خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

١ـ مهاجر مستقل شامل تبعه خارجی بالای هیجده سال باشند.

 

٢ـ سرمایه گذار باید حداقل 3 سال تجربه مدیریتی داشته باشد.

ـ سرمایه گذاری در زمینه زراعی ـ تجاری و صنعتی بوده، انتفاعی و قانونی باشد.

ـ برای دولت یا یکی از ادارات و ارگانهای آن

ـ برای یک موسسه بین المللی

٣ـ دارای سرمایه خالص هشتصد هزار دلار بوده که از طریق فعالیتهای اقتصادی قانونی به دست آمده باشد.

٤ـ در چارچوب قانون به قصد اقامت و سرمایه گذاری در کبک بیاید.

***
اقدام جهت سرمایه گذاری پنج سال خواهد بود و شرکت نمایندگی یا سرمایه گذار این مبلغ را نزد سرمایه گذاری کبک یا یکی از شعبات آن به منظور مالی برنامه مهاجران سرمایه گذار جهت کمک به موسسات اقتصادی سپرده گذاری می کند.

* مهاجر سرمایه گذار مبلغ چهارصد هزار دلار کانادا را با شرکت نماینده که از قبل با سرمایه گذاری کبک یا با یکی از شعبات آن موافقتنامه امضا کرده است به مدت 5 سال به سپرده می گذارد.

* سهم نقد سرمایه گذار از نوع سرمایه گذاری که می کند ثابت بوده و در تمام طول مدت افزایش پیدا نخواهد کرد و سود یا بهره ای به آن تعلق نمی گیرد.

* اگر مهاجر سرمایه گذار مبلغ 400000 دلار کانادا را نقدا ندارد می تواند مبلغ 120000 دلار کانادا (حدود 60 میلیون تومان) را به شرکت سرمایه گذار بدهد و مابقی 280000 دلار کانادا را شرکت سرمایه گذار برای شخص وام دریافت می کند و مبلغ 120000 دلار بابت بهره 280000 دلار در مدت 5 سال کسر و به مهاجر سرمایه گذار برگرداننده نمی شود.

* دریافت اقامت دائم از این طریق برای مهاجر سرمایه گذار هیچ گونه شرط تجاری را به همراه نخواهد داشت و شخص مهاجر هیچگونه تعهدی در راه اندازی تجارت و ایجاد شغل برای بیش از 1 نفر کانادایی را نخواهد داشت. مهاجرت از این طریق برای افرادی که سرمایه های قابل توجه دارند و به علت کثرت کار و مشغله فکری و سن قادر به ایجاد تجارت اشتغال زایی در کانادا نیستند بهترین و مناسب ترین راه است.

* مهاجرت این افراد در مدت یک تا دو سال انجام خواهد شد و 80% مصاحبه در ایالت کبک انجام خواهد شد در ظرف مدت 6 ماه. شخص سرمایه گذار مستقیما برای مصاحبه به ایالت کبک دعوت خواهد شد و پس از مصاحبه و موافقت افسر مبلغ سرمایه گذاری را واریز خواهد کرد. در صورت دریافت نکردن ویزای ایالت کبک پرونده شخص در سوریه رسیدگی خواهد شد و مدت رسیدگی به پرونده طولانی تر خواهد بود.

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 8 + ارسال نظر
محمدصدیق جسور یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ب.ظ http://mirabad.coo.ir

با سلام خدمت آقا رامین گل
من چند سال پیش دوستی به اسم رامین داشتم که تو پیش دانشگاهی ما رو برا همیشه ترک کرد و برای ادامه تحصیل رفت خارج. اولا میخواست بره اوکراین! ولی الان که پرسیدم گویا رفته کانادا.
خودم بچه ارومیه هستم و رامین هم بچ بابلکان سلماس بود.
حالا نمیدونم چطور میتونم دوستم رو پیدا کنم.
اگه اطلاعی دارید ممنون میشم که کمکم کنی.

سلام محمد عزیز
بهترین کار برای پیدا کردن ایشون سرچ کردن اسمشون در گوگل به زبان انگلیسی و فارسی و برسی نتیجه ها است .
بعد هم جستجوی دوستان سایت یاهو رو ببین .
در ضمن یک سایت در مورد افراد در کانادا هست که سعی میکنم برای آدرسش رو پیدا کنم ... بگذارم !
ارادتمند
رامین

محمدصدیق جسور یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:57 ب.ظ

در ضمن اسم کامل دوستم رامین خان ابدالی بود.

محسن سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:10 ب.ظ

سلام رامین جان امیدوارم حالت خوب باشه و از نوشتن تا حدممکن خسته نشوی . .. و اما چند تا مطلب :
۱- چونکه کامپیوترم مشکل داشت و نمی تونست برات نظرم بنویسم امیدوارم من رو می بخشی .
۲- در مورد اون مطلبی رو که در باره O Canada نوشته بودی من تحقیق کردم و دیدم که اولا یک مرکز اطلاع رسانی و دوما یک مرکز چتر بازی به همین نام در تورنتو هست انشاا... که درست گفته باشم لطف کن توضیح کامل بده ممنون.
3- نمی دونم چطوری بگم بعضی از مطالب وبلاگت خیلی تکراری هستند امیدوارم که مطالب جامع تر و بهتری بنویسی این نظر منه و خواهش میکنم نارحت نشو و اگر تونستی یک مطلب در مورد علت انتخاب خودت برای کانادا را برامون بنویس.
4- من می خوام بدونم که با اینکه وضع اقتصادی کانادا خراب است برنامه شما برای پیدا کردن کار توی کانادا چیه ؟
5- در آخر از اینکه زحمت می کشی و جواب می متشکرم . محسن

سلام محسن جان
۱- ممنون که به فکر من و وبلاگ من و نظر دادن هستی .
۲- O Canada اسم سرود ملی کشور کانادا هست که بهتره بری و دانلودش کنی چون زیباست .
3- در این مورد بنده هم بسیار متاسفم چون فعلا یک سری مطالب رو بصورت دوره ای وارد وبلاگ می کنم که از این به بعد سعی میکنم نوشته های خودم توش بیشتر باشه . اخه هر چی ما مطلب نوشتیم نظر ندادند و یا اینکه سوالای الکی کردند مثلا شرایط می فرستادند که ما با این شرایط بریم کانادا یا نه که خیلی ناراحتم کرد .
از این به بعد سعی میکنم مطالب بهتری بگذارم .
4- پدر من اینجا کارش درسته و به احتمال زیاد اگر توی چند ماه اول کار گیر نیاره برمیگرده اینجا سر کارش .
5- بنده وظیفمه به شما و دیگر دوستان عزیز و با مهرفت جواب بدم .
ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام رامین جان امیدوارم که حالت خوب باشه. مرسی از اینکه جواب نظرم رو دادی .اما بازهم من و باز هم سوال :
۱- اگر می تونی لطف کن و فایل O Canada را بگزار تا دانلودش کنم یا اینکه اسم سایتش رو بگزار تا دانلود کنم.
2- می خواستم در مورد امتحان TF زبان فرانسه برام ( اگه زحمتی نباشه ) یک پست بنویسی و اینکه پدر شما چقدر مطالعه کرد و جقدر نمره آورد آگه فوزولی نباشه برام بنویس.
3- شما برای کارهای مهاجرت خودتون وکیل گرفتید چون شما گفتید که دفعه اول مردود شدید.
4-تشکر تشکر تشکر . محسن

سلام رئیس بزرگ
۱- لینک دانلودش رو گذاشتم برات ... متن آهنگ رو هم می تونی توی ویکی پدیا پیدا کنی .
۲- سعی میکنم یک پست در مورد امتحان فرانسه براتون بگذارم که البته نمونه امتحانش رو هم می تونی توی اینترنت پیدا کنی ( اگر نتونستی بگو تا برات پیدا کنم و بگذارم ).
پدر من یکبار امتحان DELF A1 داده که نمره کلش 78 شده و یکبار امتحان DELF A2 داده که نمره کلش 71 شده و مادرم هم امتحان DELF A1 داده که نمره کلش 86 شده .
3- ما برای مهاجرتمون از دفتر عالم رایزن در اصفهان کمک گرفتیم که البته خودمون هم در کنارشون خیلی تلاش کردیم .
4- ارادت ارادت ارادت
رامین

علی چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

رامین جان سلام

ممنون از اطلاعات خوبت
دوتاسوال دارم ممنون میشم اگه جواب بدین.
چه طور میشه فایل نامبر رو چک کرد تو اینترنت؟
معمولا از ارسال فایل نامبر تا مصاحبه چقدر طول میکشه؟
فایل نامبر رای من ۱ ماهه صادر شده می ترسم بقیه مراحلش هم به همین سرعت باشه آخه من هنوز برای مصاحبه آماده نیستم

سلام
برای چک کردن فایل نامبر برید به آدرس زیر :
https://services3.cic.gc.ca/ecas/?app=ecas&lang=en
اگر هم نوبت مصاحبتون خیلی خود بود و شما برای مصاحبه آماده نبودید می تونید نوبتش رو عقب بندازید ( زمان ما که امکان پذیر بود .)
برای اطلاعات بهتر میتونید با یک وکیل صحبت کنید .
ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام دوست بزرگوار بازهم که مرا شرمنده کردی امیدوارم که لیاقت لطف هایت را داشته باشم . محسن

محمد دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:49 ب.ظ

سلام آقا رامین. امیدوارم همیشه شاد باشی و موفق .
من قصد دارم از طریق سرمایه گذاری اقدام کنم و وقتی اومدم کانادا ادامه تحصیل و هزار تا نقشه دیگه دارم . اما یه مشکلی دارم . من تازه سربازی رو تموم کردم . قبل از سریازی 10 سالی کار کردم . الان سرمایه لازم رو دارم ولی چون کارت پایان خدمت رو نداشتم سوابق مدیریتی ندارم . از طرفی هم نمیتونم 3 سال صبر کنم و سابقه جمع کنم . میتونی کمی من رو راهنمایی کنی که چکار باید انجام بدم ؟ یه وکیل با تجربه میتونه کمکم کنه ؟
سپاسگزارم.

سلام محمد جان

بنده اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم .
بهتره با یه وکیل خبره صحبت کنید و ازش مشورت بگیرید .
ارادتمند
رامین

صباح بهزاد سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام. داداش صباح بهزاد هستم هم روستایی مهندس جسور ارادتمند شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد