خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

مختصری در مورد کالج و دانشگاه

سلام

زود میخوام بگم و برم

کالج و دانشگاه هر دو برای پذیرش احتیاج به دیپلم یا معادل اون رو دارند ولی کالج یک کمی راحت تر میگیره و سطح نمره هایی که میخواد پایین تر از دانشگاهه ! البته در دانشگاه ها بعضی دانشگاه ا و بعضی رشته ها نمره های بالاتری میخواند و بعضی کمتر. معمولا هم اگر کلا با مدرکتون مشکل نداشته باشند و فقط چند تا از واحدهاتون رو قبول نکنند بهتون این فرصت رو میدند که اونها رو توی خود کالج یا دانشگاه بگذرونید. کلا هم دانشگاه ها و هم کالج ها کلاسهای زبان ختصی برای دانشجوهای ورودی تازه وارد دارند که البته تا اونجا که من میدونم ول زیادی هم براش میگیرند.

در کالج بیشتر درسها عملی و در دانشگاه بیشتر تئوری گذرونده میشه ولی از هر دو نوع درس در هر دو هست.

بعضی کالج ها و دانشگاه ها با هم همکاری میکنند و یا شما دو سال کالج میخونید و دو سال دانشگاه تا لیسانی بگیرید و یا درسهای کالج و دانشگاه رو هر دو با هم و قاطی میگذرونید.

مطمئنا این مقاله رو ادامه میدم

ارادتمند

رامین

نظرات 31 + ارسال نظر
نسترن یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام رامین جان
نوروز با دیرکرد خجسته باد.

سال جدید من کلاس فرانسه کانون رو شروع کردم. باید برم تو سایت مهاجرت مطالعه کنم که تا چه سطحی فرانسه لازمه، استادمون میگه برای delf سطحهای مختلف هست که برای گرفتن نمره کامل بالاترین سطحش باید 4 سال فرانسه خوند!!!!!
اگه وقت داشتی و در مورد سطحهای delf اطلاعات داری برامون بنویس.

شاد باشی

nader سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ق.ظ

ba salam.mamnoon az veblogtoon ye soval dar mord apply kardan daram.pool sefart ra dar iran che vaghat va che jori mishe pardakhat kard

سلام
تا اونجا که من خبر دارم اگر با وکیل اقدام کنید که خودش براتون میده و رسیدش رو بهتون میده ولی اگر بخواید مستقل اقدام کنید فکر کنم از طریق حساب سفارت در ایران باید پول رو پرداخت کنید

سارا سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام
آیا در کانادا با حجاب هم می توان دانشگاه رفت و درس خواند؟

بله
با هر نوع حجابی که دلتون بخواد

sunshine1276 سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ب.ظ http://sunshine1276.blogfa.com

سلام رامین عزیز امشب تولده همسرم رضاست امروز و فردا یه سورپرایز پارتی براش تو وبلاگمون ترتیب دادم خوشحال میشم بیای . سان شاین

هستی جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام
من بار اولیه که به بلاگتون سر میزنم و چند وقتی میشه که قصد مهاجرت به کشور کانادا رو دارم ولی متاسفانه شوهرم راضی نمیشه چون یه کم میترسه و نمیخواد ریسک کنه چون شنیده که بعضیها از مهاجرت کردن پشیمون شدند و به اصطلاح شکست خوردند
ولی من قبول ندارم و بارها به اون گفتم که یه وکیل خوب میگیریم و با کمک ایشون و سرمایه ای که داریم انشاالله موفق میشیم
حالا جناب رامین بزرگواری کنید و منو راهنمایی کنید که چطور میتونم به شوهرم اطمینان بدم که احتمال موفقیتمون بیشتر از شکستمونه .و یه سوال دیگه شوهرم اینجا یه پستی توی بانک داره آیا اامکان داره اونجا هم بتونه توی بانک مشغول به کار بشه .
لطفاْ اگه براتون مقدوره یه وکیل خوب بهم معرفی کنید
متشکر و سپاسگزارم

سلام
اولا با دوستان و آشنایانی که اینجا اومدند (هر چه تعداد بیشتر باشه بهتر) مشور کنید و ازشون بخواید اومدن و خاطرات اینجاشون رو براتون بگند
وبلاگهای مهاجران و خصوصا اونایی که اومدند (خاطرات بعد از اومدنشون) رو بخونید
بدونید که اینجا کسی الکی شکست نمیخوره و اگر با حساب و کتاب و برنامه ریزی خوب بیاید احتمال شکستتون بسیار نزدیک به صفر میشه ... اون احتمال کم باقی مونده هم بستگی به حرکهای بسیار غلط داره
شوهرتون هم اگر با دانش زبان متوسط رو به بالا تشریف بیارند و سریعا هم به بانکهها تماس بگیرند و کلاس آموزشی بروند فکر کنم به راحتی بعد از شش ماه تا یک سال بتونند بالا رفتن از پله های رقی رو شروع کنند

آق محسن شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ق.ظ

رامین جان سلام
کم کار شدی دادا !
آقا ما اون قشر از طرفداراتیم که طلبه خاطرات و سرگذشت کارهای روزمرت هستیم ... مارم دریاب...
عزیزمی بای

فرید صلواتی جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.faridsalavati.pesianblog.ir

برای وطنی خواندم که سالهاست درفش کاویانش بر زمین مانده است[ناراحت]

علی دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:58 ب.ظ http://www.shahrakmarlik.blogfa.com

سلام ...

کلیپ زیبای سرود ای ایران توسط خواننده جدید البته کوچولو ...

مهدی کوچولو در حال اجرای سرود ای ایران ... بزودی کلیپهای دیگری از کنسرت ایشون رو توی سایت میذاریم ...

http://www.4shared.com/video/hB9gK8We/Ey_iran_mahdi_bayat.html

نسترن سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

تعطیل کردی وبلاگتو؟

نه

دنیا سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام
من دیروز اتفاقی وبلاگ شما رو پیدا کردم و الان تمام نوشته های شما رو خوندم.
من دارم برای کبک اقدام میکنم
خیلی از مصاحبه می ترسم زیاد هم زبان فرانسه رو دوست ندارم ولی می دونم خدا بزرگه و به کسی که بخواد پیشرفت کنه کمک میکنه
نوشته هات خیلی بهم تسلی داد
امیدوارم موفق باشی

خوشحالم و ممنون

احمد جعفری لمراسکی پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.lemrask.ir

سلام وقتتون بخیر از سایتتون بازدید کردم بسیار عالی وآموزنده می باشد امیدوارم موفق باشید به سایت ماهم یه نظری بنداز

سولماز شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ب.ظ http://www.canadianmemories.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید.
من از تازه پیوسته ها به دنیای وبلاگ نویسان مهاجر کانادا هستم.
وبلاگ تون هم عالیه.
شما رو لینک کردم.
اگر شما هم مایل باشید میتونید به وبلاگ تازه ی من سربزنید.
و اگر مایل بودید من رو هم لینک کنید.
با تشکر و آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان مهاجر.

ما از همه دوستانی که کمک کنند حمایت میکنیم
شما لینک شدید

مستانه دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:19 ب.ظ http://nikancanada.blogfa.com/

رامین خان یه سر به پست من بنداز ببین می تونی کمکم کنی؟؟مرسی عزیزم

مرجان سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام
من هم دنبال مهاجرت به کانادا هستم ولی چون یک دختر تنها هسته خیلی می ترسم که به بن بست نخورم تو نیمه راه ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
به یک شرکت کاریابی در کانادا مراجعت کردم گفتند که توی ایالت کبک میتونند با ویزای کار واسم اقامت بگیرند
یک کمی حرفاشون به نظرم غیر واقعی بود چون میگفت با این اقامت یک شهروند کانادایی محسوب میشی و می تونی هر جای کانادا در هر دانشگاهی مجانی و رایگان ادامه تحصیل بدی آیا می تونم به حرفاشون اعتماد کنم؟


تشکر

سلام
جوابتون رو داده بودم توی چت ولی فقط برات بگم به هیچ وجه اینجا دانشگاه رایگان نیست حتی برای اونایی که اینجا به دنیا اومدند
اینجا دانشگاه برای همه پولیه

نجوا سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ http://www.zemzemeh-tanhaie.blogfa.com

سلام رامین جاتن
ممنون از اینکه وقت می گذاری و مطالب مفید می نویسی

هاشمی دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.freelast.blogfa.com

طنز تقدیم به شما

sobhan چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

میگم خسته نشی انقدر آپ میکنی؟

سلام
بدهکارم ؟!!! خوب دعوا نداریم
چکاتن رو بیارید بدهیتون رو بگیرید

سیامک دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام
ممنون از توضیحاتتون . می خواستم بپرسم که ایا شما اطلاع دارید هزینه لایسنس گرفتن برای کسی که مهندس برق هست چقدر میشه و چقدر طول میکشه ؟ خیلی ممنون میشم اگر جواب بدهید.

سلام
حدود 4 سال طول میکشه تا بتونید خودتون کار بگیرید
توی 2-3 ماه مدرک میگیرید بعد هم باید کارآموزی کنید
حدود 1000 دلار هم خرج لایسنس میشه که بعضی جاها توی پرداختش کمکتون میکنند !
البته سابقه کارتون از مدت کارآوزیتون خیلی کم میکنه
اطلاعات من کاملا دقیق نیست

سلام جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:18 ب.ظ

سلام میخاستم به عنوان لوله کش برای مهاجرت اقدام کنم اما نمیدونم چه مدارکی مبنی بر اینکه من لوله کشم رو باید ارایه بدم؟... شما میدونی؟

مدارک دیپلم فنی کافیه؟ یا از اتحادیه صنفی لوله کش ها هم باید مدرک بیارم؟

اگه بتونی اطلاعاتی مبنی بر این قضایا برام بزاری یا بگی ممنون میشم.

دقیقا نه ولی باید مدرک تحصیلی و سابقه کارتون رو ارائه کنید

هستی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ http://goddess-note.blogfa.com/

رامین برای اقدام کردن برای دانشگاه اگه کسی بخواد برای لیسانس اقدام کنه غیر از مدرک دیپلم چی می خوان؟ ریز نمرات رو هم می خوان؟ اگه می خوان ریز نمرات سه سال دبیرستان به علاوه پیش دانشگاهی رو میخوان یا فقط سال آخر؟ کلا اگه چیزی در این باره می دونی یه توضیحی بدی خوشحال میشم، دارم فکر می کنم شاید اونجا رشته ام رو عوض کنم و از اول برم برای لیسانس تو یه رشته دیگه اقدام کنم

سلام
شما میتونید یه نامه کامل برای یکی از دانشگاهها بنویسید و همه اینها رو بپرسید

نسترن چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام رامین جون

خوبی؟ به چه آدرسی چکهامون رو بیاریم؟

:)

شوخی کردم. ناراحت نشی.
دیگه نمیخوای این وبلاگ رو ادامه بدی؟

سلام
اومدم برای ادامه

محمد جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ

سلام رامین جان
خوبی؟
از مطالب بلاگت خیلی استفاده کردم
اگه وقت کردی بازم آپ کن
خوش باشی

چشم

hooman شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ق.ظ

ba salam
man alan sale 3vome daneshgah dar iran hastam va 90vahed pass kardam ta alan ,man moadele diplomam khili kame (9.98)shode bad mikhastam bedonam moadele diplomam vasam dardesar nemishe age beam onja bekham 1dafe varede daneshgah sham???????

اگر تونستی بیای حداکثرش یک سال میری اینجا دبیرستان میخونی

بهار شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:54 ب.ظ http://darrahecanada.persianblog.ir

سلام رامین جان... ممنون از اطلاعات مفیدت... ما برای کبک اقدام کردیم اما الام یه کم گیج شدم که زبان فرانسه در اولویته یا زبان انگلیسی؟ ممنون میشم کمی راهنمایی کنی منو

سادست
اگر میخواید کبک بمونید فقط فرانسه
اگر میخواید  بیاید بیرون کبک زندگی کنید فرانسه در حد قیول سفارت بقیه انگلیسی

بانو چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:10 ب.ظ http://banoo1984.blogfa.com

سلام
ممنون از نوشته های خوبتون
اگه ممکنه من رو به وبلاگهای دیگر اضافه کنید
http://banoo1984.blogfa.com

لینکتون کردم

آق محسن چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ب.ظ

اومدم عرض ارادت ... میدونم چقده سرت شلوغه ولی یه آپی بزن به این وبلاگ ما اینقده آپ قبلیارو خوندیم همرو حفظ شدیم :D

maryam جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:45 ب.ظ http://Maryam.nana.loxblog.com

ستام من مریمم دوست دارم بعد از اتمام دبیرستانم بخ کانادا برم ولی نمیدونم بشه یا نه دوستم هم دوست دارهوتی حمایت میخواد که نداریم به نظرتون میشه بحث بول نیست زیاد بهم خبربدید مرسی

سیما دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ http://ashena72.blogfa

داداشم میخواد بره کالج کاندا
اما هیچ اطلاعاتی نداریم
الانم نمیدونیم چیکار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/یکم اطلاعات در مورد کالج بدید.....

سیما دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ http://ashena72.blogfa

لطفا آِدرس ایمیلتو بده تا بتونم باهات در ارتباط باشم چون به راهنمایی نیاز دارم .....رامین عید فطرتم با دیرکرد مبارک

رضا سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:35 ب.ظ

آقا رامین با سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون
رنج سنی در کالجها چگونه است مثلا سخته واسه منه پیرمرد با 32 سال سن برم با 18 - 19 ساله ها درس بخونم

خیر
به هیچ وجه
همه سنین میتونند درس بخونند و خیلی از بزرگسالها از کالج برای تقویت و تثبیت اطلاعاتشون استفاده میکنند.

ساجده شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 03:38 ق.ظ

سلام خیلی وبلاگ باحالی بود

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد