خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

آزمایشات مدیکال مهاجرت

سلام 

بنا به درخواست یکی از دوستان بنده لازم دونستم که سیر آزمایشات مدیکلی که انجام دادیم رو براتون بگم . 

بنده نمی دونم استاندارد این ازمایشات چیه و به نظرم دکتر ما یکم در انجام ازمایشات کوتاهی کرد ولی کاری که ما کردیم رو برات توضیح میدم !
تقریبا ۱۸ ماه بعد از مصاحبه برای ما یه سری برگه مدیکال اومده بود که توش یک پزشک رو به عنوان پزشک معتمد کانادا معرفی کرده بود .
ما رفتیم و یک ازمایش خون برای ایدز و یک ازمایش ادرار برای اعتیاد انجام دادیم .
بعد یک سری عکس رادیولوژی هم گرفتیم که ازمایشگاه و رادیولوژی خودشون جواب رو برای پزشک فرستادند .
بعد رفتیم پیش پزشک و یک سری فرم به زبان انگلیسی درباره سابقه بیماری هایی که داشتیم پر کردیم .
بعد هم دکتر یه معاینه خیلی ساده مثل گوش کردن سدای قلب و دیدن حلق انجام داد و قد و وزنمون رو گرفت و فرمها رو خودش برای سفارت پست کرد و بابت همین کارهای ساده ( فقط معاینه داخل مطل و فرستادن مدارک وگرنه پول رادیولوژی و آزمایشگاه رو جدا دادیم ) یک رقمی نزدیک نفری ۱۵۰ هزار تومن گرفت. 

اساسا هدف از گرفتن آزمایشات مدیکال اینه که دولت کانادا و بخصوص وزارت مهاجرت کانادا برای تامین اینده کشورشون به دنبال افراد سالم هستند و حاضر به پذیرش افراد بیمار نیستند چون این افراد بیش از آنکه به این کشور کمک کنند باعث صرف هزینه هستند . برای مثال فردی که ایدز داره اگر کانادا بره حد اکثر ۷-۸ سال میتونه به این کشور خدمت که و در مقابل هم هزینه درمانش باید از بودجه مملکت هزینه بشه و هم به خصوص با توجه به روابط نسبتا ازاد در اونجا بسیار فرد پر خطری محسوب میشه ! 

یا فرد معتاد بطور کلی اصلا قادر به خدمت در کانادا نیست و در ضمن به عنوان سربار جامعه محسوب میشه !

  

این هم ایمیل بنده برای سوالات بیشتر : Ramincanada@yahoo.com

فقط عاجزانه درخواست دارم به این نکته توجه کنید که اولا بنده فقط در اندازه یک مهاجر ( ولی یک مهاجر اگاه ) از کانادا خبر دارم و بیش از این از من نخواهید . 

در ضمن شما مراجعه به سایت مشاوران مختلف میتونید بصورت رایگان خودتون و وضعیتتون رو برای مهاجرت به کانادا محک بزنید پس تمنا مشخصات هفت جد و ابادتون رو نفرستید و بخواید بنده شرایط شما رو ارزیابی کنم .

 

ارادتمند
رامین

نظرات 8 + ارسال نظر
کیارش دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام رامین جان
بسیار ممنون از بابت نمونه امتحان DELF و DALF.
همیشه شاد باشی

سلام کیارش جان
خدا رو شکر
که کار مفیدی از دستم بر اومد
ارادتمند
رامین

حامد دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام
از زحمات شما متشکرم
خسته نباشید.
وبلاگ خوب و پرمحتوای دارید.
سوال:
بعد از ارسال فایل چه زمانی فایل نامبر می آید؟
بعد از فایل نامبر و ارسال مدارک چقدر طول می کشد که برای مصاحبه دعوت شد؟

کیارش دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:19 ب.ظ

راستی رامین جان یک سوال اومد تو ذهنم میشه یک نفر تو مصاحبه قبول بشه بعد مثلا سر مدیکال بهش ویزا ندن ؟
اصلا هدف اینا از مدیکال چیه؟

سلام کیارش جان
جواب شما رو در وبلاگ میدم .
ارادتمند
رامین

کیارش سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:09 ق.ظ

برای اینکه دوستان یک ارزیابی اولیه از خودشون داشته باشن و به عبارتی بدونن که اصلا تو رنج امتیازی هستند یا نه به این لینک مراجعه کنن به صورت فارسی اقدام به ارزیابی کنن البته برای
Skilled workers
اینم لینکش:
http://www.farsiguide.com/Self_AssessmentTest.aspx
بعدم ممنون که جواب سوالم رو دادی ، فعلا
بدرود

پوریا سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:37 ق.ظ http://hi-vancouver.blogfa.com

آقا مرسی از اطلاعاتت. سال خوبی داشته باشی. این آخرین نوروز ایرانی بر شما و خانواده مبارک. عیدی شما هم در وبلاگ موجود است.

حمید سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ

رامین جان مرسی. کارت درسته ....

حمید بچه ناف مونترال دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ق.ظ

دوست مهاجر سلام:
بابا الحق که بچه اصفهانی (من هم اصفهانی هستم) روی همه مارو با این وبلاگ سیفید کردی دادا. من تازه وبلاگ شمارو پیدا کردم. میشه برام بگی که چرا ۱۸ ماه بعد از مصاحبه مدیکال رو دریافت کردید؟ آیا فایل فدرال را دیر باز کردید یا مشکل دیگری بوده؟
پیروز و شاد باشی

سلام حمید عزیز
یه نگاهی به پستهای قبلی مینداختی میفهمیدی چرا مدیکال ما دیر اومد .
اون موقعی که ما اقدام کردیم مقارن شد با قتل خانم زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی-کانادایی در ایران که باعث تیره شدن رووابط دو کشور شد برای همین کار ما به طول انجامید .
ممنونم
ارادتمند
رامین

قره دوشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:53 ب.ظ

سلام
مااز طریق سرمایه گذارى اقدام کردییم و جزو ان گروهى بودییم که فریز کرده بودنند و بعد از چهار سال تازه مدیکالم امده سوال من اینه که ایا محض ورود شهروند حساب میایم و دحترم لیسانس الکترونیک است ایا مى تونه از وام دانجشویى استفاده کنه یا نه؟
و خودم هم ٥٠ ساله هستم و لیسانس زبان را در ٤٥ سالگى گرفتم و ایا من هم امکان درس خوندن با وام را دارم و اگر جواب مثبت است اگر نتوانم کارى بعد از تحصیل پیدا کنم و یا قادر به کار کردن نباشم تکلیف پس دادن وام تحصیلی چه مى شود ممنونم

اولا که شما به محض ورود مقیم محسوب میشید و وام دانشجویی میتونید بگیرید
دوما اگر بعدا نتونید پس بدید تا یه زمان خاصی بهتون فرصت داده میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد