خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

امروز هم روزی بود از روزهای خدا !

سلام 

امروز از صبح توی خونه بودم . 

ظهر خواستم برم بیرون ولی خوابم برد و نتونستم برم بیرون ! 

بعد از ظهر با پدر گرام رفتیم خرید لبنیات و سبزیجات از نزدیک ترین فروشگاه به خونه که ۲-۳ تا اتوبوس باید عوض میکردیم و یکبار هم سوار مترو میشدیم . 

رفتنش طبق برنامه و خوب بود ولی برگشتش هر کدوم با حدود ۲۰ کیلو بار پدرمون در اومد . 

مخصوصا اینکه ۲-۳ بار هم مسیر رو اشتباه رفتیم و یه ۲-۳ کیلومتری مجبور شدیم پیاده بار ببریم . 

بالاخره مسیری رو که طبق برنامه باید ساعت ۷ خونه میبودیم رو ساعت ۹ به پایان بردیم و خسته و کوفته رسیدیم خونه ! 

فعلا به بیکاری طی میشه ولی شدیدا دنبال اینم یک کاری حتی اگه شده به صورت داوطلب انجام بدم ولی این برنامه رو هم منکول کردم به تورنتو ! 

راستی روز به روز احتمال رفتنمون به تورنتو قوی تر میشه ! 

فعلا با اجازه 

ارادتمند 

رامین

نظرات 5 + ارسال نظر
نیلوفر جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.neli-basi.blogfa.com

سلام رامین جان.جدی نزدیک ترین سوپر مارکت این همه اتوبوس و مترو می خواد؟
راستی متوجه شدی نرخ اجاره یه جای مبله کوچولو در حد سوییت بدون خواب 50-60 متری چنده؟و کدوم محله برای یه تازه وارد مناسبه؟ما هم مثل شما قصد داریم بعد دریافت PR جابجا شیم.
موفق باشی

سلام نیلوفر جان
بله البته این نزدیک ترین سوپر مارکت نیست بلکه نزدیک ترین سوپری هست که سبزی و لبنیات باز داره !!!
قیمت سوئیت هم از حدود ۳۰۰-۴۰۰ دلار هست تا ۲۰۰۰ دلار !
برای اطلاع بهتر از قیمت ها به سایت کی جی جی برید !
در ضمن شما اگر شکی برای رفتن از کبک ندارید بهتره بدون ثبت نام برای پی آر از همون فرودگاه برید تورنتو و از اونجا برای پی آر اقدام کنید !
ارادتمند
رامین

کارنو جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام رامین جان .... ما یه دوست کانادایی تو منترال داریم که میگه اصلا شرق و مرکز خونه نگیرید و برید غرب منترال. راست میگه؟ میگفت اونجاها پر آدمهای بده و فقط غربش خوبه ....

سلام کارنو عزیز
بنده چون تازه واردم و اطلاع دقیقی ندارم اظهار نظر قاطعی نمیکنم ولی اولا اطراف خونه ما که مونترویاله همه تقریبا کانادایی یا از نژاد اروپایی هستند و ثانیا تقریبا من هر کجای مونترال رفتم عربها و سیاهپوستها و چینی ها رو دیدم بلااستثنا !
ارادتمند
رامین

نیلوفر جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ http://ww.neli-basi.blogfa.com

سلام رامین جان.چه ایده خوبی دادی.می تونی تو پست بعدی از خاطرات دقیق هواپیما و فرودگاه بنویسی؟مطمئن هستی که برای درخواست PR نیازی به موندن تو مونترال نیست و از هر شهر دیگه کانادا هم میشه درخواست داد؟الان شما برای خودتون درخواست PR دادید؟چه مدارکی نیاز داره؟
اگه بشه به محض ورود به مونترال از همون فرودگاه رفت به یه شهر دیگه کلی تو هزینه ها جلو می افتی و احتیاج به اجاره خونه تو مونترال و هزینه مجدد نیست.

سلام نیلوفر خانم عزیز
همین چند روزه ( شایدم امشب) در مورد پرواز و هواپیما و غیره مینویسم !
من در حد این اطمینان دارم که تا در ایران بودم این رو شنیده بودم و ما هم که اومدیم بعد از ورود به قسمت مهاجرت فدرال و پر کردن مدارک مربوط به پی آر در فرودگاه افسر مهاجرت بهمون گفت اگر میخواید مونترال بمونید برید قسمت مهاجرت کبک ! شما برای مطمئن شدن میتونید از یک مشاور مطمئن بپرسید چون من فقط تجربیات خودم رو میتونم بیان کنم !
ما در فرودگاه فقط برگه های پی ار موقت و پاسپورتها و سی اس کیو ها رو دادیم به افسر مهاجرت خودش کپی کرد و برامون پرونده تشکیل داد و آدرسمون رو گرفت !
بنده باز هم توصیه میکنم با مشاورتون صحبت کنید !
ارادتمند
رامین

سعید شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:08 ق.ظ

درود
امیدوارم خوش بگذره و موفق باشید.
برادر جان قرار بود از یه چیزائی بنویسی. چرا زدی تو جاده خاکی؟ مترو و اتوبوس اینکه هی سوار شدی و هی پیاده شدی خیلی اهمیتی نداره که. از شرایط زندگی تو اونجا، احساسی که داری،‌ هزینه های زندگی،‌پیدا کردن خونه،‌ قرارداد جاره، زبان و چگونگی ارتباطات اجتماعی و مسائل مهمتر بنویس عزیز دل برادر! خودتو بذار جای ما که چند ماه دیگه میایم اونجا و حالا دل تو دلمون نیست که اونجا چه بلایی قراره سرمون بیاد.
خوش و خرم باشی

سلام آقا سعید
تمامی دوستان میدونند من همیشه ادب و تربیت رو چه در نوشتن و چه در جواب دادن به نظرات رعایت میکنم ولی :
فکر نکنم نه بنده و نه هیچ بنده خدای دیگه ای ارث ابوی گرام حضرت عالی رو بالانکشیده باشند و در ضمن بدهکاری هام رو هم با شما پیش از این صاف کرده باشم !
لطف کنید از این اگر نمیخواید نماینده یک مهاجر ایرانی باشعور باشید اقلا در حد یک ایرانی نسبتا باشعور نظر بدید !
در ضمن اینکه در مورد زبان و غیره که تکلیف همه معلومه و سفارت و دیگر موسسات هم برای افراد مهاجر به قدر کافی در مورد اهمیتش توضیح دادند !
اگر هم اینقدر نگرانید که اینجا چه بلایی قراره سرتون بیاد اقا نه بیش از این هزینه کنید و نه بیشتر وقت بگذارید از عمین جا از پروسه هاجرت انصراف بدید ! همه که با صد امید و آرزو و افکار مثبت میان با خیلی از چیزها مشکل پیدا میکنند ... جناب عالی که دنبال مشکلات اینجا هستی نیامده با باری از مشکلات مواجه میشی !
در آخر هم بنده باید بگم من نوکر پدر شما نیستم که ... من یه نویسنده بسیار بسیار آماتورم که در حد توانم سعی در براورده کردن انتظارات همه خوانندگانم دارم و برای همین باید طوری که همه پسند باشه بنویسم و بهترین راه اینه که از روی اعتقادات و افکار خودم بنویسم تا از روی فرمایشات هر خواننده ای !
لطف بفرمایید یا دیگه نظر ندید یا نظرات بهتری بدید !
رامین

Cyrus شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ق.ظ

I have been living in Montreal for less than 2 years i believe that you are paying too much as rent for your place,besides living in Montreal can be fun too,it just depends if you can get a job or not and right now job market in Ontario is not good at all,if you think i can do any help send me an email

سلام دوست عزیز
اولا از اطلاعاتی که دادید ممنون ۱
درضمن شما لطف دارید و اگر نیاز به کمک داشتم حتما باهاتون تماس میگیرم
ممنون و متشکرم
ارادتمند
رامین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد