکنی
بعد میگی چرا نمینویسی
بنده کارمند شمام؟ با شما قرارداد دارم؟ یا غلام زر خرید پدرتونم که اینطور با بنده صحبت میکنی؟!!!

نگار دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام ـ واقعا خسته نباشی
وبلاگت عالی بود
برات آرزو میکنم هر جا که هستی سلامت و موفق باشی هموطن

پرهام دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:44 ب.ظ

بیشترین ایرانیان کانادا در کدام شهر اند ؟

تورنتو

مجتبی سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ب.ظ http://www.avazebaran.blogfa.com/

سلام به رامین عزیز
محتبی هستم ساکن اصفهان. سرچ می کردم توی اینترنت که وبلاگ شما رو دیدم و قصد کردم که نظر بذارم و یه چند تا سوال بپرسم.
مثل اینکه شما تورنتو هستین. من فوق لیسانس مدیریت دارم آیا اونجا کار برای این رشته ام هست ؟ چقد هزینه واسه یه خانواده سه نفر داره ؟ آیا اونجا که هستیم شما راحتین و خوبه زندگی اونجا ؟ البته ما که پول زیادی نداریم و فقط یه زندگی متوسط و یه خونه اجاره و شغلی که پیدا کنم میشه زندگی کرد ؟
مرسی اگه اطلاعاتی رو در اختیارم بذارین. اگه ای دی دارین میشه تو ی پاسخی که واسم تو وبلاگم میذارین، بنویسین ؟ که بهتر بتونم باهاتون ارتباط داشته باشم.
منتظرم

ارغوان جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام
ممنون ازاطلاعاتتون
من هنوز دیپلم نگرفتم تاسال سوم خوندم البته یه سری از درسای عمومی سال اول رو پاس نکردم وبیشتر درسای تخصصی رشتم که نقاشی بود روپاس کردم .
یعنی با این صحبتای شما من میتونم اونجا دیپلم بگیرم؟وچقدر طول میکشه اگه مدرسه دولتی برم؟
من۲۹سالمه وعازم مونترال هستم

شما در صورتی که زبانت رو خوب بخونی در سه سال میتونی دیپلم انتاریو رو بگیری.

مهرنوش جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:00 ب.ظ http://merelasa.blogfa.com

سلام . وب زیبایی دارید .
دوتا سوال داشتم درباره ی کانادا .
۱)معتبر ترین دانشگاه کانادا مال کدوم شهره ؟
۲)شرایط ایرانیا اونجا چجوریه ؟‌
خوشحال میشم اگه به سوالاتم جواب بدی

سلام
1- معتبرترین دانشگاه های اینجا University of Toronto و University of British Columbia و University of Waterloo و McGill در مونترال و چند دانشگاه دیگه هست. البته اینها بصور کلیه و در هر رشته ای هم یک دانشگاه بصورت تخصصی عمل میکنه.
2- وضعیت جامعه ایرانی در کاناا بصورت کلی در حد خوبیه و بسیاری از پسهای حساس در دست ایرانی ها هستش.

hossein یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:36 ب.ظ

salam
az webloge khobet tashakor mikonam
bazam barmon benvis.
take care

بابک جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ق.ظ

پسر کجایی نیستی
وبلاگتو بروز کن دیگه اَه

محسن جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:49 ب.ظ http://http://hamsafaranecanada.blogfa.com/

سلام جالب بود و مفید به من هم سر بزنین برای همفکری!

مینو شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:23 ب.ظ http://monouveauterritoire.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز لطفا در مورد موضوع "فراخوان" در آخرین پست نظرتان را برایمان بنویسید. با تشکر [گل]

زری دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ http://zarimaregi.blogfa.com

سلام آقا رامین. من که نفهمیدم چند سالته و چه جوری رفتی و چه می کنی. اما هر چی که هست موفق باشی و سالم .
خوش به حالت که داری یه جایی زندگی می کنی که تو رو انسان حساب می کن.

mozhdeh دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ

با سلام و تشکر از توضیحات شما . دوست داشتم اطلاعاتی داجع به میزان علاقه جوانان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشم . من دو فرزند دارم و مایل به مهاجرت هستم . اما نمی دانم در کانادا فضای یادگیری و اموزش در سطوح عالی قوی است یا نه .متشکرم

سلام
اینجا فضای آموزشی در حد عالی و کمک برای ادامه تحصیل در حد بسیار بالاییه !

iliad شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:37 ب.ظ http://www.iliadgraphic.blogfa.com/

مرسی از شما ولی نوشته هاتون جذابیتی نداره

ممنونم

دختر عاشق شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:11 ب.ظ http://faratarazeshgh.blogfa.com

سلام من ترم ۱۷ کلاس زبان هستم و توی مدرسه های عادی درس میخونم و اول دبیرستام ولب امسال یه معلم انگلیسی اسمت جون گیرمون افتاده که شوته هیچی یاد نداره و همش غلطای تلفضیشو میگیریم

mmmk جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

با سلام
من الان دوم دبیرستان میخونم و تو مدرسه ی تیزهوشان درس می خونم و پدر ومادرم اقدام اساسی برای مهاجرت به کانادا گرفته اند ولی من در مورد ادامه ی تحصیلم و دانشگاهم نگرانم. و نمی دونم که این برای من خوبه یا نه.
خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.
*ممنونم از وبلاگ خیلی خیلی عالی تون*
لطفا اگه امکانش باشه جوابتون رو به ایمیلم بفرستین.

امیر شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام
ممنون از مطالبتون
من برای پسر 8سالم دارم دنبال مدرسه توی مونترال میگردم
البته از طریق اینترنت اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم

من مونترال رو نمیشناسم
متاسفم

جعفر یوسفی یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:46 ب.ظ

باسلام من وهمسرم دبیرادبیات فارسی ومدرک ارشد هستیم برای مهاجرت از کجا شروع کنم

به یک وکیل مهاجرت مراجعه کنید

مریم شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام
میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا به چه مدارکی نیاز دارم؟ و اینکه بهترین دبیرستان های شبانه روزی در تورنتو کدام هستند ؟

سمانه پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 05:49 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید،
شما اطلاعاتی در مورد مدارس ابتدایی تورنتو دارین?
میخواستم بدونم در حال حاضر بهترین مدارس ابتدایی تورنتو کدوم هستند?

بی خبرم
با اینترنت مشورت کنید

روژین پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام خسته نباشین
من 15 سالمه و قصد رفتن برای دانشگام به ونکوور رو دارم و رشته ی حقوق رو انتخاب کردم اگه لطف کنین و به من بگین معتبر ترین دانشگاه حقوق کانادا کدومه و من بهتره کی اقدام کنم؟
فاصله ی ایران کانادا با هواپیما چند ساعته؟

من فقط میدونم مدرسه حقوق دانشگاه تورنتو خیلی خوبه
فاصله حدودا شانزده هفده ساعته

رزالین سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام مطلبتون واقعا بدرد بخور بود میشه بپرسم بهترین دبیرستان های شبانه روزی اونجا چه نام دارند؟؟؟؟؟؟؟

نمیدونم

ژیلا جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:03 ب.ظ http://www.Canada.blogsky

سلام ممنون از راهنماییها تون
من ودودختر ۱۱ سالم امسال عازم اتاوا هستیم میخواستم مدرسه ی دولتی خوب و دو زبانه در اتاوا رو پیدا کنم میتونی کمکم کنید

مینا زمانی پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام ممنون میشم راهنماییم کنید .دخترم الان سال دهم تویکی ازبهترین مدرسه تهران داره درس میخونه ولی لرای سال ۱۱ و۱۲ میخواییم بفرستیم انتاریو که بعد از دیپلم اونجا وارد دانشگاه خوب اونجا بشه.ولی هزینه های رشته داروسازی یاشیمی روتو دانشگاهای اونجا نمیدونیم ممکنه حدود مبلغ روبفرمایید؟ضمن اینکه ایا دانشگاه های دولتی بدون پول هم هست؟ممکنه اسم اون دانشگاه ها روبگید ؟همینطور اسم مدارس خودتون چه دولتی وچه خصوصی روبفرمایید چون راضی بودید.خیلی ممنون از اینکه جوابگو هستید.

سلام
برای هزینه دانشگاه به سایت دانشگاه مهاجرت کنید.
دانشگاه بدون پول نیست ولی برای افراد مقیم یا شهروند وام دولتی هست که معمولا کل هزینه دانشگاه رو پوشش میده
بنده مدرسه دولتی رفتم و همه چیزش استاندارد بود، چیز خاصی نداشت

آاتوسا سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام خسته نباشید من 16 سالم هست.و تصمیم دارم که برای سال سوم و چهارم دبیرستانم بیام کانادا.میخواستم ازتون درباره هزینه های مدرسه و همینطور زندگی برای منی که کسی رو در کانادا ندارم بپرسم.لطفا راهنمایی کنید.ممنونم ازتون.

در اینترنت سرچ کنید
هزینه مدرسه عمومی حدودا چهارده هزار دلار در ساله

اندیشه پویان دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 06:19 ق.ظ http://andishepuyan.net/

تجربیات بسیار خوبی بود
ممنون از وقتی که گذاشتید

Florance سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 07:08 ب.ظ

میشه اسم دبیرستانی که توش درس میخوندین رو بگین؟
art school های کانادا چه جورین؟؟
من شنیدم که هزینه هاشون بالاس و در واقع چیزی ازشون یادنمیگیری
من 15 سالمه و برای دبیرستان میخوام بدون خانوادم بیام کانادا.-.

George's Vanier
بله

آیتن پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام من یه سوالی دارم در مدرسه های عمومی آزادی بچه ها چطور هست؟ مثلا دختر ها میتونن با موی کاملا رنگ شده برن مدرسه؟ یا مثلا لاک بزنن؟

بله

مهناز یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 12:58 ب.ظ

آقا رامین لطفا اسم مدرسه خصوصی که ازش راضی بودی رو بگو من برای سال دوازده پسرم میخوام که از ایران میاد و تورنتو هست

بنده نمیتونم تبلیغ جایی رو بکنم

yashar سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1396 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام آقا رامین سپاس از راهنمایی های ارزشمندتون لطفا بفرمایید هزینه هایی که برای دبیرستان گفته میشود مثل 14000دلار آیا فقط هزینه ثبت نام مدرسه است یا با هزینه های جانبی میباشد و اگر والدین به همراه دانش آموز به کانادا بیایند اجازه کار دارند مثلا کار آزاد مثل اجاره کافی شاپ یا رستوران و... سپاس

اون مبلغ فقط مال مدرسه هست
هزینه های جانبی جداست
والدین اگر بتونند بیان احتمال زیاد میتونند اجازه کار بگیرند

roya جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 10:50 ب.ظ

salam mamnoon az site khubtun
man shenidm vorod be madares public bara kasi ke PR ndre momken nist va inke madares khososi faghat 4 subject ro dara midan vali to college hame darsaro mikhan va inke aslan khob nistan mishe komak konin :

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

Laleh چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 01:55 ق.ظ

سلام ببخشید من به صورت تحصیلی و دانشجویی میخوام بیام کانادا.آیا دوتا پسرم که کلاس ۷ و۱۲ هستند اونجا با توجه به اینکه به عنوان همراه با من‌میان آیا باید کل هزینه ثبت نام مدرسه رو بدم؟یا نه رایگان هست؟و مدرسه ایرانی هارو خواستم اگه ممکنه توی ونکوور بهم معرفی کنید

تا جایی که میدونم بچه ی همراه شما میتونه مثل بچه های کانادا مدرسه ی دولتی رایگان بره
مدرسه ایرانی تا جایی که میدونم خصوصی و پولی هست، منم در ونکور نمیشناسم، بهتون هم در مواقع عادی توصیه نمیکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد