خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

یک جمله زیب (ااستاد قبه )

 سلام 

یک استاد فرانسه داشتیم بنام آقای قبه . 

هم خوش اخلاق هم همیشه بشاش و هم بسیار باسواد . 

من فقط یک ترم باهاشون توی کانون زبان اصفهان کلاس داشتم ولی توی همون یک ترم هم خیلی چیزها ازشون یاد گرفتم . 

ایشون سر کلاس هم درس فرانسه میدادند و هم درس زندگی . 

جزو معدود اساتیدی بودند که بیشتر کتابهای مشاهیر رو خونده بودند و برشون اشراف کامل داشتند . 

جالب اینجاست که ایشون بر هر سه زبان انگلیسی و فرانسه و آلمانی در سطح تدریس در دانشگاه مسلط بودند و جزو کسانی بودند که خیلی راحت و بدون استرس هم درس میدادند و هم درس میگرفتند. 

یکی از نشانگرای کیفیت تدریسشون این بود که اون ترمی که من باهاشون داشتم آخر ترم همه دانش آموزان قبول شدند .  

از همین جا بهشون سلام میکنم و دستشون رو میبوسم .  

یکی از جملاتی که از ایشون شنیدم این بود :

 

Ma patrie est dans le coeur de ceux que j'aime   

 

وطن من در قلب کسانیست که دوستشان میدارم 

  

Marguerite Bickel 

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 6 + ارسال نظر
حمید شایگان جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ب.ظ

درود بر رامین خان گل.
میخوام از فرصت استفاده کنم و درود بفرستم به شرف استاد گرامی زبان فرانسه جناب آقای قبه ( دایر ه المعارف زنده) . این جمله معروف را ایشون به ما یاد دادند و از این دست جملات ایشون فراوان بلد هستند. امیدوارم که وقتی رفتم اونور دنیا خدا آدمهایی مثل ایشون رو باز هم سر راه ما قرار بده.

سلام جناب شایگان عزیز
بنده هم با ایشون یک ترم فرانسه خوندم .
واقعا مرد نازنینیه این اقا .
ارادتمند
رامین

حمید نیکو شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:48 ب.ظ

با سلام. حمید نیکو هستم مترجم زبان انگلیسی و تاکنون 5 کتاب در حوزه روابط بین الملل ترجمه کرده ام. اقای قبه استاد من هم بود. ایشون واقعا باسواد بودند. چون توی زندگی همیشه درس خونده بود و در ضمن به فکر ازدواج هم نبود. من با ایشون دعوام شد و من رو یک ترم انداخت. ولی ترم بعد با هم خیلی رفیق شدیم و من هم در درس فرانسه بسیار پیشرفت کردم. راستی یک سئوال شرایط مهاجرت برای لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی چه جوری هستش.

سلام
دقیقا مطلع نیستم ولی تا حد زیادی برای شما مهاجرت راحت تر میشه !
منتظر سوالات بعدیتون هستم
ارادتمند
رامین

مسیح اذرشب جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:37 ب.ظ

استاد مسعود قبه فراتراز انسان هستن. خیلی خیلی خیلی خوشحالم که در حال حاضر نیز شاگرد استاد هستم . زندگی از دیدگاه استاد قبه یک زندگی ایده ال برای همه انسانهایی هست که میل به پرواز دارن .

خوشحالم که تجربه مشترکی داریم

احسان یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام. من هم با ایشون کلاس داشتم توی کانون.البته انگلیسی.الان دنبال یک استاد خوب برای کلاس آیلتس در اصفهان میگردم.از استادایی که داشتم فامیل ایشون رو سرچ کردم ببینم که کلاس آیلتس دارن یا خیر ولی پیداشون نکردم.ممنون میشم اگر اسم کوچیکشون رو میدونید(برای سرچ بهتر) یا استاد خوبی برای آیلتس سراغ دارید بهم معرفی کنید.

نرگس جوهری دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام

Narges چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 08:30 ق.ظ

استارقبه عشق است...درپناه خدا باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد