خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

شهر مونترال

سلام  

 امروز می خوام کمی اطلاعات در مورد شهر مونترال بدم .

کمی اطلاعات به دلیل اینه که من اطلاعات کمی در مورد این شهر دارم .

مونترال یا مونترئال یکی از شهرهای ایالت کبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور است .

جمعیت ان در سال 2004 میلادی 1812800 و به همراه حومه شهر 3607000 نفر بوده است .

مونترال بزرگترین شهر استان کبک کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسه زبان جهان ( بعد از پاریس ) است . این شهر همچنین میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی زبان و مهاجر متفرقه دارد .

از لحاظ جغرافیایی مونترال در شرق کانادا و در جنوب غرب استان کبک قرار دارد . مونترال در 503 کیلومتری شمال شرقی تورنتو و در 190 کیلومتری شرق اتاواست . این شهر بزرگترین مرکز تجاری - صنعتی و فرهنگی کبک است . حدود 67% ساکنان ان فرانسه زبان هستند . شهر مونترال یک شهر با فرهنگ های مختلف است .

مونترال چهار دانشگاه اصلی دارد که دو دانشگاه آن انگلیسی زبان و دو دانشگاه آن فرانسه زبان هستند .

مونترال شهری پیشرفته و با  آب و هوایی خفن سرد در زمستان و گرم و شرجی در تابستانه !

در این شهر بطور رسمی چیزی به نام بهار یا خزان سه ماهه دیده نشده و معمولا طی دو الی سه هفته هوای زمستانی به تابستانی یا بالعکس تبدیل میشه .

طبق صحبت های یکی از دوستان ( پسر 28 ساله مجرد و فارغ التحصیل رشته برق ) شهر بسیار بی احساسیه و مردم درش بسیار سرد با هم رفتار میکنند و جامعه ایرانی در اون جای خود را باز نکرده ( البته نسبت به تورنتو ) .

در این شهر زبان رسمی فرانسوی بوده و بخاطر جامعه خاص آن تقریبا جدا از دولت فدرال ولی زیر نظر آن اداره میشود بطوریکه حتی برای پذیرش مهاجر هم بصورت جدا عمل میکند .

طبق آخرین خبر ها با اینکه در این شهر بطور رسمی زبان انگلیسی هم رایج است ولی در عمل هیچ یک از ادارات دولتی حاضر به جوابگویی به زبان انگلیسی نیستند .

بر اساس آخرین اخبار بالاترین نرخ ترک تحصیل در بین دانش اموزان دبیرستانی در این شهر می باشد . 

ارادتمند

رامین

نظرات 4 + ارسال نظر
کیارش پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام رامین جان
من یک مدت بیزی بودم نمی تونستم وبتو بخونم الان اومدم میبینم کولاک کردی پسر ، خسته نباشی.
یعنی شما به عنوان یک مهاجر تورنتو رو به مونترال
ترجیح میدی؟
وضعیت هوا در تورنتو نسبت به مونترال خیلی فرق میکنه؟
وضعیت کار چی؟
روز و روزگار خوش ،فعلا
بدرود

سلام کیارش جون
ممنون از تعریفت .
من به عنوان یک مهاجر ۲۰ ساله (۱-۲ سال کمتر) تورنتو رو به دلایل زیر ترجیه میدم :
۱- زبانش انگلیسیه و وقتی آدم زبان انگلیسیش راه افتاد زبان بین المللی رو یاد گرفته ولی فرانسه حوزه کار کمتری داره !
۲- هواش بهتره .
۳- جمعیت ایرانیش بیشتره پس در بدو ورود احساس غم نمی کنم و زودتر میتونم راه بیفتم !
۵- شنیدم مونترال برای ایرانی ها زیاد خوب نیست !
البته همه این ها شنیده های اینجای منه و تا نروم اونجا تصمیم نهایی رو نمی گیرم .
من از یکی از دوستان شنیدم وضعیت کار در تورنتو بهتره !
ارادتمند
رامین

شانیا چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:16 ب.ظ http://shaniya.blogfa.com

سلام مطالب جالبی بود ممنون بازم درمورد مونتریال مطلب بنویسید

چشم

الهام چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:54 ب.ظ

سلام.
وبلاگ خوبی دارید
برام چندتاسوال پیش اومد
1.آیاشمادانشجویید؟
2.آیا وقت می کنید اصلادرس بخونید؟
ما که اینجاخیلی باید درس بخونیم.خیلی هم مثل شما وقت وب و...رانداریم.
راستی میگن اونجا خیلی هوا سرده.دمای هواتا40 درجه زیر صفرهم میرسه!شماچطوراونجازندگی می کنید؟0یخ نمی زنید؟)
البته به نظر من شاید خیلی سخت باشه.ما درتهران وقتی دما به 2 درجه زیرصفرمیرسه فکرمیکنیم داریم یخ میزنیم وآرزوی بها رامی کنیم

سلام
1- هنوز نه
2- بله
هوا اینجا نسبت به امکانات زیاد سرد نیست ... در ضمن ما هم عادت کردیم

دنیرا پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام از مطالبتون ممنونم
من و همسرم به اتفاق پسر مون و دخترمون دعوت به مصاحبه کبک شدیم راستش سرمای هوا مارو میترسونه نه به خاطر خودمون به خاطر بچه های سه و پنج سالمون به نظرتون نگرانی ما به جاست یا مشکلی تهدیدمون نمیکنه؟

دوست عزیز این ممکنه در بدو ورود یکم تو جشم بزنه ولی خوب ادما به خوبی و خوشی گله ای دارن اونجا زندگی میکنند پس مشکلی پیش نمیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد