خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

امتیاز مالیاتی برای فرزندان

سلام  

امروز میخوام در مورد امتیاز مالیاتی برای فرزندان (Canadian Child Tax Benefit) براتون صحبت کنم . 

 

این امتیاز کمک هزینه نقدی میباشد که ماهانه به والدین کودکان زیر 18 سال برای نگهداری و پرورش فرزندان پرداخت میشه .   

مبلغ پرداختی بستگی به میزان درآمد شما و تعداد و سن کودکان دارد . 

طبق آخرین اطلاعات من مبلغ پایه این کمک حدود 100 دلار کانادا در ماه میباشد . 

خانواده های کم درآمد مبلغی در حدود 200 دلار دریافت میکنند . (اگر کسی از آمار جدید اطلاع داره به ما هم بگه تا اینها رو اصلاح کنیم) 

نکته قابل توجه برای تازه واردین اینه که به محض ورود فرمهای مربوط به این کار رو تکمیل و برای برخورداری از اون اقدام کنید چون تاخیر در اقدام برای این امتیاز از لحاظ مالی به ضرر شما تموم میشه . 

برای اطلاعات بیشتر به سایت اداره ی گمرک و مالیات کانادا رجوع کنید : 

http://www.cra-arc.gc.ca/bnfts/cctb/menu-eng.html 

در ضمن من از منابع غیر قابل اعتماد شنیدم شما از وقتی برگه های اقامتتون صادر میشه و جزو افراد مقیم کانادا محسوب میشید مبلغ این کمک براتون محاسبه میشه و با اولین مبلغی که پس از ورود به کانادا بهتون داده میشه بهتون پرداخت میشه .  

بعضی از دوستان فکر میکنند استفاده از این کمکها یک نوع کار سبک و دون شخصیته ولی میخوام بطور کلی بهتون بگم شما در کانادا اگر به دولت ثابت کنید فرد فعالی هستید ( در کلاسهای آموزش زبان و کارهای حرفه ای سرکت کنید - بطور فعالانه بدنبال کار بگردید - ... ) ولی کار و درآمدی برای شما پیدا نمیشود دولت به شما کمک مالی میکند ولی این کمک در سابقه شما ثبت شده و در موقع گرفتن وام یا اعتبار برای شما ایجاد مشکل میکند ولی این امتیاز مالی کودکان جزو کمکهای رایج است که هیچ جا بصورت سابقه منفی عمل نمیکند و بیشتر افراد در کانادا از آن استفاده میکنند .

ارادتمند 

رامین

نظرات 2 + ارسال نظر
شهرام سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ق.ظ

رامین جان ایا همه از این بنفت استفاده میکنن؟ کمی چیپ بنظر میاد

سلام شهرام جان
جواب شما رو رد وبلاگ بصورت عمومی میدهم .
ارادتمند
رامین

مهتاب دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام
رشته شغلی من و همسرم در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نیست.از کجا باید شروع کنیم؟خیلی سر در گم هستیم.

سلام مهتاب خانم
بنده دقیقا اطلاعی ندارم
سعی میکنم براتون یه راه حلی بنویسم
ارادتمند
رامین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد