خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

مژده

مژده                                                 مژده 

 

سلام  

 

دارم میرم تهران برای کلاسهای سازمان جهانی مهاجرت 

(IOM) 

 

وقتی برگردم کلی گزرش و مطلب و نکته براتون دارم .  

البته این چند روزه هم به لطف رایانه همراه ( معادل فارسی Laptop )هر روز یک مطلب کوچیک رو می گذارم . 

 

منتظر برگشتن من خبرهای تازه باشید . 

 

ارادتمند 

رامین 

 

مژده                                                 مژده 

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام
اقا رامین این کلاسها توسط کی به شما پیشنهاد شده
من هم ۳ ماه مدیکال فرستادم

سلام جناب محمد
این کلاسها توسط سفارت و در زمانی که برای گرفتن ویزا مراجعه میکنید پیشنهاد میشه که البته ما از قبل هم این کلاسها را میشناختیم و باهاشون ارتباط داشتیم .
اگر الان سه ماهه مدیکال فرستادید به زودی نامه ویزاتون میاد .
ارادتمند
رامین

سعید پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ق.ظ

با درود
یک سوال: پولی رو که باید به حساب بریزیم (حداقل مبلغی که همه مهاجرها باید داشته باشند) قبل از اینکه ویزامون صادر بشه باید تو حساب ریخته باشیم یا اینکه بعد از صدور ویزا و قبل از لندیگ کردن باید بریزیم تو حساب؟

سلام جناب سعید
اگر اقدام کردید ولی هنوز به شما اعلام نکردند احتیاجی به ریختن پول به حساب نیست تا خودشون اعلام کنند .
اگر اونها به شما اعتماد نداشته باشند گرفتن ویزا رو در گرو ریختن پول میگذارند ولی اگر نه به شما تا قبل از لندینگ اجازه ریختن پول رو میدند.
در ضمن در زمان ورود به کانادا حتما باید اصل پول یا مدرکی دال بر ریختن این پول به حساب کاناداییتان داشته باشید که البته در بعضی موارد از شما خواسته نمیشه .
ارادتمند
ارمین

سینا شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام.
ممنون میشم اگه بگین این کلاسهای مهاجرت کجا و چگونه برگزار می شوند؟ و چه افرادی می تونند در این کلاسها شرکت کنند؟

با تشکر

سلام
کلاسها در نمایندگی سازمان در تهران - خیابان ولیعصر - رو به روی جام جم برگزار میشه و افرادی که به زودی به کانادا میروند ( یا مدیکالششون اومده و فرسستادند و تا ویزاشون بیاد میرند یا ویزا اومده و دارن میرند ) میتونند در این کلاسها شرکت کنند .
ارادتمند
رامین

مهاجر کانادا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:42 ق.ظ http://voyageuseee.blogfa.com/

خیلی تبریک میگم
میشه اونجا بپرسید ببینید کلاس فرانسه هم برگزار میکنند یا برای همه متقاضیان کلاسها انگلیسی است
مرسی

سلام
کلاسهای سازمان مهاجرت برای همه مهاجرین چه انگلیسی و چه فرانسوی زبان برگزار میشه.
ارادتمند
رامین

حمید یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام
من ۲ تا سوال دارم٬اولیش اینکه از روزی که زنگ زدن از سفارت برای گرفتن ویزاتون تا چسبوندن ویزا تو گذر نامه چقدر طول کشید؟
دومیش اینه که شما مگه مشمول سربازی نیستی؟چجوری گذرنامه گرفتی؟

سلام حمید جان
جواب ۱ : شما زمانی که گذرنامه تون رو به سفارت بدید چهارشنبه همون هفته گذرنامه تون رو میفرستند و چهارشنبه هفته دیگه هم بر میگرده . برای ما کمتر از دو هفته شده .
چواب ۲ : بنده معافیت پزشکی گرفتم .
ارادتمند
رامین

حمید یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:26 ب.ظ http://ruodabeh.blogfa.com/

رامین جان سلام. امیدوارم که موفق باشی. من تو را می شناسم. منتظر خبرهای تازه و داغ تو هستم. موفق باشی

سلام از تو ممنون و متشکرم
لطف کردی و من رو لینک کردی
من هم تو رو لینک کردم
ارادتمند
رامین

[ بدون نام ] یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:27 ب.ظ

موفق باشی

متشکرم

محمد یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام
اقا رامین شماره یا ادرس سازمان IOM را میتونید برای من ارسال کنید
با تشکر

سلام
من آدرس دقیق رو بلد نیستم ولی میدونم خیابان ولیعصر - رو به روی جام جم است .
اگر آدرس دقیق پیدا کردم برات می نویسم
ارادتمند
رامین

محسن سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام رامین جان خوشحالم که پس ازسالها پشتکار دارید به هدفتون می رسید اما یک سوال در باره ی شرایط خودم داشتم که می خواستم برای کبک اقدام کنم : من فوغ دیپلم معماری دارم با شش ماه سایقه کاری و از نظر زبان هم مشکلی ندارم سایقه کاری من هم یک ساله پاره وقت همراه با تحصیل است که میشه همان شش ماه تمام وقت . حالا سوال من اینه که 1- شرایط من رو چطور ازیابی می کنی 2- اگه اقدام کنم با من هم برای مهاجرت افیسر موافقت می کنه . ممنون از اینکه جواب می دی و وقت می زاری . محسن 28/11/1387

سلام
نظر من در مورد شرایط شما ینکه که بد نیست و فقط باید در مورد نیاز تخصص شما در کانادا خودتون تحقیق کنید و حد اکثر اگر به شما ویزای مهاجرت ندهند حتما ویزای تحصیلی میدند.
در کل بهتره با یک مشاور و وکیل مشورت کنید .
ارادتمند
رامین

هاجر سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام، وبلاگتون رو دوست داشتم، علیرغم سن کمتون بسیار در نوشتن و پاسخ دادن در مورد دانسته هاتون توانایید. شما جایی ذکر کرده بودید که یکماه بعد از ماندن در مونترال می توانید PR بگیرید و به تورنتو بروید، آیا این مساله را خود سفارت بهتون گفتند؟ من و همسرم هم می خواهیم دقیقا از همین راهی که شما اقدام کردید، اقدام کنیم. از وقتی فرم اولیه و مدارکتون رو فرستادید، تا وقتی که برای مصاحبه دعوت شدید، چقدر طول کشید؟ چه مدرکی رو دال بر تسلط به زبان فرانسه فرستادید؟ ممنون می شم از اینکه به سوالاتم جواب می دید.

سلام هاجر جان
این مطلب رو به صراحت سفارت به ما نگفته ولی در کلاسهای سازمان مهاجرت هم گفته میشه که شما پس از ورود به کانادا از طریق مرز هوایی که در ویزاتون گفته شده میتونید بلافاصله به هر جایی که دوست دارید برید ولی من اون یک ماه رو برای این گفتم که ما آدرس مونترال رو بدیم تا کارتمون بیاد و بعد به هر جایی که دوست داشتیم بریم.
بین این دو حالت تقریبا ۲ سال طول داشت که الان شنیدم کمتر شده چون اقدامات ما همزمان با قتل زهرا کاظمی و تیره شدن روابط ایران و کانادا بود .
شما در زمان تقاضا هیچ مدرکی نبای ارائه بدید ولی وقتی برای مصاحبه می رید هم باید در سطحی که اظهار کردید بتونید به فرانسه صحبت کنید که این خودش بهترین امتحانه ولی اگر ادعا کرده باشید که مثلا دیپلم فرانسه دارید باید اصل و کپی برابر اصل مدرکتون رو زمان مصاحبه ارائه بدید .
ارادتمند
رامین

کیارش پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:33 ق.ظ

سلام ، خسته نباشی
2تا سوال داشتم
1-من شنیده بودم کسایی که برای کبک اقدام می کنند باید تا زمان گرفتن سیتیزنی اونجا بمونند ولی شما میخای بری تورنتو اصلا ممکنه ؟؟؟؟
2-از زمانی که رفتی سفارت برای مصاحبه که پذیرفته شدی تا زمانی که ویزات آماده شد چقدر طول کشید ؟؟
موفق و پیروز باشی

سلام کیارش جان
جواب ۱ : نه عزیزم شما حتی میتونید در جای دیگری از کانادا لند کنید ولی ممکنه بعدا دولت پیگیر کار شما بشه و بفهمه و براتون سابقه بدی بشه ولی شما اگر در کبک لند کنید میتونید بلافاصله به هر جای دیگری برید و این کارتون کاملا قانونیه !!!
جواب ۲ : عزیزم این سوال بسیای از دوستانه و بنده برای چندمین بار میگم این کاملا به پرونده شما طول کشید . برای ما این مدت کمتر از سه سال بود ولی برای دوستان دیگر بسته به نوع ویزا شون و اینکه مدیکالشون کی بیاد و چقدر وقته کارهای مدیکال رو انجام بدهند و بفرستند این مدت میتونه فرق کنه .
ارادتمند
رامین

میهمان جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ب.ظ

من امروز با تو آشنا شدم..در کل مطالبت خیلی برایم امید بخش و البته تکان دهنده بود..چرا؟
زیرا من از سالی که بدنیا اومده ای به این نتیجه رسیده بودم که باید به کانادا مهاجرت کنم، ولی مشکلاتی مانع شده اند...امیدوارم با مطالب آینده تو، بر اعتماد بنفس و اراده ام افزوده شود و روزی با هم آنجا یه فنجون قهوه بخوریم و ... .

سلام مهمان عزیز
ممنون از توجهت
سعی میکنم در آینده مطالبی در جهت ترقیب تو به مهاجرت بنویسم
ارادتمند
رامین

منا چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام اقا رامین

این کلاسها در مورد چیه؟؟؟ ما هم تازه داریم برای کبک اقدام میکنیم.....یه کم بیشتر توضیح بدین ممنون میشم....من و همسرم هر دو 30 ساله و لیسانس میکروبیولوژی هستیم و جزو مشاغل مورد نیاز کبک.....می خواستم بدونم شما میدونید چقدر طول میکشه کارمون درست بشه؟؟

موفق باشید

بستگی داره
ممکنه از شش ماه تا شش سال طول بکشه
اگر دعوتنامه کاری از یک شرکت یا موسسه داشته باشید کارتون خیلی جلو میوفته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد