خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

اسکان موقت در کانادا

اسکان موقت در کانادا

سلام

امروز بنا بر درخواست بسیار ی از بینندگان میخوام در مورد مسکن اولیه در کانادا براتون توضیح بدم . فکر کنید شما رسیدید کانادا ، حالا میخواید وسط خیابون باشید ؟!

شما باید از قبل فکر یک جای اسکان برای خودتون در بدو ورود باشید تا بعد از مدتی وقتی به اوضاع شهر وارد شدید بتونید برای خودتون با توجه به نیازها و پولی که دارید یک خونه مناسب انتخاب کنید ولی قبل از ون باید به فکر مسکن موقت بود . در زیر انواع شرایطی که میشه داشت رو توضیح میدم :

1-     شما ممکنه خیلی خوش شانس باشید و برید کانادا و در شهری که لند میکنید آشنا داشته باشید . اینطوری اقلا تا چند روزی از دادن اجاره یا پول هتل معافید . ولی از من به شما نصیحت ، نرید تلپ شید خونه اون فامیل یا دوست مفلوک و کنگر بخورید و لنگر بندازیدا ! بعد از حداکثر یک هفته یا نهایتا دو هفته برید یه جایی رو برای خودتون جور کنید تا دوستیهاتون حفظ بشه و بعد هم رابطه خوبی با خانواده میزبان داشته باشید . در نهایت اگر خانواده میزبان اظهار کردند که جای خالی برای شما دارند شما هزینه اون جا رو با اونها حساب کنید تا نه شما و نه اونها احساس نکنید سرباز هستید و مزاحم !

2-     شایدم از اینجا با هتل ها و یا سازمانهای مهاجرتی معتبر هماهنگ کرده باشید تا جا براتون رزرو کنند . این روش دو عیب داره : 1- به احتمال زیاد باید پولش رو اول بدی . 2- شاید جای جالبی نباشه . بهترین کار اینه که از یک اشنا بخواید یه خونه موقتی براتون بگیره .

3-     مستقیما با صاحب خونه تماس میگیرید و باهاش قرار میگذارید ... ممکنه حتی خود صاحب خونه لطف کنه و بیاد دنبالتون و ببرتتون خونه .

Gust house یا مهمان خانه یا خانه های موقتی :

این نوع خونه ها مخصوص دو قشر است :

اول مهاجرها که تازه رسیدند و نمی خوان از اول یه خونه دائم با قرارداد یکساله یا بیشتر بگیرند .

دوم افرادی که برای تفریح از شهری با شهر دیگه میرند و به دلایلی ترجیح میدند بجای هتل و متل به یک خونه یا اپارتمان شخصی برند .

این خونه ها مهمولا furnished ( مبله ) هستند و کلا اجارشون بصورت روزانه یا هفتگی یا ماهانه است . البته روزانه از هفتگی و هفتگی از ماهانه گرونتر در میاد پس اگر قصد ماندن طولانی مدت رو دارید بهتره از نوعی که بیشتر مناسب حالتونه استفاده کنید .

تذکر :

در کانادا خونه از نظر مبله (furnished) بودن به سه صورت هست :

- Non-Furnished (غیر مبله) : در این نوع خونه ها هیچ چیزی وجود نداره و بنا بر توافق مستاجر و موجر ممکنه حتی لامپ و شلنگ هم نداشته باشه . البته این نوع خونه معمولا برای افراد ساکنه که میخواند از خونه ای به خونه دیگه برند و فرصت تجهیز خونه رو دارند .

- Semi-Furnished : در این نوع خونه ها وسایل اولیه و حتی گاز و یخچال هم هست ولی لوازمی مثل تخت و صندلی و موکت و ... وجود نداره . حواستون باشه اگر میخواید از اینجا خونه بگیرید حتما جویا بشید که در چه حد لوازم زندگی درش هست تا یکهو نرید انجا و با یک خونه جالی مواجه نشید که اول کاریه هم مجبور بشید هزینه خونه رو بدید و هم هزینه هتل رو !

Full-Furnished : این توع خونه ها تقریبا همه اثاث خانه رو دارند . از تشک و بالشت گرفته تا قابلمه و ماهیتابه در این خانه ها قرار دارد . شما در موقع تحویل گرفتن خانه باید همه آنها را تحویل گرفته و پس از اتمام مدت اجاره آنها را طبق لیست پس بدید . ممکنه بر اساس توافقات فی ما بین بین موجر و مستاجر ممکنه صاحب خونه دلش به حالتون بسوزه و حتی یخچال رو نیز براتون پر کنه .

بنده شخصا به شما پیشنهاد میدم بهترین کار اینه که برای یکی دو ماه اول یک خونه نسبتا خوب در مرکز شهر با بهترین امکانات بگیرید تا بتونید راحت وارد کانادا بشید و بعد یک خونه مناسب حضورا تهیه کنید .

نظر یادتون نره.

ارادتمند

رامین

نظرات 20 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

دوست عزیز! نمی دونم چرا نمی شه باور کرد که تو توی کانادا باشی! لااقل کمی ملموس تر بنویس. در ضمن از لحظه های اول ورودت بنویس که با چه صحنه هایی روبه رو شدی. از کدوم کشور رفتی ‘ فرودگاه مونترال چطوریه. برخورد پلیس چطوریه تو فرودگاه. در مورد چگونگی گرفتن تلفن و موبایل و اینترنت هم بنویس. باز هم بنویس که خودم برات به تنهایی آرزوی پیروزی و موفقیت می کنم.

سلام آرش جون
عزیزکم اگر یکم در پستهای قبلی من توجه کنی میفهمی که من الان ایرانم و تا ۱۴ اردیبهشت میرم کانادا .
ارادتمند
رامین

کیارش دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:14 ق.ظ

پست جالبی بود. ممنون :)
شاد باشی

سلام کیارش خان
ممنون از تعریفت
ارادتمند
رامین

مروارید دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 ق.ظ

درود رامین جان

مرسی از اینکه فونت وبلاگتو عوض کردی فکر کنم این خیلی بهتر شده . راستی شما ۱۴ اردیبهشت میرین ؟ دلمون برات تنگ میشه . پیروز و شاد باشی

سلام مروارید خانم
اولا بله راستی دارم میرم .
درضمن سعی میکنم از این وبلاگ با همه در ارتباط باشم .
تصمیم دارم که یک گروه هم برای بینندگان باز کنم در یاهو تا بتونند بصورت حضوری هم با هم ارتباط داشته باشیم . البته هنوز در حد یک ایده هست و باید بیشتر روش کار بشه .
ارادتمند
رامین

حمید دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

رامین جان ممنون به خاطر همه ی اطلاعات خوب و مفیدت.

سلام حمید جان
بسیار خوشحالم که اطلاعاتم مفید بوده .
ارادتمند
رامین

شهرام دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام ممنون از راهنماییات
منم چند ماه (4) دارم میرم
منترال میبینمت

سلام حمید جان
حتما اومدی مونترال با من تماس داشته باش .
ارادتمند
رامین

نازی دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام رامین جون
خیلی ممنون از اینکه داری وقت میذاری و این توضیحات مفید رو میدی . خسته نباشی
از اینکه کارت درست شده و داری میری خیلی خوشحالم - انگار خودم دارم میرم .
در خصوص مونترال می‌تونی کمی بیشتر اطلاعات بدی من میخوام اقدام کنم چون دارم فرانسه می‌خونم اونجا رو مناسب دیدم .
ممنون می‌شم .
موفق باشی همیشه‌ی همیشه

سلام نازی جان
سعی میکنم هر چه بیشتر اطلاعاتی رو که از مونترال دارم در اختیارت قرار بد م.
از اینکه بابت رفتن من خوشحالی هم بسیار ممنون و متشکرم .
باز هم با من در تماس باش .
ارادتمند
رامین

شهرام دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ

رامین جان ممنون از زحماتی که میکشی.

سوالی داشتم

ایا با توجه به بحران اقتصادی موجود در جهان صلاح است یک اپارتمان در تورنتو از حالا بخرم ؟

وایا میشه از شرایط وام بانکی استفاده کرد؟ چون شنیدم باید رزیدنت باشی تا بتونی وام بگیری.

سلام شهرام جان
اولا در مورد وضعیت اقتصادی و خرید آپارتمان در تورنتو اطلاعات دقیقی ندارم و اگر قیمت اومده پایین بخری .ولی بهتره قیمت ها رو با وقتی که رونق اقتصادی بوده مقایسه کنی و اگر قیمت اومده پایین اقدام به خرید کنی .
در ضمن وام بانکی با بهره خوب رو به کسی میدند که هم مقیم باشه و هم سابقه اعتباری خوبی داشته باشه .
به احتمال زیاد به افراد غیر مقیم هم اصلا وام نمیدهند .
بهتره بری توی سایت رویال بانک و ببینی !
ارادتمند
رامین

مرتضی دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

سلام.پست پر کاربردیه.ولی یه سوال!چجوری یه خونه ی مبله؛ میتونه غیر مبله باشه؟<یه اشکال نگارشی وجود داره توی دسته بندی مظالب>سربلند باشی و سلامت.واسه کنکور ما هم دعا کن....

سلام مرتضی جان
ممنون
مشکل رو حل کردم .
ارادتمند
رامین

حامد سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ق.ظ http://ab.canada@yahoo.com

سلام
ازاینکه اطلاعاتت را در اختیار دیگران می گذاری خیلی خیلی متشکر.

سلام حامد جان
اطلاعات بنده مطعلق به دوستان و وظیفه بنده هم رسوندن اونها به دیگر دوستانه .
ارادتمند
رامین

نازی چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:35 ب.ظ

رامین جان سلام مجدد :
خسته نباشی و مرسی از لطفت
یه سوال دارم و اون اینکه دفاتر مهاجرتی رو چه طور میشه از اعتبارشون سر در آورد - اگه تو این زمینه اطلاعاتی داری ممنون میشم البته می‌دونم که از طریق سایت میشه شماره ثبتشون رو کنترل کرد . من این کارو کردم ok بود ولی در ایران اینکه تخلفی اگه باشه آیا میشه از جایی چک کرد ؟
در خصوص اقدام با دفاتر مهاجرتی یا اقدام شخصی کمی توضیح بدی ممنونم ...........
و اینکه امتیاز کبک رو به جزییات برای مصاحبه می‌دونی؟ اگه لطف کنی ممنون می‌شم .

سلام نازی جان
در مورد چک کردن اعتبار دفاتر مهاجرتی اطلاع دقیقی ندارم .
در مورد برای اینکه راحت تر باشی میتونی از طریق دفاتر مهاجرتی اقدام کنی چون اینطوری هم یک سری نکات که باعث بالا رفتن امتیازت میشه رو اعمال میکنند و هم دیگه خودشون دنبال کارت هستند .
ارادتمند
رامین

شیوا چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:08 ب.ظ http://sunnygirl66.blogfa.com

سلام
مثل همیشه مفید بود!

ممنون از لطفت
ارادتمند
رامین

نازنین پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:59 ب.ظ

مرسی که راجع به حمل اثاث ها نوشتی.
احیانن هیچ اطلاعی از اینکه چند و چون کارگو با کشتی یا هواپیما چجوریه داری؟
من ایران زندگی نمیکنم.برای همین ترجیح میدم لوازم رو با خودم بیارم اونجا.مگر اینکه بدونم دقیقن این اجناس اینجا رو با چه قیمتی میشه اونجا تهیه کرد.
یا مثلا یک کتابخوه کتاب دارم که ؛باید؛ بیارمشون.
میشه کمکم کنی؟

در مورد موضوع هم اگه یه کم از شهرهای مختلف اونجا بنویسی خیلی خیلی عالی میشه.
قربونت :)

سلام نازنین
شما میتونی دقیقا قیمت اجناس رو در اونجا از سایت ها ببینی !
به سایت کمپانی های معروف در اونجا برو .
دقیقا سوالت رو برام بنویس تا اگر تونستم جواب بدم .
از موضوع پیشنهادیت هم بسیار متشکرم .
ارادتمند
رامین

یک در صف مهاجرت به کانادا جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ

مثل همیشه مفید و پر انرژی می نویسی. ممنون و سلامت باشی

سلام دوست گرامی
ممنونم از فرمایشاتتون
ارادتمند
رامین

نازنین شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام رامین جان

من برایت email هم زدم.

در مورد پناهندگی و شرایطش اگه اطلاعات داری بنویس.من خیلی به این مورد فعلا آگاهی ندارم.در مورد نحوه زندگی پناهنده ها و قوانینش اگه اطلاعات داری ممنون میشوم اگه توضیح بدی.و اینکه آیا میدونی نرفتن به سربازی برای کسی که از سربازی اش گذشته میتواند دلیلی بر پناهندگی باشد؟

در ضمن اطلاعاتت واقعا خوب و عالی بود.اگه رنگ background را هربار عوض کنی فکر میکنم تنوع ایجاد میکند.

با تشکر

سلام نازنین جان
ممنون که به من سر زدی !
در مورد پناهندگی یه مقاله براتون مینویسم ولی یکم طول میکشه !
در ضمن نرفتن به سربازی اصلا دلیل نمیشه که به شما پناهندگی بدند .
سربازی یک وظیفه است و چون هیچ تهدید مالی یا اخلاقی در اون وجود نداره دلیل بر پناهندگی نمیشه !
ارادتمند
رامین

سعید یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:14 ق.ظ

درود
ٌآقا رامین در مورد افتتاح حساب بانکی بنویس، شما پولتون رو به حساب واریز کردید؟‌ چطوری از ایران حساب باز کردید تو بانک های اونجا؟

سلام آقا سعید گل
در مورد حساب بانکی در اونجا و نحوه باز کردن حساب از اینجا یک مطلب مینویسم براتون .
ارادتمند
رامین

parnia شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:34 ب.ظ

salam,in avalin bari bood ke be in weblog sar mizadam,khili jalebe va fa'ali!!!
midoonam age chandin safe az postato bekhoonam mifahmam javabe soalamo vali khastam beporsam ke alan to irani ya na?aslan az che tarighi rafti?
va inke to oonja sherkati ro mishnasi ya irani hayi ke oonja kareshoon in bashe beheshe beheshoon dastresi dasht va be ghole to 1,2 mahe aval ghabl az inke 2ros hesabi oonja saken beshim ye aparteman dar ekhtiyaremoon bezare?mikham hoodoode gheymato sharayete makani o inasho baresi konam.
rasti,,ma ham yani man va khoonevadam az tarighe sarmayegozari too ye banke canadayi eghdam kardim o zaheran ta 7,8mahe dge karemoon 2ros mishe,,,albate in rahi ke ma entekhab kardim taghriban bikhodtarin rahe az nazare hazine o ina,vali khob soratesh bishtare,chon man dare darsam tamoom mishe o mikhastam vase master oonja basham.khoshhal shodam weblogeto didam,shad bashi :)

سلام پریناز خانم
اولا خیلی خوشحالم که با وبلاگم آشنا شدی
در ضمن من در ایرانم ولی تا ۲ هفته دیگه میرم .
ما از طریق کبک اقدام کردیم .
در ضمن من شرکت خاصی برای اجاره اپارتمان نمیشناسم ولی بیشتر شرکتهای مهاجرتی این امکان رو دارند .
میتونی هم در سایتهای جستجوی خانه کانادایی دنبال آپارتمانهایی با مدت اجاره منعطف باشی و بعد با صاحبانشون تماس بگیری و با خودشون توافق کنی .
قیمت اجاره هم نسبت به مکان خونه فرق داره ولی میتونه از ۸۰۰-۹۰۰ دلار در ماه باشه تا ۳۰۰۰-۴۰۰۰ دلار .
ارادتمند
رامین

فریبا چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:38 ب.ظ

باسلام شما با توجه به سن وسالتان بسیارآگاه و کاردان هستید و من مطمئنم آینده ی خوبی در کانادا خواهید داشت . و اما درمورد خانه برای کسانی مثل من که هیچ آشنایی در کانادا ندارد قبل از رفتن چطور میتوان جای مناسب برای اسکان موقت یافت ؟

سلام فریبا خانم
لطف کردید به من سر زدید
در پستهای قبلی این سوال رو توضیح دادم
ارادتمند
رامین

سعید سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام
من کسی رو اونور ندارم
کلا کانادا واسه کسی مثل من که هیچ کسی رو خارج از کشور نداره خوبه؟

دوست دارم زندگی تو کشور دیگه رو تجربه کنم
واقعا آدم به فلاکت میفته؟
فقط باید پول داشته باشی یا نه ؟با یه وضع معمولی بری اونجا سطح رفاهت بیشتر میشه ...؟

Parisan پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ق.ظ http://pariisan.blogfa.com

Mamnoon az etela resaniton ezafe mikonam tamieye in khone ha ro mishe az site kijji hamrah ba aks did o hata ejare movaghat kard

بله
باید با صاحب خونه به توافق برسید

یاس دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام و عرض وقت بخیر خدمت شما...
سئوالی در مورد اسکان موقت در کانادا داشتم و اینکه آیا جایی هست که مدتی رو تا پیدا کردن منزلی برای زندگی اونجا بگذرونیم که کمترین هزینه رو داشته باشه؟؟؟

توضیح دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد