خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

گرفتن اقامت با ویزای توریستی

سلام

یک کلام، با ویزای توریستی نمیشه اقامت گرفت:

با یکی از دوستان یک سری ایمیل رد و بدل کردیم که بدنیست شما هم ببینید:


سلام آقا رامین من وبلاگ شما رو دیشب پیدا کردم و در حال مطالعه از اولین پست هاتون هستم.

امیدوارم همچنان مثل سابق حوصله و صبر جهت پاسخ به سوالات را داشته باشید.

من یه سوال دارم اگر تمایل داشتید جواب بدید ممنون میشم.

ویزای توریستی 5 ساله کانادا ماه پیش گرفتم. تصمیم دارم قبل از شروع سال میلادی بیام ولی نگران سردی هوا این چیزا هستم. حالا همه اینا به کنار، سوال من اینه میتونم با این ویزا توریستی دنبال کار بگردم و اقامت دایم بگیرم؟

با تشکر-دوست




سلام

خیر، ویزای توریستی فقط برای مقاصد توریسم قابل استفادست و کار و تحصیل جزو این مقاصد تعریف نمیشه.

ارادتمند

رامین



با تشکر ایمیل شما رو دریافت کردم.

ولی وکیلی که این کار را برای انجام داد گفتن تعداد افرادی که به صورت توریستی می آیند کانادا، شرایط و امکان تبدیل و تغییر نوع ویزا تا قبل از پایان مهلت اقامت دارند.

خواستن توانستن است.

با تشکر-دوست


سلام

صحبتی که اون وکیل به شما بصورت در لفافه گفتن این بوده:

تعداد افرادی که به صورت توریستی می آیند کانادا، برای پناهندگی اقدام میکنند.

ولی اون آقای وکیل به شما نگفتن:

- دقیقا همون پروسه ی پناهندگی رو میشه در ترکیه هم انجام داد و نیازی به پرداخت هزینه ی گذاف و اقدام در داخل کانادا نیست.

- پس از اقدام برای برای پناهندگی در داخل کانادا با نظر قاضی یا افسر پرونده اگر به شما اطمینان نکنند ممکنه تا پایان پروسه ی پناهندگی در بازداشت خواهید بود.

- اگر درخواست پناهندگی شما رد شد از دادگاه مستقیما به بازداشتگاه، بعد فرودگاه و بعد کشوری که درش اقامت قانونی دارید (مثلا ایران برای شما) منتقل میشید.

- اگر پرونده ی پناهندگی شما در کانادا رد بشه، بخاطر دروغی که در هنگام گرفتن ویزای توریستی گفتید بطور نسبی از هر گونه اقدام توریستی و اقامتی در دنیای غرب محروم میشید.

- پس از بازگشت به ایران چون اقدام به ترک تابعیت کردید عواقب قانونی سنگینی در انتظار شماست.

البته شاید هم منظور وکیل شما اقدام برای ویزای تحصیل یا کار در کاناداست که این کار رو با شرایط یکسان نیشه از ایران هم انجام داد و هیچ فرقی بین اقدام از خارج یا داخل کانادا نیست، فقط تنها نکته اینه که اگر ویزای کار یا تحصیل شما تا پایان مدت ویزای توریستی شما صادر نشه مجبور به برگشتن به ایران و اومدن دوباره به کانادا میشید. در ضمن اینکه در بدو ورود با ویزای توریستی اگر مدارک یا شواهدی دال بر قصد شما به تحصیل یا کار در کانادا یافت بشه، ویزای شما قبل از ورود باطل، شما بازداشت و برگردانده به ایران میشید و این خلاف شما اقدامات مهاجرتی آینده شما رو هم تحت الشعاع قرار میده

خواستن توانستن هست، اما اگر بخواید کار غیرقانونی یا غیرمتعارف و خلاف قواعدی انجام بدید به احتمال زیاد محکوم به شکست هستید، حتی اگر برای این تصمیم اشتباه ازتون پول گزافی گرفته شده باشه.

ارادتمند

رامین

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 01:50 ب.ظ

ممنون بابت اطلاعات مفید و خوبتون

میترا دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1396 ساعت 10:41 ق.ظ

رامین جان تو فوق العاده ای.
وقتی دیدم از همون موقع که رفتی کانادا تا الان داری اطلاعات میزاری واقعا خیلی خوشحال شدم. به خودم میبالم که هموطنی دارم که وقت میزاره و خالصانه داره اطلاعات به روز در اختیار بقیه ی ایرانیا میزاره .
خیلی ازت ممنونم.

ارادت دارم

بی‌نام یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام رامین جان.
من 31 سالمه و فوق لیسانس زبان فرانسه دارم و مدرک نرس دندانپزشک رو هم گرفتم و باهاش مشغول کار هستم.
میخوام بدونم راهی هست که به جای اینکه در ایران دوباره کنکور بدم بیام کانادا (کبک) و اونجا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام کنم؟ برای رسیدن به کانادا بهتره برای ویزای کار اقدام کنم؟ یا مثلا برای مستر زبان فرانسه پذیرش بگیرم و اونجا رشته و شرایط تحصیلم رو تغییر بدم؟
ممنون میشم راهنماییم کنی چه مسیرهایی برای این کار وجود داره و اصلا شدنیه یا نه. مرسی.

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

م شنبه 9 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 06:26 ق.ظ

این اطلاعات غلط رو از کجا میارید

من که اطلاعاتم غلطه قبول
ولی شما چرا اطلاعات درست رو در اختیار مردم نمیگذارید؟!؟

بامیک چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:03 ب.ظ https://bamyk.com

مطلب خوبی بود مرسی

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد