خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

کمکم کنید

سلام

هر چی میخوام بنویسم چیزی به ذهنم نمیاد

به خصوص که جدیدا دیگه خواننده پیگیر و گرم یا ندارم یا اگرم هست خودی نشون نمیده

بابا نظر بدید موضوع بدید بحث کنید

به خدا بعضی وقتا نا امید میشم

انگار یا دیگه کسی خیال اومدن به کانادا رو نداره یا تجربه همه رفته بالا و دیگه به من و امثال من نیازی نیست 

منتظر شما هستم

ارادتمند

رامین

نظرات 31 + ارسال نظر
سیاوش چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ق.ظ http://fromirantocanada.blogspot.com/

سلام
از نوشته هایتان بهره می برم
ولی با گوگل ریدر می خوانم
به همین دلیل کمتر ژیغام می گذارم
ممنون

امیر و مونا چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ق.ظ http://www.amiromona.blogfa.com

سلام ما دنبال میکنیم مطالب رو خوبه بنویس
اما همیشه نباید مطالب جدید نوشت
بعضی اوقات باید از اهداف خودت برنامه هات و یا حس حالت بنویسی

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ق.ظ http://3aban.blogsky.com

سلام.

غم غربتی کشیدم که مـــگو!

نا امیدی هم حقیقت این زندگی رفیق!

محبوبه چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ق.ظ

سلام خوبید؟
کانادا خوش میگذره؟من و همسرم بهمن ماه 1388 اقدام به مهاجرت به کانادا کردیم و الان منتظر مدیکال هستیم.خیلی انتظار سختیه :-(
فکر می کنید خیلی زندگیتون فرق کرده؟ یا اینکه فقط به مشکلاتتون اضافه شده؟
یکی از دوستای من 2 ساله که رفته کانادا ولی اصلا از اونجا راضی نیست همش میگه منتظره پسرش بره دانشگاه بعد اونا برگردن.
میخوام بدونم به نظر شما کانادا زندگی کردن خیلی سخته؟اوضاع کار چطوره؟همسر من مهندس معدنه و از همین طریق اقدام کردم فکر می کنید اونجا برای این رشته کار پیدا بشه؟
شما با چه مقدار پول و سرمایه رفتید کانادا؟خلاصه اینکه یه خورده در مورد کانادا توضیح بدید لطفا ممنونم.

سلام
اینجا زندگی برای بنده و افرادی مثل من خیلی خوبه
تا اونجا که من میدونم اگر همسر شما تحصیلاتشون رو اینجا به روز کنند رشتشون رشته خوبیه
ارادتمند
رامین

پر چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام. ناامید نشین. ما وبلاگتونو می خونیم. خیلییییییی هم خوبه.

عاطفه چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ب.ظ

سلام
آدم انتقاد بذیری هستید یا نه؟
اگه نیستید که خوب هیچی شاد و سلامت باشید
اگر هستید باید بگم که من خودم یکی از اونایی هستم که میخوام مهاجرت کنم و مرتب وبلاگ شما رو میخونم
یکی دو مرتبه ازتون سوال برسیدم و راهنمایی خواستم ولی شما اونقدر تو جواب دادن مایه نذاشتین که من برای سوالات بعدی انگیزه داشته باشم و بخوام بازم سوال کنم و راهنمایی بخوام
باز هم از لطفتون ممنون

اولا سلام
دوما من غلط بکنم انتفاد پذیر نباشم (اگر فحشهای خواهر و مادری که روزانه توی کامنتها به من میدند رو میدیدی میفهمیدید چقدر انتقادپذیر هستم و البته پوست کلفت)
سوما مجبورم کردید که جواب حرفتون رو علنی توی پست وبلاگم بدم
اگر قانع شدید که خبرم کنید اگرم که نه جوابم رو بدید

نرگس چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ب.ظ http://nsdarya.blogspot.com

سلام من تازه با وبلاگتون آشنا شدم سئوالی داشتم راجع به همزمانی درخواست ویزای دانشجویی با پرونده مهارجت متخصص فدرال ؟
پرونده مهاجرتی ما منتظر رسیدگی در دمشق و یا منتظر مذیکال هستیم . وای می خواهیم به صورت دانشجویی بریم تا کار مهاجرتمون درست بشه ؟
بعضی میگن نمی شه تا وقتی پرونده مهاجرت دارید درخواستن دانشجویی کنید یا اثر منفی روی پرونده میگذاره . وممکن پرونده مهاجرت رد بشه .
میشه شما هم نظر بدید

سلام
من در این مورد کاملا بی اطلاعم
ارادتمند
رامین

اعظم چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام
من از خوانندگان خاموش وبلاگ شما هستم . اما درست میگید نداشتن واکنش نویسنده رو دلسرد میکنه. ما جز کسانی هستیم که منتظر اومدن فایل نامبر دوممونیم. من روانشناسی خوندم و همسرم زبان . همسرم مدرس زبان انگلیسی ومن در یک مجموعه فرهنگی کار میکنم. و دلم میخواد در کانادا بهصورت تخصصی در رشته خودم فعالیت کنم. نمیدونم رشته شما چیه ولی دیدم در درساتون به روانشناسی اشاره کرده بودید . اگر امکان داره در مورد وضعیت کار برای ما بیشتر بنویسید. راستی ادامه تحصیل اونجا چه شرایطی دار البته در مقطع ارشد.
شاد باشید وامیدوار

مرتضی چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:52 ب.ظ

اتفاقا خیلی ها خیال اومدن به کانادا تو سرشونه ... اما انقدر این رویا دوووووررر به نظر می رسه که .... !

یک خواننده چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ

رامین عزیز سلام
ناامید نشوید. اتفاقا خیلی ها می خواهند بیایند کانادا. خیلی از اطرافیان دوست یا فامیل یا همکار و ... هستند که یا در یک جایی از پروسه گیر کردند و یا دارند تصمیم می گیرند که مدارک جمع کنند و اقدام کنند. فقط به نظر میرسه یک جوری هرکسی که در هرجایی از پروسه مهاجرت هست همانجا مونده و تکان نمی خوره. خیلی هم این روند طولانی شده و تقریبا اکثر متقاضیان مهاجرت اطلاعات مربوط به مرحله بعد را جمع آوری کردند و منتظر تغییر وضعیت به مرحله جلوتری هستند تا دوباره سوالات و بحثها شروع شود. خلاصه یک کمی همه منتظرند. واقعا هم که این انتظار کشنده است.اینها به نظر من رسید.

mehdi چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:56 ب.ظ http://waptrick.ir

من که حوصله ندارم نظر بدم.اصلا" یادم نبود که تو هستی امروز Statistics سایتم لینک تو را دیدم که از وبلاگت یکی به سایتم اومده. گفتم خدایا این دیگه کیه که ما را لینک کرده یکم پایین تر اومدم لوگو دیدم که برات ساختم بعد یادم اومد که یاهو اددت کرده بودم الان هم که اصلا" نمیای یا ما را اینگور کردی. به هر حال خداحافظ تا سال دیگه که شاید تو وبلاگت بیام.

بابک چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:52 ب.ظ

من نوشته هاتو دوست دارم

محبوبه چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ب.ظ

پیشنهاد میکنم که از سایت مهاجرت برامون بنویسی. اکثر ما همه موضوعات این سایت رو نخوندیم و اطلاعات ناقص به هم میدیم. ما یا زبانمون اونقدر خوب نیست که کاری رو که تو سایت نوشته رو میسپاریم دست مشاور یا وکیل، و یا حوصله ترجمه و سر کردن تو همه قسمتهای سایت رو نداریم .همه می خوان مطالب این سایت رو بدونن ولی به فارسی. اگه تو بتونی از مطالب این سایت که الان دغدغه اصلی ماهاست، برامون بگی، خوب مسلما" هم جذب این وبلاگ میشن. میدونی ما با اصطلاحات اداری کانادا آشنا نیستیم و اون مطالب رو با اینجا مقایسه میکنیم و بر اساس قوانین خودمون ترجمه میکنیم. برای همین در اکثر موارد اشتباه میکنیم. این کار برای تو راحته. اونوقت تو میشی یه دایره المعارف برای همه ما. و ما همش باید به تو رجوع کنیم. میتونی به چند بخش تقسیمش کنی یکی اونایی که میخوان تازه اقدام کنن. یکی اونایی که اقدام کردن. یکی اونایی که ویزا دستشونه و باید فلان نکات رو بدونن......
به هر حال ما به یه همچین وبلاگی نیاز داریم ولی موجود نیست. چه بسا بتونی با به دست آوردن اطلاعات کامل از سایت مهاجرت، یه منبع در آمدی در آینده برای خودت ردیف کنی.....
شاد باشی

مصی پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:48 ق.ظ http://nikancanada.blagfa.com

نه ما همیشه خواننده شما هستیم اما آنقدر مشغولیم که کمتر این روزا کامنت می گذاریم

ماهیار پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ

اولا اصلا نامید نشید . کار شما خیلی هم خوبه . من معمولا صفحه شما را بازدید میکنم .اما خوب مثل همه منم یکم تنبل هستم و پیغامی نمیذارم .
اما بهرحال فکر میکنم صفحه شما کمک بزرگی میکنه به اونهایی که میخوان بیان اونجا .
مرسی

سهیلا پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ب.ظ

رامین جان ادامه بده وناامیدنشو من هرچی بنویسی میخونم

امین نواب پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:01 ب.ظ http://www.korezagrosi.persianblog.ir

سلام رامین جان
واقعا ممنون که مینویسی.
اگه تونستی در این مورد بنویس که شرایط بورس تحصیلی گرفتن از دانشگاههای کانادا برای فوق لیسانس(روش تماس با استاد) چیه؟
این بورس چه هزینه هایی رو شامل میشه و خودمون چقدر باید پول داشته باشیم؟
آیا مدرک دانشگاههای غیر انتفاعی هم براشون قابل قبوله؟
چه چیزای بیشتر کمک میکنه که به این روش بتونیم بورس بگیریم (نمره؟تحقیق؟مقاله؟...)
شاد و سر بلند باشی.

شیرین پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ب.ظ http://www.pjaa.blogfa.com

سلام آق رامین
خواننده ی پر و پا قرص می خوای در خدمتیم هااااااااااا

سلام خاله شیرین
از کامنت گرم و پر قوتتون ممنونم

پارسین جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ق.ظ

آقا رامین
من وبلاگت را می خوانم اما از خوانندگان خاموش هستم
به ویژه این روزها که به کانادا رسیده ام و دنبال کار می گردم
فکر نکن که دیگه کسی خیال آمدن نداره یا تجربه تو به درد کسی نمی خوره
بعضی وقتا زندگی کمی سخت می گذره و دلی برای چند خط نوشتن نمی گذاره
و گاهی مهاجر ها دنبال اطلاعات خیلی ریزی می گردند که به سختی پیدا می شه

شزز جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام
میشه از بدیهای کانادا یک پست جدا بنویسی .
علی
مرسی

محمد حسین جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام رامین جان
ممنون از بلاگ جالبت. کلی اطلاعات درش بدست آوردم

اگه اطلاعاتی راجع به جاب بافر ( یا داشتن کارفرما) بنویسی
چطور میشه از این طریق اقدام کرد؟
چقدر طول میکشه؟
ظاهرا یک سری شرکت هندی هستن که جاب بافر درست میکنند و ۱۰.۰۰۰ تا ۱۲.۰۰۰ دلار میگیرن صحت داره؟ شدنیه؟
اگه فردی با عنوان جاب بافر بیاد اونجا. میتونه اونجا که رسید برای اقامت دائم اقدام کنه؟
(چقدر سوال پرسیدم)

ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری راجع بش بنویسی


خوش و سلامت باشی

سلام
اطلاعات تخصصی در این مورد ندارم
باید یک دعوت نامه کاری از یک کارفرمای کانادایی یا بین المللی برای شعبش در کانادا بگیری که توی اون بگه که شما رو بخاطر خصصتون توی اون رشته به هر دلیلی در کانادا نباز دارند
این کار تا حدی شدنیه ولی چون بعد کارفرمایی که شما رو دعوت کرده مسئول همه چیز شماست (چه از نظر مالی و چه از نظر قانونی) یکم این مورد مشکوک به نظر میرسه
اگر به عنوان دعوتنامه کاری بیای میتونی مثل همه و بصورت معمولی برای اقامت دائم اقدام کنی ولی چون تجربه زندگی در کانادا و سابقه ی کار در اینجا رو داری شانست بیشتره

نسیم جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

اقا رامین ما هستیم حرفات رو هم می خونیم
راستی من الان دارم لیسانس مدیریت بازرگانی مو می گیرم و همزمان هم دارم توی هتل 5 ستاره تو ایران کار می کنم اگه بخوام مهاجرت به صورت تخصص کار بگیرم چه طوری ؟

سلام
شما یه نگاه به لیست رشته هایی که کانادا بهشون ویزای مهاجرت تخصصی میده بنداز تا اگر رشتت توی اون لیست بود بری پیش یک وکیل و اقدام کنی

زهرا جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:36 ب.ظ

سلام . ناراحت نباش من که خیلی پیگیر وبلاگتم .فکر میکنم" تا موضوع جدیدی رو پیدا کنم هروقت چیزی به ذهنم رسید خبرت میکنم.موفق باشی

rina شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:10 ق.ظ

با سلام.من به تازگی با وبلاگ شما آشنا شدم.تک تک خاطرات شما رو خواندم.من و همسر و پسرم 4 سال پیش برای کانادا اقدام کردیم و الان منتظر مدیکال هستیم.از وبلاگ شما هم خیلی استفاده کردیم و هم خیلی لذت بردیم .

همونی که شناسنامه اش پشت جیبشه دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

ممنون
مجتب از بابل

علی دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

با سلام رامین جان من علی هستم از ایران وبلاگ قشنگی درست کردی واقن دستت درد نکنه ادمای مثل شمارو باید سر تا پاشونو از طلا گرفت.
رامین جان یه لطفی کن به من من قصد محاجرت به کانادارو دارم به اطلاعات شما نیاز زیادی دارم اگه بگی که کی میتونم on lineباحات صحبت کن ممنون میشم از شما

سلام علی جان
متاسفانه آنلاین نمیتونم باهاتون صحبت کنم
نظر بگذارید در خدمتم
اگر خواستند نظرتون رو محرمانه بفرستید

مهدیه شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام
من منتظر مدیکالم هستم.از مرداد تا حالا. نمیدونم یک سال طول می کشه یا بیشتر. دیگه بی انگیزه شدم اصلا زبان نخوندم ونمی خونم.خسته شدم از انتظار
دیگه حوصله اینج موندن رو ندارم

سلام
نگران نباشید ولی از طریق وکیلتون و سفارت پیگیر کارتون بشید چون مدیکال باید حدودا یکساله بیاد
ارادتمند
رامین

ایدات یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ

باسلام خیلی وقته دوست داشتیم بتونیم نظرمونو درباره ی خاطرات تجربیات وعقاید عمیق ودقیق شما بگیمواین که ما خیلی خوشحالیم که هم وطنی مثل شما کاملا بدون چشم داشت وبا خلوص نیت دانسته هاوتجربیاتشو رو دراختیار دیگران قرار میده.دوست عزیز خانواده ی ما مدتیست تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفته است امتیاز کافی برای مهاجرت رافراهم کرده ایم امانمیدانیم ازکجابایدشروع کنیم .میخواهیم با صرف کمترین هزینه این کارانجام شود .ازنظرمالی درسطح بالایی نیستیم زبان انگلیسی را خانوادگی تمرین میکنیم یک خانواده ی سه نفره شغل ازاد دارای مدارک دانشگاهی وسابقه ی کاری نسبتابالا همسرم فارق تحصیل زبان وادبیات فارسی ومن دستیار دندانپزشکم پسرم ده ساله وبسیاربسیارمشتاق مهاجرت به کانادا هستیم .خواستم بیوگرافیمان کامل باشد تازودتربه جواب برسم .با یکی دو وکیل صحبت کردیم که هرچه میپرسیدیم مثل رادیو حرف خودشان رامیزدند .خلاصه نفهمیدیم باید از کجا شروع کرد نمیخواهیم بدانیم پسرمان به کدام مدرسه برود ویا ادامه تحصیل چگونه است حال دوست عزیز قدم اول چیست ؟بایدبه کجا برویم ؟

[ بدون نام ] جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:42 ق.ظ http://manam vancouver hastam

سودابه چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ب.ظ

Mohammad.eshghali poor جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:21 ب.ظ http://eshghalipor70@gmail.com

سلام رامین جان لطفا جواب کامنت های من رو هم بده داری نا امیدم میکنی من خیلی دوس دارم بیام ولی منتظر مدرک تافلم تا بگیرم بعد بیام چون میگن با تافل بری بهتره برای ادم لطفا جوابنو بده

خوب بگیر و بیا
بهتر هم هست
اینجا هم میشه تافل کرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد