خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

فناوری اطلاعات در کانادا

کشور کانادا در نظر دارد که در عصر اطلاعات یکى از قطبهاى مطرح در این فناورى شناخته شود . از این رو با توجه به هدفهاى تعیین شده و سیاستهاى صحیح دولتمردان این کشور در طى سالهاى اخیر، در کلیه زمینه هاى فناورى اطلاعات سرمایه گذاریهاى ویژه اى انجام شده است. از جمله آنکه با اتخاذ سیاستهاى مناسب سعى دارد که نیروى انسانى کشورهاى در حال توسعه را به کشور خویش فراخواند
نمونه بارز این مورد، مهاجرت خیل عظیمى از تحصیل کرده هاى کشور خودمان بالاخص در زمینه فناورى اطلاعات به این کشور طى سالیان اخیر است
بخش ICT سهم به سزایى در رشد کانادا این سالها داشته است. در سال ١٩٩٩، سهم فناوریهاى ارتباطات و اطلاعات کانادا (ICT ) در تولید ناخالص داخلى (GDP) ٣/٤٣ میلیارد دلار بوده است که در واقع ٨/٥% اقتصاد کل کشور است
در حالى که رشد اقتصادى در کانادا در سال ١٩٩٣ تنها ٣/٣% بود، رشد سالانه بخش ICT از آن سال تاکنون برابر ١/١٠% بوده است. این رشد سریع نشان مى دهد که در سال ١٩٩٣ سهم ICT ١/١٤% تولید ناخالص داخلى (GDP) و در سال آخر ٥/٢٣% آن بوده است
طى سالهای١٩٩٣- ١٩٩٩ صنایع تولیدى در بخش ICT ، به نسبت صنایع خدماتى رشد سریعترى داشته‌اند (٤/١١% در هر سال در مقایسه با ٧/٩%). از بین صنایع تولیدى نیز، تجهیزات کامپیوترى و قطعات و لوازم الکترونیکى رشد بیشترى داشته¬اند
همانطور که گفته شد سهم ICT نسبت به تولید ناخالص داخلى کانادا در سال ١٩٩٩، ٣/٤٣ میلیارد دلار است که این رقم نشان مى دهد که این بخش نسبت به سال ٩٨، در قیاس با افزایش ٣/٤% GDP کل کشور ، ٤/٢٠ % افزایش داشته است
بین سالهاى ٩٨ و ٩٩، تنها چهار صنعت، رشد بالاتر از متوسط رشد ICT (٤/٢٠%) داشتند که آنها به ترتیب عبارتند از
- ارتباطات و انرژى  با ٩/٥٤% رشد
- تجهیزات مخابراتى با ٣/٣٧%
- تجهیزات کامپیوترى با ٥/٢٥%
- خدمات کامپیوترى و نرم افزار با ٤/٢٣% 

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 2 + ارسال نظر
یک در صف مهاجرت به کانادا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:34 ب.ظ

من و همسرم هر دو رشتمون کامپیوتره و قراره 5 ماه دیگه بریم کانادا. ممنون از اطلاعاتت در مورد این رشته. به امید موفقیت همه در راه درست زندگی

سلام دوست عزیز
بسیا خوشحال شدم توانستم به شما کمک کنم .
ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ب.ظ

با سلامی مجدد مطلبتون جالب بود اما یک مطلب اینکه زندگی کانادایی چقدر با اینترنت درگیره یا اینطوری بگم انها چقدر از خدمات دولت الکترونیک به طور واقعی استفاده میکنند با تشکرمحسن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد