خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

سرآغاز

سلام 

من رامینم و قراره از امروز با هم به کانادا مهاجرت کنیم . 

ما آبان ماه ۱۳۸۵ به سوریه رفتیم و برای مهاجرت به کانادا اقدام کردیم . اونجا هم اینقدر مدارک و شرایطمون عالی بود که کاردار سفارت سه سوته و بدون تردید ما رو برای مهاجرت به کانادا مستحق دونست (چه پر رو) ! 

بعد خرداد ۸۷ مدارک پزشکی ( به اصطلاح Medical ) اومد و ما هم که ذوق کانادا رفتن داشتیم سریع آزمایشات و بقیه کارهای اونها رو انجام دادیم و فرستادیم برای خودشون ! 

حدود شهریور ماه بود که نامه برای ما اومد که پاسپورتهاتون رو برای ردن ویزا توی اونها بفرستید ما هم پاسپورتهامون رو از طریق سفارت در تهران برای سفارت در دمشق فرستادیم و دو هفته بعد هم از سفارت در تهران پاسپورتهای ویزا دار رو گرفتیم . 

ولی چون نزدیک سال تحصیلی بود و ما هم به سرعت نمی تونستیم برای سفر اماده بشیم و اول زمستان بود و سرمای معروف کانادا تصمیم گرفتیم بگذاریم و حدودای اردیبهشت ماه از ایران بریم . 

حالا از امروز من برای شما خاطرات اطلاعات و دانسته های خودم در مورد کانادا رو براتون توی ویلاگ بگذارم و این کار رو پس از رفتن به اونجا ادامه بدم . 

در ضمن اماده پاسخگویی به سوالات شما تا حدی که بتونم هستم ( نه اینکه بپرسید : اونجا نون بربری کنجدی چنده ؟ حالا بدون کنجدش چنده ها ؟!!!  ) 

اینم ایمیل من : Ramincanada@yahoo.com 

منتظر نظرات سوالات پیشنهادات و انتقادات شما هستم 

ارادتمند 

رامین

نظرات 14 + ارسال نظر
نادیا پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:08 ب.ظ

salam
mamnon az vebe jaleb va mozoe noeton
raastesh man kheili dos daram be canad amohajerat konam
delam mikhad bishtar bahaton ashna sham
age mayel hasti
baraye ashnaiye bishtar man adrese vebe yeki az dosamo midam
sar bezanid va nazaratono begid
www.dokhtaribineghab.blogfa.com

سلام
نادیا خانم شما اگر سوالی دارید میتوانید همینجا سوال بفرمایید یا با ایمیلم تماس بگیرید.
منتظر تماس شما هستم
ارادتمند
رامین

کاناداجون جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ق.ظ http://canadajoon.blogfa.com

به جمع بلاگ نویسان کانادا خوش آمدین. من لینکتون رو اضافه کردم.

از لطفی که به من کردید بسیار متشکرم
امیدوارم شما باز هم به به بنده سر بزنید و در جهت بهتر کردن وبلاگم تجربیاتتون رو در اختیارم بگذارید
با تشکر
رامین

majid جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:31 ق.ظ

سلام
امیدوارم موفق باشی
از من می شنوی فقط بشین زبان بخون

سلام مجید جان
بنده به توصیه شما و بسیار دیگری از دوستان زبان رو می خونم ولی با توجه به وقت کمم انتظار پیشرفت زیادی ندارم.
با تشکر
رامین

برگ افرا جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ق.ظ http://mapleleaf.blogfa.com/

با آرزوی موفقیت برای شما!

بسیار ممنونم
باز هم به من سر بزنید
خدانگهدار

آدم معمولی جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.bi4u.blogfa.com

سلام

مبارکه و امیدوارم نوشتن ادامه داشته باشه...

متشکرم
امیدوارم شما هم باز به ما سر بزنید .
خدانگهدار

کانادا کلیپ جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:24 ب.ظ

کانادا کلیپ :
http://canadaclip.blogfa.com/
به ما هم سر بزنید!

به بنده باز هم سر بزن.
بنده با اجازتون شما رو لینک کردم.
شما هم بنده رو لینک بفرمایید.
با تشکر
رامین

علیرضا جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ب.ظ

در نوشتن وبلاگ موفق باشی

متشکرم
باز هم به ما سر بزن
خدانگهدار

سعید جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:17 ب.ظ

درود
دوست عزیز کار بسیار خوبی رو شروع کردید.
من هم همانند شما دراین مسیر قراردارم بااین تفاوت که درآبان ۸۷ مدیکال دادم و هنوز منتظر پاسخ سفارت هستم. مطمئنم که مطالب شما برای بنده بسیار مفید خواهد بود. بنابراین اگر امکان دارد راجع وضعیت استقرار خود در آنجا و سایرکارها مطالب بیشتری بنویسید و مرا ازتجربیات خود بهره مند نمائید.

سلام
چشم ولی چون من اینجا هم درس مدرسه رو می خونم و هم زبان رو نمی تونم زیاد بنویسم ولی سعی میکنم روزی یک پست رو بنویسم .

سید کاظم طباطبایی جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام خسته نباشید خوش به حالتون که میخواهید بروید من خیلی وقته که میخوام برم و دارم کارامو انجام میدم ولی جدیدا یه سری افکار منفی پیدا کردم دلیلش هم چیزهایی که دوستام میگند به نظرتون چیکار کنم؟

سلام کاظم جان
به نظر من شما اگر میتونی برو کانادا و بعد اگر خوشت نیامد برگرد چون کلا مهاجرت امری نسبی است و به فرد بستگی دارد و بسیاری از افراد از مهاجرت خود بسیار راضی هستند در شرایطی که بسیاری دیگر در همون شرایط ناراضی بوده و به سرعت برمیگردند.
پس بهتره شما مهاجرت بکنی و بعد اونجا تصمیم بگیری.
ارادتمند
رامین

مهاجر کانادا شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ق.ظ http://www.voyageuseee.blogfa.com/

تبریک میگم
میخواستم بپرسم از سال ۸۵ که مصاحبه رو قبول شدید تازه سال ۸۷ مدیکالتون اومد ؟
چرا اینقدر دیر ؟

سلام
مدیکال ما یکم دیر اومد ( ۱۸ ماهه اومد ) ولی ممکن بود دیرتر هم بیاد .
با توجه به دیگر دوستانی که باهاشون ارتباط داریم مال ما در دوره زمانی متوسطی اومد .
ارادتمند
رامین

جواد شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ

خیلی زود ویزا دادند. از چه راهی اقدام کردی؟

سلام جواد جان
ما از طریق برنامه انتخاب کارکنان حرفه ای ایالت کبک ( Quebec-selected skilled workers ) اقدام کردیم .
ارادتمند
رامین

مهناز یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام آقا رامین،
من مهناز هستم و ما هم وضعیتی مثل شما را داریم. ما هم ویزاهامون اومده و لی تصمیم داریم آخر تابستون بریم. راستش رو بخواهید مسئله کار و اوضاع اقتصادی کانادا یکم داره نگرانم می کنه. من مهندس کامپیوتر هستم و همسرم هم در دانشگاه دروس کامپیوتر رو درس می ده. یه کوچولوی 10 ماهه هم داریم. راستش اینقد وبلاگ ها رو خوندم دلشوره گرفتم.
خوشحال می شم از حال و احوالتون تو این روزا و کار هایی که دارید می کنید تا آماده شید به ما هم بگید
ممنون

سلام
وضع و حال ما که در وبلاگ بطور کامل و در ایام متمادی برایتان عرض میکنم.
در مورد مشکلات نیز زیاد نگران نباشید چون مشکلات زیاد بر مردم فشار نمی آورد ولی در کل مشکلات و خوبی های کانادا با هم هستند و مهاجرت یعنی قبول خوبی ها و بدی ها با هم .
اگر سوال خاصی داشتید وبلاگ و ایمیل بنده در خدمت حضرت عالی هست .
ارادتمند شما
رامین

مجنون از یاد رفته دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.loveshz.blogfa.com

با سلام خدمت شما دوست
عزیز و گرامی وبلاگ
خوبی داری ازش استفاده
کردم اگه موافق باشی با
هم تبادل لینک کنیم اگه
موافقی به وبلاگ من سر
بزن و منو با خبر کن
ممنونم از شما دوست
عزیز

سلام مجنون عزیزم
بده شما رو در قسمت لینکهای روزانه قرار دادم .
منتظرم که شما هم لینک من رو قرار بدید و بهم خبر بدید .
ممنون و متشکر
رامین

persian پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:49 ب.ظ http://pasarghad22.wordpress.com

salam mamnoon az webeton man ye soal dashtam ke chera az soreye eghdam kardin yani az onja eghdam konim kara sari tar pish mire??
soale dige man ene ke vakil gereftin ya na chon har kodom az dostan ye chizi mige man gij shodam

dar akhar mishe begid madrake tahsiliton chi boud ke sari pish raftin??

سلام
اگر از سوریه اقدام کنید دیگه در زمان فرستادن مدارک به سوریه صرفه جویی میشه
وکیل هم ما از وقتی پروندمون تشکیل شد گرفتیم و تشکیل پرونده رو خودمون انجام دادیم
مدرک تحصیلی هم لیسانس بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد