خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

کانادا سرزمین مهاجران

سلام 

بد ندونستم یکمی از مهاجرتی بودن کانادا براتون صحبت کنم . 

کانادا کشور مهاجرانه . یعنی واقعا در عمل بیشتر افراد اینجا مهاجرند . مثلا توی مونترال در هر اتوبوس و مترویی که میری با یک نگاه متوجه میشی که همه یا از آفریقا هستند یا از اسیای جنوب شرقی و یا از آسیای میانه . 

تازه اونهایی هم که قیافه های آنگلوساکسون دارند هم بیشترشون از اروپا اومدند و در بین مردم کانادایی از نظر شکل ظاهر و قیافه گم شدند . 

جدیدا خبری رو در سایت ایرانتو دیدم که شانس پیدا کرد کار برای جویندگان کار با اسامی کانادایی بیشتر ... بنده بصورت صد در صد که هیچ بلکه به هیچ وجه این خبر رو تکذیب نمیکنم ولی باید بگم در این چند وقتی که کارهای اداریمون رو انجام میدادیم کم افرادی رو ندیدم که یا سیاه پوست بودند و یا زرد پوست . بهتر براتون بگم خیلی هم با آدم رفتار خوبی داند و مخصوصا سیاه پوستها خیلی با لهجه قشنگی انگلیسی صحبت میکنند . منظورم اینه درسته در کل کاریابی برای مهاجران سخته ولی غیرممکن نیست که بیاید و بعد از یکمی تجربه و نشون دادن خودتون مثل یک شهروند موفق کارمناسب و در شان خودتون رو پیدا کنید .

خودمونیم ولی این تنوع نژاد یه اثر مثبتی هم که داره اینه که آدم احساس نمی کنه زیادم غریب هست . وقتی میری توی مترو یا اتوبوس و همه نژادها رو میبینی و خیلی راحت میتونی باهاشون از کشورشون و کشورت صحبت کنی احساس غربت نمیکنی .  

اینجا تا یه حدی بین نژادها تفاوتهای اساسی هست ولی نه خیلی . مثلا سیاه ها اجتماعی و مهروبونند و یا چشم بادومی ها کمی دیر جوش و خشکند . هندی ها لهجه دارند و غیرمفهوم صحبت میکنند ولی در همه اینها استثنا هم هست و بیشترین استثنا رو درباره فرزندانی از اینها میشه دید که اینجا به دنیا اومدند یا اینجا بزرگ شدند . 

سعی میکنم بز هم براتون بنویسم 

ارادتمند 

رامین  

 

 

 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:50 ق.ظ

موافقم.من همیشه این وبلاگ را پیگیری می کنم.ببخشید اگر همیشه نظر نمی گذارم...موفق باشی

سلام سمیرا خانم
ممنون از نظر و ممنون از همراهی پشت صحنه تون !
باز هم به ما سر بزنید
ارادتمند
رامین

رز شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:11 ق.ظ

چرا از پهلوی عمه میرید ؟ تورونتو کسی رو ذارید

سلام خانم رز
عمه در مریلند واشنگتن زندگی میکنند .
بله ما در تورنتو هم دوستان و فامیل هایی داریم .
ممنون و متشکر از نظرتون و اینکه یادی از بنده کردید .
ارادتمند
رامین

سعید شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:32 ق.ظ

آفرین!
باز هم از اونجا و شرایط زندگی بنویس!
موفق باشی

ممنونم

بهشت شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:05 ب.ظ http://nochagh.blogsky.com

سلام نازنین رامین
ممنون از آنچه درباره شرایط ورود به کانادا می نویسی اطلاع رسانی رفتار بسیار مودبانه محترمانه و دوستانه ای است من نیامده بودم که نظر ندادم وگرنه نظر می دادم این روزا به خاطر درد در مچ راست دستم زیاد هم نمی تونم با کی برد کار کنم

سلام خانم بهشت
شما که نظر هم که ندید رایحه خوش بهشتیتون از دور روح و دل انسان رو صفا میدهد خود به خود !
امیدوارم این مچ دست بجای مشتی پوست و استخون از طلا باشه که خیلی خیلی بهتر بتونه کار کنه !
بسیار بسیار ارادتمندم
رامین

فریبا شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام رامین جان
برای ما توضیحات اشخاص تازه وارد به کانادا مثل شما که به همچی با دقت نگاه وبررسی میکنند و اطلاعات مفیدتون خیلی با ارزش است . به خصوص افرادی مثل ما هیچ کسی رو تو کانادا ندارند. لطفا ادامه بدید.
در ضمن شما کم سن وسالید ولی به نظر من پرتجربه و پخته صحبت میکنید. درمورد کاریابی در کانادا مطلبی گذاشته اید منو نگران نمیکنه چون برای تازه واردین بیکاری از چند ماه تایکسال ( بستگی به مدرک و زبان وتجربه) عادی محسوب میشه و باید آمادگی داشت .

سلام فریبا خانم
بسیار بسیار از اینکه حرفهام تاثیری بر شما داشته خوشحالم .
از الطافتون هم سپاسگذارم !
ارادتمند
رامین

دوستدار ونکوور شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ب.ظ

رامین جان خیلی ممنونم که زود جوابمو دادی. خیلی استفاده کردم. امیدوارم در آینده باز از این مطالب بنویسی.
برای ما که چند ماه دیگه عازمیم این موارد و همچنین شرایط کاریابی بسیار مفیده.
خیلی دوست دارم وقتی وارد تورنتو شدین باز هم از احساس و برداشتتون از اونجا مفصل بنویسین. راستی شما چرا ونکوور نمیرین؟
به امید سلامتی و شادی و موفقیتتون

سلام رفیق شفیق
ما برای این نمیریم ونکور که ونکور خیلی گرونتر از تورنتو و مونتراله و دوستان آشنایان ما همگی تورنتو یا نزدیک تورنتو هستند !
ارادتمند
رامین

نیلوفر یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:56 ق.ظ http://www.neli-basi.blogfa.com

سلام رامین عزیز.اوضاع احوال چطوره؟روبراه هستید؟شما الان کدوم سمت مونترال خونه اجاره کردید؟downtown هستید؟از نرخ اجاره یه جای یک خوابه مبله اطلاعاتی داری؟

سلام دوست عزیز
خوبم یه لطف شما !
ما الان منطقه مونترویال هستیم .
منطقه مسکونی و با دان تان فاصله ای نداره !
اجاره یک یک خوابه مبله تقریبا بین ششصد دلار تا دوهزار دلار متغیره !
میتونید به سایت نیازمندی های کبک مراجعه کید در لینکهای روزانه وبلاگ تا قیمتها کامل دستتون بیاد !
ارادتمند
رامین

کامیار یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام رامین جان
با تشکر از مطالب مفیدت و اینکه تقریباً هر روز آپدیت می‌کنی. برامون بیشتر از مونترال بگو و آیا مانند تورنتو و ونکوور ایرانیان دارای مرکزیتی مشخص هستند و یا پراکنده می‌باشند؟
اما در مورد ونکوور باید بگم که در مقایسه حقیقتاً آنقدر هم گرانتر نیست. در رده‌بندی جدید گرانترین شهرهای جهان تورنتو حداقل ۲۰ رده بالاتر از ونکوور قرار گرفته بود. به نظر من این روزها تورنتو زیاد شهر خوبی برای مهاجرین نیست زیرا هم قیمت مسکن تقریباً با گرانترین شهر کانادا از نظر مسکن یعنی ونکوور برابری می‌کند و هم به دلیلی که نزدیک به ۵۵٪ مهاجرین جدید وارد این شهر می‌شوند تقاضا برای کار بسیار زیاد است. در ضمن اونتاریو استانی صنعتی می‌باشد که با توجه به بحران جهانی جاری که کارهای صنعتی اغلب خوابیده و یا نیمه خوابیده هستند این استان دارای نرخ بیکاری نزدیک ۹٪ می‌باشد که در مقایسه با بریتیش کلمبیا که برابر ۷٪ می‌باشد ۲٪ بیشتر است.
البته در کانادا داشتن نتورک و یا همان شبکه ارتباطات بسیار مهم می‌باشد و هر جا که دوستان و آشنایان بیشتری دارید آنجا می‌تواند برای شروع نقطه مناسبی باشد.
امام در مورد انتخاب شهر به نظر من زیاد تفاوتی نمی‌کند که بین سه شهر بزرگ و مهاجرپذیر یعنی تورنتو، مونترال و ونکوور کدام را انتخاب کنید زیرا از نظر دخل و خرج تنها درصدی با هم تفاوت دارند و برای یک تازه وارد بسیار گران می‌باشند. اگر در بین شهرها دنبال جایی ارزان باشید بهترین نقطه رجینا می‌باشد که تفاوت فراوانی با تورنتو و نقاط دیگر دارد. ببخشید طولانی شد، این نظر چکیده‌ای از تحقیقات من در این چند ماه اخیر بود. امیدوارم که درصدی هر چند کم مفید بوده باشد.
ولی در نهایت تاکید می‌کنم که هر کجا که انسان احساس کند خوش‌تر است بهتر است همان جا زندگی کند. دلایل بیشماری در کنار هم این حس را در انسان به وجود می‌آورد که این نیروی مثبت در نهایت باعث پیشرفت خواهدشد.
با تشکر و درود

امید دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:12 ق.ظ http://whiterose.blogsky.com

سلام.
خوشحالم که باوبلاگت آشناشدم.
دیروز(یکشنبه ۰۳/۰۳/۱۳۸۸) یه سمینارآموزشی درباره مهاجرت به کشورهای اروپائی وکاناداواسترالیاو... توی هتل آسمان اصفهان برگزارشد.
من هم شرکت کردم ودیدم که همه افرادی که شرکت کرده بودن جوون بودن.
همه میخوان ازایران برن.
این سمینارازطرف شرکت HighLight Global برگزارشد.آیاشمابا این شرکت آشنائی دارین؟
توصیه خود این شرکت به همه (من قبلا جلسه مشاوره هم توی دفترشرکت رفته بودم)اینه که ویزای اتحادیه اروپاروبگیرن.والبته دربیشترمواردشرایطش فوق العاده آسونه ومثل کانادا نیست.
میخواستم نظرشمارو هم بدونم واین که چراشما کانادا روانتخاب کردین.
یه چیزدیگه این که شماخودتون توی کاناداآشنا دارین واین خیلی مهمه.
ولی واسه کسی مثل من که هیچ کسی روندارم خارج ازکشور، یه جورائی ترس ازاین دارم که حالا من موفق شدم برم اونجا چیکاربکنم؟(با فرض اینکه من هیچ مهارتی ندارم یا حداقل اینکه مهارتهام کمه)
درضمن متاسفانه من پول کافی واسه اخذویزا ندارم.
لطفا اگه اطلاعاتی دارین بهم بگین.ممنون میشم
اگه لازم بودبگین تا من آدرس ایمیلم روبهتون بدم.
قربان شما

تنها راه اونه که از طریق مهارت بالا یا دانش فوق العاده از یک شرکت یا دانشگاه پذیرش بگیرید و اونها اینقدر مجذوب جان شما شوند که هزینه همه چیز شما رو تقبل کنند .
ارادتمند
رامین

امید دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:33 ب.ظ http://whiterose.blogsky.com

سلام.
نظرت رودرمورداتحادیه اروپا نگفتی

سلام امید عزیز
اتحادیه اروپا هم جای بسیار خوبی برای مهاجرت هست و سطح علمیش هم با اینجا مساویه ولی ازنظر فرهنگی کاملا با کانادا متفاوته . اطلاعی در مورد هزینه هاش ندارم .
توصیه شخصیم هم اینه سعی کنید کشورهایی برید که زبانشون انگلیسیه چون زبان انگلیسی زبان بین الملل و پرکاربردترین زبانه .
ارادتمند
رامین

فرید شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
خسته نباشی واقعاً
آیا سایتی هست که دو شهر تورنتو و ونکوور را با استانداردهای زندگی مقایسه کرده باشه مثلاً از نظر هزینه کرایه خانه (درسته ونکوور کمی گرانتر است ولی مخارج گرمایش در تورنتو نبایستی نادیده گزفته شود )و همچنین مدت رمان کاری که در تورنتو بعلت سرمای زمستان کاهش می یابد و .... ممنون میشم اطلاعات کامل تری بهم بدبد.

سلام
بنده یک همچین سایتی رو سراغ ندارم
در تورنتو ایرانی ها بیشتر و راحت تر هستند و جای فعالیتهای علمی و صنعتی بیشتر بازه !
در ضمن اینکه در تورنتو مخارج گرما روی اجاره خونه هست و ثابته !
ارادتمند
رامین

مگنولیا چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام
برای رفتن به تورنتو به چه مشکلایی بر می خوریم چون من همیشه رویام تورنتو بوده

شلوغ و گرون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد