خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

آموزش و یادگیری زبان

سلام

مطلب امروز قرار بود در مورد مالیات باشه ولی یکی از دوستان پیشنهاد داد یه مطلب در مورد زبان انگلیسی و آموزش زبان بنویسم.


در ضمن سوال شده بود در مورد خودم بگم، من فعلا یک ترم بیرون از دانشگاه هستم و کار میکنم. سال دیگه هم دارم رشتم رو عوض میکنم.

با خانوادم زندگی میکنم، و چون خیلی سوال شده بود فعلا در دسترس یا همون Available هستم. ٢٣ سالمه، مثل همه جوونا آزاد اندیش و بلندپروازم. دارم توی زندگیم تجربه کسب میکنم. حقوقم از حداقل حقوق چند دلاری بالاتره، ولی من کارم رو بخاطره سابقش و نه بخاطر پولش میکنم. تیپ و قیافم هم متفاوت ولی معموله.


حالا در مورد زبان و بخصوص انگلیسی. مطالب زیر نظر و برداشت شخصی منه، برداشت ازش به مسئولیت خودتونه ولی کسی نباید منو بخاطر نظراتم مورد حمله (لفظی، نفسی، احساسی، عاطفی، منطقی، فیزیکی، مکانیکی، دریایی، هوایی و خلاصه هیچ مدله) قرار بده.

اولا اگر امکانش رو دارید سعی کنید هرچه بیشتر تو ایران زبان بخونید و بیاید، مخصوصا اگر اینجا میخواید وارد مراحل آکادمیک بشید تافل و آیلتس و تِف و از این قبیل مدارک معتبر زبان رو بگیرید چون شما رو خیلی جلو میندازه.

من خودم تا قبل از دیپلم ایرانم اصلا در حد شپش انگلیسی دوست نداشتم، یاد هم نمیگرفتم، فقط در حد اینکه پاس بشم برم جلو. همونطوری که تو پستهای قبلی نوشتم زمان پیش دانشگاهی یه دبیر زبان سختگیر ولی کاربلد نسیبم شد. ایشون اولا روش جالبی داشتن که هر هفته حدود صد تا لغت با معنی که ظاهرا لغتهای تافل هم بود میدادند و هفته بعد از همونا از همه میپرسیدند، دوما به دلایلی روی من تاکید خاصی داشتن که همین باعث شد زبان انگلیسی من بصورت خارق العاده ای خوب بشه و در طول یکسال بجایی برسم که بهترین نمرم زبان انگلیسیم باشه.

حالا من به شما خیلی تاکید میکنم که بشینید و منابع کانادایی رو بخونید و برای خودتون یه لیست لغات درست کنید. این کار به من بسیار کمک کرده.

فرانسه رو هم من تقریبا سه چهار سالی قبل از اومدن خوندم تا جایی که در حد خوبی بهش تسلط داشتم. وقتی اومدیم اینجا و تصمیم گرفتیم بیایم تورنتو، زبان فرانسه یواش یواش فراموش شد تا جایی که الان شاید ده درصد آموخته هام رو یادم باشه ولی اعتقاد دارم اگر دوباره آموزش فرانسه رو شروع کنم خیلیاش برمیگرده.

توی انتاریو کلاسهای مختلفی برای زبان آموزی هست که اکثرا یا رایگانند یا هزینه ی خیلی کمی دارند (مثلا ماهی ١٥$).

توی کبک وقتی ما اومدیم کلاسهای زبان فرانسه برای مهاجرا نه تنها رایگان بود، بلکه بخاطر شرکت توی کلاسا بهتون یه کمک هزینه ی زندگی هم میدادند. به نظر من دلیل این کار اینه که اولا زبان فرانسه رو رواج بدند و ثانیا شمای تازه وارد رو تشویق کنند بجای اینکه بخاطر هزینه ی زندگی از روز اول شروع به کارهای سطح پایین که زبان کمی احتیاج داره بکنی، بری و زبان رو در حد مناسب یاد بگیری و دغدغه ی کمی در مورد هزینه ها داشته باشی.

در کانادا انگلیسی و فرانسه هردو زبانهای کاملا رسمی هستند و همه چیز یا به هر دو زبان هست یا به هر دو زبان همه جا قابل دسترسیه. مثلا نوشته روی بسته ها هم به فرانسه و هم به انگلیسیه ولی امتحان رانندگی معمولا به یک زبانه (فرانسه در کبک، انگلیسی در بقیه ایالتها) ولی شما میتونی به زبان دیگه درخواست کنی و اونها اون امتحان رو برات فراهم میکنند. یا اکثر فرمهای دولتی که پر میکنید، هر دو انگلیسی و فرانسه رو دارند و اولش ازتون میپرسه به چه زبانی میخواید باهاتون مکاتبه بشه.

حالا میرسیم به قسمتی که ممکنه خیلیها با من مخالف باشند. اینکه شما در ایران زبان بخونید تا حد بسیار زیادی بهتون در شروع زندگی کمک میکنه، ولی در انتها شما هنوز نیاز دارید تا توی جامعه زبان یاد بگیرید و راه بیفتید. من کسایی رو دیدم که اصالتا از بریتانیا مثلا بیست و دو و سه سالگی اومدند اینجا، ولی هنوز شما متوجه لهجه و دایره لغات خاص اونها میشید ولی چیزی که در کانادا برعکس کشورهای دیگه وجود داره اینه که استاندارد خاصی وجود نداره و اختلاف و تفاوت به طور کلی قبول شده و مورد احترامه پس خیلی وقتها شما یه چیزی میگید و طرف مقابل متوجه نمیشه و خیلی خونسرد و محترمانه ازتون میخواد تکرار کنید یا توضیح بدید و از شما هم انتظار میره همینطور عمل کنید.

برای یادگیری بهتر زبان توصیه من خوندن مجله 24hrs هستش که من زبانش رو خیلی راحت و قابل فهم و در عین حال بسیار مفید پیدا کردم.

http://eedition.toronto.24hrs.ca

این نسخه روزانه روزنامه رو به شما نشون میده.

اگر شما مثل من تو زبان شاسکول نیستید و دیدید 24hrs براتون خیلی سادس و هیچ نکته ی آموزشی نداره به ترتیب برید سراغ Metro بعد Toronto Star بعد Globe and Mail.

http://www.thestar.com

http://metronews.ca/news/toronto

http://theglobeandmail.com/news/toronto

کتابخانه تورنتو ابزار مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی شامل اشتراک گروهی در وبسایتهای آموزش زبان آنلاین داره ولی احتیاج به عضویت کتابخانه داره که این منبع رو قابل دسترس فقط برای کسایی که اومدند اینجا میکنه.


قول نمیدم ولی شاید یک سری اصطلاحات زبان بنویسم و روی وبلاگ براتون بگذارم.


دیگه فعلا همین

ارادتمند

رامین

نظرات 11 + ارسال نظر
ایمان دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ

رامین عزیز ممنونم .

من فروتن سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ق.ظ

خدا خیرتون بده
در مورد مشکل منم که تو نظرات پستای قبل گفتم میشه لطف کنین بگین امیدی به رسیدن هست یا نه
خیلی افسرده شدم

سلام
شما باید با یه مشاور مهاجرت مشورت کنید
مطمئنا راهی برای اومدن هست ولی باید ببینید شما وقت، حوصله و پولشو دارید یا نه!

آتنا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:44 ق.ظ

د ستت درد نکنه ما خواننده های همیشگیتیم
بازم بگو

چشم
ممنون

محسن خسروی جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ق.ظ

سلام .من جواب یک پست دیگه رو اینجاگذاشتم.اینکه گفته بودید ایا کسی میخونه یا نه.بله میخونند ولی خاموش هستند. من از سال 90 وب لاگ شما رو خوندم حتی تک تک نظراترو بعد شما یک مرتبه ننوشتید الان هم به صورت تصادفی متوجه شدم که برگشتید.خوب طبیعی هستش که کم کم خواننده ها متجه شما بشوند.در هر صورت از برگشتن ونوشتن متشکرم.یک پرسش کلی .اگه زمان برمیگشت با تجربه الان ایا باز هم مهاجرت میکردید؟ با سپاس فراوان

بله

سارا یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:04 ب.ظ

ممنون از سایت های خوبی که معرفی کردید،

sahar جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:07 ق.ظ

کاش بازم مینوشتی

میلاد دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:07 ق.ظ

خیلی دمت گرم خسته نباشی

میثم مهرنیا سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:21 ب.ظ

odgd 'g \svd . llk,k .
خیلی گل پسری . ممنون .

داود پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام رامین جان
من هم تصمیم گرفتم مهاجرت کنم کانادا، فعلا دارم اطلاعاتم رو بالا می برم.
میخوام ببینم شرایط اومدن رو دارم یا نه
انشاالله ردیف شه بیام
امیدوارم موفق باشی

المیرا چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:42 ب.ظ

از معرفی لینک های اخبار ممنونم

خلیلی شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.lmapgroup.com/

من اطلاعات زبان انگلیسیم واقعا کم بود. بخاطر کار همسرم به شیراز منتقل شدیم و همیشه میخواستم زبان یاد بگیرم ولی شرکت در کلاس زبان برایم مقدور نبود. تازگی ها با سایت آموزش زبان اِلمپ آشنا شدم. آزمون تعیین سطح دادم . تماس گرفتند و سطح کلاسمو و روز و ساعت کلاس را بهم گفتند. کیفیت کلاسها از کلاسهای واقعی بالاتره و امکانات و فرصت برای تمرین و مباحثه هم واقعا بیشتره. خوبی اِلمپ اینه که هر چقدر بخوای یاد بگیری و تمرین کنی، محدودیتی نداره. اینکه با زبان آموزان قویتر از خودم در برنامه 90 و انجمن ها صحبت میکنم واقعا اعتماد به نفسم رو بالا برده. در اِلمپ فضای حمایتگر از دانشجو از بعد آموزشی وجود داره و این جو حمایتگر به دانشجو ها هم سرایت کرده و ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی کاملا بین دانشجویان از بین رفته. آدرس سایتشون را برای دوستان علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی میذارم . http://www.lmapgroup.com/
http://www.lmapgroup.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد