خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

موضوع پیشنهاد بدید

سلام  

دوستان و خوانندگان عزیز به بنده لطف کنید و موضوع برای نوشتن پیشنهاد بدید . 

فقط لطف کنید و تعداد زیادی موضوع بگید تا راحت تر بتونم انتخاب کنم . 

 فقط موضوعاتی که خودتون بهش نیاز دارید رو نگید . هر مطلبی که فکر میکنید به درد بقیه میخوره رو هم پیشنهاد بدید .  

ممنون و متشکر میشم . 

ارادتمند 

رامین

نظرات 16 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ب.ظ

در مورد بازار کار رشته حسابداری و طراحی سایت در کانادا
و اگه کسی در ایران self employed باشه (طراح سایت) نحوه ارزشیابیش چطوریه . با توجه به اینکه با رشته دانشگاهیش فرق میکنه اصلا خوبه که main applicant بشه یا نه
ممنون .

سلام علی اقا
بنده هنوز نرفتم که بتونم اطلاعات دقیقی به شما بدم . من اواسط اردیبهشت میرم .
ارادتمند
رامین

شیوا پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:36 ب.ظ http://sunnygirl66.blogfa.com

سلام
اولا: که هر چه میخواهد دل تنگت بگو....(از متن/ شعر/ خاطره/...)
دوما: من آپم

سلام شیوا خانم
ممنون از نظرت
به وبلاگت هم سر میزنم .
ارادتمند
رامین

کیارش پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ

موضوع میتونه در مورد :
شرایط سیتیزن شدن
گواهینامه رانندگی در کانادا
نظام سیاسی کانادا
هزینه های زندگی
مصاحبه و وضعیت حاکم بر آن و بعد مدیکال و ....
تحصیلات در مقاطع دانشگاهی
آب وهوای شهر های بزرگ
امکانات رفاهی در کانادا
تنوع نژادی و فرهنگی در کانادا
نظام پولی و بانکی در کانادا
خرید مسکن و ماشین

شاد باشی

سلام
ممنون از موضوعاتی که پیشنهاد دادی
ارادتمند
رامین

نیلوفر جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.neli-basi.blogfa.com

سلام رامین عزیز.شما تا زمانی که مونترال هستید و استانتونو عوض نکردین،درخواست health insurance card می دین یا اینکه از بیمه خصوصی استفاده می کنین و وقتی تو استان جدید اقامت کردین درخواست می دین؟اخه این بیمه خدمات درمانی رایگان تو استانهای بزرگ مثل کبک 3 ماه باید صبر کرد.
موفق باشی

سلام نیلوفر خانم
ما تا رسیدیم مونترال درخواست بیمه رو میدیم ولی اونها بعد از سه ماه کارت بیمه رو میدند که توی این سه ماه از بیمه خصوصی استفاده میکنیم .
وقتی رفتیم در استان دیگه ای بیمه خصوصی رو قطع میکنیم و بیمه اون استان رو میگیریم .
اگر هم در مونترال موندیم که بعد از سه ماه از همون بیمه کبک استفاده میکنیم .
ارادتمند
رامین

محسن جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام رامین جان آقا کیارش فکر کنم به موضوعات زیادی اشاره کردند ولی برای من خیلی جالب که داستان مصاحبه شما را بدونم باتشکر

سلام
بنده چون شخصا در مصاحبه نبودم خاطرات زیادی ندارم .
ولی سعی میکنم هر چی میدونم بنویسم .
ارادتمند
رامین

حامد شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:30 ق.ظ http://ab.canada@yahoo.com

سلام
آقای کیارش تغریبا همه را گفتند.
اگه باروش جدید جذب نیروی کار و زمان بندی جدید آشنایی دارید بفرمایید.

سلام حامد جان
سعی میکنم اطلاعاتی بدست بیارم و براتون بگم !
ارادتمند
رامین

حمید شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:18 ق.ظ

سلام داداش اقا اول از همه چون دوست دارم بهت میگم هر مطلبی رو از هر جا برمیداری پایینش منبعش رو بگو دور از ادبه -شخصیته خودت رو بالا میبری عزیزم منم یه رهگذرم

دوما اقا یه ارشیو تپل درست کن و قشنگ از خاطراتت بنویس بعد هی نپرس از چی بنویسم از هرچی از امروز صبح که بلند شدی از تجربه های مهاجرتت از مراحلی که خودت طی کردی قشنگ تقسیم بندی کن خوشگل خودتو بذار جای ما

میدونم دیگاه ادم فرق میکنه برای همین من قبل از هر چیز دیگاهم رو مینوسم تا بعدا که تغییر کرد ببینم چی فکر میکردم

سلام حمید جان
اولا بنده هیچ مطلبی رو جز مطالبی که خودم مینویسم رو در وبلاگ نگذاشتم و از این به بعد هم اگر خواستم یک روزی بگذارم با ذکر منبعه !
دوما چشم ولی من دنبال مطلب توی این چند هفته قبل از مهاجرت میگردم و بعد از مهاجرت مطلب زیاده برای نوشتن !
ممنون و متشکر
ارادتمند
رامین

نازی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ق.ظ

سلام رامین جان
چطور میشه از کبک یه درخواست کار داشت چون می‌دونم ۱۰ امتیاز داره در ضمن من نه کسی رو اونجا دارم و نه در مورد بازار کارش می‌دونم .
البته مراحل گرفتن درخواست کار شنیدم خیلی سخته می‌خوام بدونم راهی داره یا نه؟
ممنون

سلام نازی خانم
بنده در مورد مراحل دقیق این کار اطلاع دقیقی ندارم ولی بهترین کار اینه یه رزومه از وضعیتتون تهیه کنید و توش توضیح بدید که مهاجر هستید و بعد برید و در سایت های کاریابی و سایت های ادارات و سازمانهایی که در رشته شما کار میکنند و ایمیلشون رو پیدا کنید و اون رزومه رو براشون بفرستید .
به احتمال زیاد اگر رزومه جالبی داشته باشید چند تا از اون سازمانها به کارتون علاقه مند میشند و ازتون مدارک و اسناد بیشتر میخوان .
اون موقع اصل مدارکتون رو ترجمه و کپی برابر اصل کنید و براشون با پست بین الملل بفرستید .
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم .
یک نصیحت هم بهتون میکنم : اگر سابقه کاری درخشان و رشته کاری تاپی ندارید برای این کار اقدام نکنید چون افراد معمولی اونجا زیاد هست و اونها نمیان برای کارهای ساده شما رو دعوت بکار کنند .
ارادتمند
رامین

fffff شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام رامین عزیز آیا در مونترال مهمانسرایی مانند مهمانسرای مریم(تورنتو) وجود دارد یا نه ؟ اگه یک خانواده 4 نفره مامان و باباو 2 تا بچه فقط بخواهد درس بخونه فوق لیسانس چقدر باید پول ببریم ؟ آخه همه میگن اگه تحصیل کرده کانادا باشی راحت تر کار پیدا میکنی . رامین جان در باره کالج های مونترال هم بنویس چطور میشه درس ها و کورس هاشون را دید مثلا رشته شیمی؟ حتما از خاطرات ورودتون بنویس .

سلام دوست خوش اسم عزیز
در مونترال تا اونجا که من میدونم مهمانسرای ایرانی نیست ولی بسیار شرکت های ایرانی هستند که آپارتمان کوتاه مدت اجاره میدند و شرکت های خارجی هم بیداد میکنند .
بهترین کار اینه که توی سایت های خانه یابی به دنبال مکان اقامت باشید .
اگر میخواید اونجا فقط درس بخونید باید حداقل ماهانه ۴۰۰۰ دلار برای خرج خورد و خوراک ببرید که هزینه دانشگاه هم جداست و نسبت به دانشگاه فرق میکنه .
میتونید برید توی سایت http://www.studyincanada.com/english/index.asp و دنبال کالج بگردید .
ارادتمند
رامین

شیرین شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:15 ب.ظ http://otagheshirin.persianblog.com

سلام.تصمیم دارم برای ادامه تحصیل به اتاوا برم.ایا شما اطلاعاتی در مورد اتاوا ودانشگاه اتاوا و نحوه پذیرش دارید؟ممنون

سلام شیرین جان
اولا بنده زیاد اطلاعی در مورد کالج های اوتاوا ندارم ولی میتونید با جستجو در گوگل اونها رو پیدا کنید .
در ضمن بنده به شما توصیه میکنم به شهرهای بزرگتری مانند تورنتو و مونترال و ونکور برید .
ارادتمند
رامین

سمیرا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:58 ق.ظ

سلام آقا رامین
خیلی ممنون از وقتی که میذاری.سوژه ای که به نظرم مناسب می رسه معرفی تفریحات و مکانهای اونهاس/البته من وبلاگ شما را کاملا نخوندم شاید قبلا چیزایی نوشته باشی .ضمن اینکه این نوع مطالب را بهتره بعد از رفتنت بنویسی که از دید خودت تعریف کنی.این طور که من سرچ کردم تفریحات خیلی جالبی اونجا هست که تو ایران خیلی باهاش آشنا نیستیم.مثلا تو ونکوور می شه روز های تعطیل را به مزارع توت فرنگی رفت و به هزینه کم یه سبد در اختیار میذارن که می شه خودت بری توت چینی برا خودت و بعدش هم کیک و مربا درست کنی و امکانات دیگه یا باغهای سیب و...موضوعاتی از این دست که شاید برا ما تازگی داشته باشه.

سلام سمیرا خانم
بسیار به مطلب جالبی اشاره کردید .
سعی میکنم حتما درباره این موضوع بنویسم .
باز هم به من سر بزنید .
ارادتمند
رامین

سمیرا ب یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام آقا رامین
من یه سوال داشتم . شما می دونید که مدرک کدوم دانشگاه ها تو کانادا معتبره ؟ منظورم اینه که آیا دانشگاهی تو ایران هست که اعتبارش برای اونا به اندازه ای باشه که وقتی آدم میره کانادا لازم نباشه که چند ترم درس بخونه و امتحان بده تا مدرک مورد قبول اونا رو کسب کنه؟

مرسی از این که وقت میذاری و به ما هم اطلاعات میدی . در ضمن حتما وقتی رفتی به نوشتن مطالب و خاطراتت ادامه بده .
باز هم ممنونم .

سلام خانم سمیرا ب
بنده اطلاع دقیق از تمامی رشته های معتبر ندارم ولی میدونم دانشجوهای رشته یرق صنعتی شریف تهران به محض گرفتن لیسانس براشون دعوت نامه میاد تا بروند در دانشگاه های کانادایی بصورت مستقیم و بدون گذراندن هیچ دوره اضافی فوق و دکتری بگیرند .
از تعریفاتتون هم ممنون و متشکر
ارادتمند
رامین

نازی یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ب.ظ

سلام
ممنون از زحماتتون
آیا در مونترال کارخانه یا موسسه‌ای در خصوص خودر وجود داره یا نه ؟
اصلا در زمینه خودرو و طراحی آن کدوم شهر قویتره؟
یا مثلا در خصوص ساخت قطعات خودرو ؟
اگه اطلاعاتی دارین ممنون میشم.
بازم ممنون که وقت میگذارید .

سلام نازی خانم خواننده عزیز و گرامی و پر و پا قرص من
بنده در مورد کارخونه های خودرو سازی اطلاعات دقیقی ندارم ولی بهتون توصیه میکنم برای پیدا کردن اونها به صفحه های زرد ( Yellow Page ) یه سری بزنید چون در اونها حتما اطلاعات کارخونه های خودرو سازی پیدا میشه .
اگر دنبالش رفتید و وجدانا پیدا نکردید بگید تا خودم چند تا آدرس بهتون بدم .
ارادتمند
رامین

سعید دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ق.ظ

درود
دوست من از اینکه در مورد افتتاح حساب بانکی نوشتی بسیار ممنوم

سلام
خواهش میکنم .
ارادتمند
رامین

بهراد سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:07 ق.ظ

آقا رامین
دمت گرم ممنون از وقتی که میذاری.وبلاگت خیلی مفید است.همیکه از تجارب روزانه اونجا بنویسی برای بقیه خیلی مفید خواهد بود.
موفق باشی عزیز

سلام بهراد جان
شما به بنده لطف دارید
ارادتمند
رامین

امیر شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام رامین جان . می خواستم در مورد مبلغی که باید به حساب سفارت کانادا توی دمشق بریزیم بپرسم .ممنون می شم که توضیح بدید (در مورد نوع پرداخت- شماره حساب )

سلام
اطلاع دقیقی ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد