خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

تازه واردین ۲

مدرسه و دانشگاه

 

- مدارس و دانشگاه های کانادا زیر نظر دولت استان اداره می شود، بنابر این آموزش از یک استان به استان دیگر تفاوت دارد. اکثر مدارس ابتدایی و دبیرستان عمومی هستند یعنی مجانی و برای همه.

بسته به قوانین داخلی هر استان، آموزش فوق از دوره پیش دبستان آغاز شده و تا کلاس 12 ادامه می یابد. این تحصیل با آموزش دبیرستانی ادامه می یابد. معمولا دانش آموزان برای ورود به دانشگاه یا کالج باید دوره های تحصیلی مورد نیاز را در دبیرستان طی کنند.

دوره تحصیل از اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر شروع شده و تا نیمه یا اواخر ژوئن ادامه می یابد. دانش آموزان جدید در طول سال هم ثبت نام میشوند (پس در هر مقطعی که وارد کانادا شوید میتوانید کودکانتان را در مدرسه ثبت نام کنید. فقط باید اول اسکان یابید یا آدرس خانه و محل زندگیتان مشخص شود.)

اکثر مدارس در روزهای تعطیلات ملی تعطیل هستند. مدارس از روز کریسمس تا روز سال نو بسته هستند و یک هفته هم در ماه مارچ به نام تعطیلات بهاری، بسته هستند. تابستان طی ماهای جولای و آگوست هم مدارس تعطیل است.

دانشگاه ها و کالج ها کلاس هایشان از اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر تا آوریل باز است. بعضی دوره ها از ژانویه تا آوریل عرضه می شوند. دانشگاه و کالج مجانی نبوده و برای تحصیل در این مقطع باید پول پرداخت.

برای ثبت نام بچه ها در مدرسه، باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

·         ویزای مهاجرت کانادا (مدارک اقامت)

·         شناسنامه

·         مدارک واکسیناسیون

·         مدارک و سوابق تحصیلی

امکان دارد آزمایشی در مهارت زبان و ریاضیات کودک شما انجام شود و او را در دوره ای ثبت نام کنند که مدرسه تشخیص می دهد برایش مناسبتر است 

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد