خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

نظر جالب یکی از دوستان

سلام

داشتم نظرات رو جواب میدادم به یه مورد جالب برخوردم که دوست دارم شما در موردش قضاوت کنید.

خواننده ای به نام کامران با ای پی کانادا نظر خودشون رو در مورد مطلب "بالاخره اومدیم تورنتو" اینطور بیان کردن:


برو تو قهوه فروشی کار کن که اموراتت بگذره و تو یک جور حرف می زنی که در موازای این که می خوایی از کانادا الکی تعریف بیخودی کنی می خوای از بعد دیگه هم به یک سری مردم که هیچ چیز نمی دونن دروغ پراکنی بیخود کنی نمونه اش کجا تو تورنتو ساختمان های بلند هست و این &&& شعر ها
تو می دانی که دو دسته ادم وبلاگ مسخره ات را می خونند
1- کسانی که تو ایران فکر مهاجرت تو سر دارن و می خوان یه چیز هایی راجع به این خراب شده بدونند
2- کسانی که تازه وارد به این کانادا خراب شده هستند زبان هم نمی دونند و به هر دلیلی در اینترنت می خوان چیزی راجع به کانادا بدونن 
برای همین یک ادم پس مانده مثل تو که معلوم نیست برای کجا کار میکنه میاد که این دروغ ها را می نویسه که اره این جا اگه تو رستوران کار کنی پول خوب می دن خدا لعنت کنه ادم هایی مثل تو را که بویی از انسانیت نبرده اید و جوان های مردم را گمراه می کنید امیدوارم یک روز ان کمرت بشکنه اگر قلمت نشکست.

اینم جواب بنده بود:

سلام

حرفاتون خیلى جالبه
نمیخوام وقتم رو تلف جواب دادن به نظرات سرکار بکنم
اى پی شمام مال کاناداس پس میشه نتیجه گرفت خودتون باید این چیزا رو بدونید
ولی بصوت مختصر میگم
مرکز شهر downtown تورنتو پر از ساختمانهاى بلند ٤٠-٥٠ طبقست
شما اگر توی یه قهوه فروشی کار کنی ماهی ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ دلار و اگر توی یه رستوران کار کنى ساعتی بین ١٥ تا ٤٥ دلار درامد داری که باهاش مبثیشه یه زندگی مرتب کرد و نسبت به اینکه افراد در ایران با مشکل معیشت دست و پنجه نرم میکنند این یه درآمد خوب محسوب میشه
من نمیگم اینا کارای خوبیه ولی برای یه تازه وارد فرصتهای خوبی رو برای پیشرفت میتونه فراهم کنه.
در ضمن آدم مثلا حسابى، آخه این که اصلا من به دروغ مردم ایران رو فریب میدن که شرایط خوبشون تو ایران رو ول کنند و به زندگی نکبت بار اینجا بپیوندن دقیقا به نفع کجاس که به من پول بده براش؟!!!! کانادا خودش کم متقاضى مهاجرت داره یا امریکا نقشه داره توسط من سالى گیریم ١٠٠،٠٠٠ نفر رو از ایران بیرون بکشه تا در ٧٧٠ سال اینده ( بدون در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت ایران) ایران رو خالی کنند!!!
برو خدا خیرت بده!!!!

حالا دیگه قضاوت با شما!

ارادتمند
رامین
نظرات 10 + ارسال نظر
مسعو جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 ق.ظ

باسلام ممنون از وب خوبتون
من دوم دبیرستان هستم واز سال اینده یعنی نوروز سال دیگه ان شا ا... وارد کانادا میشیم میخاستم ببینم نحوه شرکت وشرایط شرکت در المپیاد های علمی دانش اموزی کانادا چیه اینم میدوم که از کلاس 11 و12 میشه در این المپیاد ها شرکت کرد

سلام
توی مدرسه اعلام میکنند که هر کس میخواد با هیئت ریاضی یا فیزیک مدرسه برای شرکت تماس میگیره
بعد یک روز میرید میشینید تو یه کلاس یه امتحان میدید و از اون به بعد مرحله به مرحله میرید بالا
چیز خاصی نیاز نداره جز علاقه

سمیرا جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:22 ب.ظ

دوست عزیز
منم از این خواننده ها دارم. به زودی در وبلاگم در این مورد مینویسم.

سلام
میشه آدرس وبلاگتون رو برام بگذارید

shiva چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ق.ظ

آقای رامین محترم
چرا سر خودت رو با این جور آدمها درد میاری. ولشون کن. معلوم نیست از کجا اومده کانادا که داره بهش سخت میگذره. به بعضی ایرانیها که خارج از کشور زندگی میکنند بگی اونجا چطوره ؟ میگه اه اه اه نیاین بدبخت میشین بیچاره میشین. وقتی بهشون میگی خوب اگر بده تو چرا موندی میگه ما ها دیگه عادت کردیم . در ضمن اینجا(خارج) برای ما خوبه ایران برای شما خوبه ولی اگه شما بیاین بدبخت می شین. میترسن اگه کس دیگه ای بیاد دست زیاد بشه یا مثلا کسی بفهمه درآمدشون چطوره چشمشون بزنن. شما خودتو اذیت نکن . ولی لطفا و خواهشا حرفهای بی ادبانه را حذف کن . PLS

چشم
ببین خوب شد یا چیز دیگه ای رو هم باید حذف کنم؟

Parisan چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 ب.ظ http://pariisan.blogfa.com

چه اهمیتی داره که کی چی فکر میکنه راهی رو برو که خودت دوست داری و لذت میبری

چشم

آرمین شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام
وقت خودتو با این دیوانه‌‌ها تلف نکن و فقط جنبه فان به اونا نگاه کن.
ساختمان‌های مرکزی تورنتو بیش از هشتاد طبقه هست مخصوصا ساختمان‌های بانک‌ها مثل BMO یا ROYAl که عجیب بلندن یا برج‌های ساخته شده نزدیک ساحل با بیش از شصت هفتاد طبقه حالا طرف رفته روستا کانادا اونجا چه بلایی سرش اومده من نمی‌دونم
واقعا نظرش خنده داره

مسعود چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام
ببینید من درست متوجه شدم؟
در صورتى که من مجبور بشم در رستوران کار کنم
ساعتى سى دلار هم که حساب کنیم
روزى هشت ساعت
میشه سالیانه تقریبا هشتاد هزار دلار؟
ممنون.

سلام
دوست عزیز فکر کنم اشتباه گرفتی.
اگر مجبور بشی تو رستوران کار کنی ساعتی ١٠-١٣ دلار بهت میدن
اگر بتونید و بگذارند توی رستوران کار کنید ساعتی سی دلار میگیرید و اونم هشت ساعت نیست چون فقط نهار و شام هستش
رستوران اولی یه غذا خوری یا فست فود سادس، کار ساده، بدون تخصص، حداقل دستمزد
رستوران دوم یه تالار یا غذا خوری مجلله که هر صورتحسابش حداقل صد دلار یا بیشتره، برای کار کردن اونجا هم باید خیلی ماهر و کاربلد باشید.

مسعود پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ

مرسى از راهنماییت رامین جان
آره خودم احساس کرده بودم که بد متوجه شدم
ممنون

مسعود جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

من بعد از کلی فکر و مشورت فهمیدم شما واسه کی کار میکنی
بگم
نگم
باشه میگم تا لوت بدمو دیگه کسی به حرفات که هیچ به نوشته هات نگاهم نکنه تازه لایکتم نکنه
تنها کسیایی که تو این دنیا دوس دارن ایرانی ها رو از ایران خارج کنن اونایین که فکر میکنن شما یه یارانه بگیریو و خروجت از ایران باعث میشه دوزار پول بیشتر تو جیبشون بره ، مثل سپاهیا و ایت الله جنتی و امثالهم
و اما جواب این دوست نسبتا محترم
آخه مرد حسابی بقول خودت آدمایی این وبلاگ رو میخونن که آرزوی خروج از ایران رو دارن ، واسه چی ؟
نکنه خوشی زده زیر دلشون و میخوان دنیا رو سیاحت کنن
مرد حسابی بدون هیچ تخصص و دو زار زبون بلند شدی رفتی اونجا میخوای حلوا حلوات کنن
من یکی مطمئنم که رفتاری که با تو کردن خیلی بهتر از رفتاری که تو با افغانی ها تو ایران میکنی تازه اونا که همسایه و همزبونتن
در ضمن ناراحتی برگرد میخوای ایمیلت رو بده برات دعوت نامه بفرستم

سلام
ممنون از نظرتون

امین شنبه 14 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:38 ب.ظ

با سلام من می خوام برای دکترا واسه یکی از کشور های استرالیا کانادا یا امریکا اقدام کنم ولی شدیدا نیاز دارم که افرادی مثل شما مشورت کنم خوشحال میشم اگه ایمیل بزنین بهم و نظر (حتی شده نظر شخصی)خودتون رو در این باره بهم بگین مرسی

Mohammad.eshghali poor جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:28 ب.ظ http://eshghalipor70@gmail.com

رامین جان به این اقایون نسبتا محترم بگو ما هر جا بریم ایرانی هستیم و همه دنبال پیشرفت خودشون هستن نصف فامیلای ما خارج از کشور زندگی میکنن همشون راضی از زندگیشون هستن و همه میگن یا بیا کانادا یا امریکا یا المان یا استرالیا یا سویس یا انگلیس من خودم ارزومه تافلمو تا دو یا سه سال دیگه گرفتم بیام اونجا بعد خانوادمم بیارم اخه اونجا فامیل هم داریم حالا سر نوشت هرکی دست خودشه یکی ندیده هستش پولاشو پر پر میکنه بد بخت میشه یکی هم زرنگه روز به روز خوشبخت میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد