خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

سرویس کبک

سلام 

امروز رفتیم سرویس کبک ( Service Quebec ) برای مشاوره . 

اولا خبر خوب برای خودم اینکه بهم گفت میرم کالج فقط باید یک امتحان تعیین سطح بدم . 

در ضمن گفت چون بالای ۱۸ سال هستم کلی مزایا بهم میدند وثلا مالیاتهایی که روی اجناس میدم رو بهم بر میگردونند ( اگر درآمدم زیر ۲۴۰۰ دلار باشه ) . 

رفتیم از ایستگاه پلاس د آرت ( Place-des-Arts station ) کارت مترو خریدیم ... ۲ تا بلیط برای استفاده یک ماهه از مترو و اتوبوس هر کارت ۷۴ دلار ... تازه اگر دانش آموز باشی نصف قیمت بهت میدند . 

بانک هم گفت چون دانش آموز هستیم کلیه خدمات بانکی برامون رایگانه ! 

دوباره با قطار رفتیم مرکز شهر ولی اینبا هم هیچکس بلیطمون رو ندید .  

وسط جلسه مشاوره رفتیم نهار توی همون ساختمان سرویس کبک یک سری ساندویچ کوچیک دونه ای ۲/۵ دلار خریدیم ... اگر قیمتش رو میدونستیم میرفتیم مک دنالد یا برگرکینگ چون هم ساندویچاش بزرگتر بود و هم قیمتش همین قدر بود . 

امروز حسابی کف مشاور سرویس کبک رو در آوردم ... هر چیز که میگفت میفهمیدم و تازه یک سری سوال توپ دست و پا شکسته میپرسیدم که یارو کم مونده بود ماچم کنه ! ( اگر ماچم میکرد میرفتم به اتهام تجاوز سو میکردمش  ) 

مشاور سرویس کبک یه پسر الجزایری خیلی باهال بود که لهجش خفن مزخرف بود ولی بسکی من زبانم خوب بود میفهمیدم . ما آخرش نفهمیدیم توی کبک اینا ر رو ق میگند یا همون ر تلفظ میکنند . وقتی با دو نفر حرف میزنی ممکنه هر کدوم یطوری حرف بزنند . 

یه نکته خنده دار اینکه چند بار وقتی یکی داشته انگلیسی باهام حرف میزده بهش گفتم Please speak English  اونم گفته I speak english و این نشون میده اینا انگلیسی رو هم با لهجه فرانسه حرف میزنند ! 

بعد از سرویس کبک رفتیم واسه کارت بیمه . 

من که اینجا نمیمونم نمیدونم چرا اینقدر میریم دنبال کارای اینجا ! 

اون توی یک ساختمان دیگه ۲-۳ خیابون قبل از سرویس کبک بود . خیلی هم شلوغ بود . 

از کل این جلسه فقط یه عکس از من گرفتند و یک امضا بقیش رو روی صندلی سالن انتظار خوابیده بودم . 

باز هم براتون مینویسم ! 

 

اینم عکس اتوبوسهای رو به روی ایستگاه پلاس د آرت ( Place-des-Arts station )

 

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 8 + ارسال نظر
نیلوفر سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.neli-basi.blogfa.com

سلام رامین جان.از طرز نوشتنت معلومه یکم بهتر از دفعه قبلی و داری یواش یواش با محیط جدید کنار می ای.
خیلی خوب شد که با یه امتحان می تونی وارد کالج بشی.
ما هم اینجا به همکارای فرنسوی مون که صبت می کنیم لهجه انگلیسیشون خیلی بامزه است.
وقت کردی بیا یکم از پروزا به بعدو برامون بنویس.
موفق باشی

سلام نیلوفر خانم
براتون در مورد پرواز هم مینویسم
ارادتمند
رامین

شهرام سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ب.ظ

امیدوارم هر چه زودتر ستل داون بشی. اما سوال من اینه که چرا هرکی میره کبک بعدش میره شهرای دیگه؟

سلام شهرام جون
این بخاطر اینه که اینجا زبانش فرانسویه و سخته .
ارادتمند
رامین

مریم سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام .خیلی ممنون از بلاگ بسیار خوبت.ممنون میشم اگه بگی چند دلار میتونیم از ایران با خودمون ببریم؟
کتابهامون را چطوری بفرستیم کانادا .مثلا ما ۶۰ کیلو کتاب داریم یست مطبوعاتی که گفتی چند میشه؟
کجا دلار کانادا رو بخریم ایران یا کانادا؟
خیلی ازت ممنون میشم منم دارم ۲ ماه دیگه میام.خوندن ماجرای تو به من دلگرمی میده.ممنونم
موفق باشی

سلام مریم خانم
اولا شما برای دفعه اول هر چقدر میخواید میتویند پول نقد بیارید . فقط پول همراه هر نفر اگر بیش از ۵۰۰۰ دلار بود باید اعلام کنه .
پست مطبوعاتی هم بخاطر تحریم تعطیل شده و کتابها رو همراه خودتون یا با پست عادی بیارید .
دلار کانادا رو هم ایران بخرید چون اینجا خیلی سخت پول ایران رو قبول میکنند .
ممنون و متشکرم
ارادتمند
رامین

مینا سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام.
فکر کنم جزو خوانندگان وبلاگ شم.فقط مواظب املای درست کلمه ها باش.

سلام مینا جون
ممنونم از اهمیتی که به وبلاگ من می دی !
هنوز اون جریان املای کلمات رو به یاد داری؟‌! بابا یه شوخی بود و تموم شد .
ممنون و متشکرم
ارادتمند
رامین

fffffff چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام رامین جان رسیدن به خیر . امید وارم موفق باشی . بابا پسر پست اولت در کانادا اونقدر غمناک بود که اشکمون در اومد ولی انگار بهتر شدی . راستی رامین جان در مورد اینکه اگه کسی از کبک بره شهرهای دیگه سیتیزن شدنش دچار مشکل میشه چیزی شنیدی ؟ برامون بنویس از خاطرات سفرت- قیمت ها- در باره کالج و رشته هاش - شرایطش ؟ اوضاع کار و ...... خلاصه بهت عادت کردیم ..... منتظر نوشته های خوبت هستیم خدانگهدار به خانواده سلام برسون

سلام دوست عزیز
ار کسی توی شهری که باید لندینگ کنه و بعد بره جای دیگه هیچ مشکلی براش پیش نمیاد . تازه اگر هم توی شهری که باید لندینگ نکنه هم باز هم مشکلی نیست .
باز هم براتون مینویسم
ارادتمند
رامین

بهراد پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ب.ظ

سلام
مرسی از مطالب مفیدت رامین جان
آقا چند سئوال :
۱- مگه نمیگن تا ۳ ماه اول بیمه نیستیم .چطور الان درخواست بیمه کردین؟ تازه شما که دارین میرین تورنتو بهتر نیست از آنجا بیمه بشین؟ یا فرقی نمی کمه؟
۲- کرایه خونه چطوره آنجا توی مونترال؟

موفق باشی

سلام بهزاد جان
۱- اینجا باید درخواست بدی تا سه ماه بعد بیمه برات بیاد !
چون معلوم نبود ما میریم یا میمونیم اینجا رو هم درخواست دادیم ... ضرری نداره فقط وقتی رفتیم باید با تلفن لغو کنیم درخواستمون رو !
۲- اینجا کرایه کاملا متفاوته ! میتونید برید توی سایت کی جی جی و خونه های مختلف رو ببینید یا توی اینترنت جستجو کنید !
ارادتمند
رامین

alireza پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام ضمن تشکر از سایت مفید شما من دارم برای کبک اقدام میکنم میخوام با شم صحبت کنم اگه میشه شماره تافنتون برام میل کنید .پاینده باشید

سلام دوست عزیز
ماسفانه بنده نمیتونم شماره لفن به شما بدم ولی میتونید از طریق همین وبلاگ با من در تماس باشید
ارادتمند
رامین

محمد چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ق.ظ

سلام اگه حالشو داشتی یه کم هم از سرعت اینترنت کانادا بنویس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد