خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

چه رشته‌ای بخونم ؟!!! (در مورد دانشگاه)

اولا سلام

ارادت فراوان. خیلی‌ خوشحالم که وبلاگم دوباره جون گرفته. البته من از قدیم تعداد بازدید و‌ بازدیدکنندم زیاد بود ولی‌ این که بازدید کننده کامنت بده و‌ مشارکت فعال داشته باشه یه حال دیگه ای‌ میده.

در مورد دوستانی که میخوان ارتباط خصوصی ایمیلی داشته باشند باید بگم اگه بخوام ایمیل رو راه بندازم وقتم رو میگیره و به اون روش وقتی‌ واسه وبلاگ نمیمونه. من ترجیح میدم بیشتر تو وبلاگ مطالب عمومی‌ بنویسم و جواب کامنت بدم تا یه جواب من واسه همه کمک باشه. سعی‌ کنید سوالای جوندار (نه از اونا که من باید یه مقاله جواب بدم و نه از اونا که دوباره " من چجوری بیام کانادا؟" باشه) رو تو کامنت برام بگذارید تا هم جوابتون رو خلاصه بدم و هم اگه لازم شد یه پست در موردش بذارم ولی‌ اگه واقعا فکر می‌کنید که یه سؤالی دارید که خیلی‌ دیگه خصوصی او‌ نمی‌شه جواب عمومی‌ بهش داد برام بنویسید و بگید محرمانه تا یه جواب کوتاه براتون ایمیل کنم. حالا نشه از فردا هر کامنتی دادید زیرش بنویسید محرمانه !!!

حالا از دانشگاه براتون بگم:

والا ما (یعنی‌ من و خودم و آقا رامین) یه چند روزیه که به فکر دانشگاه و‌ رشته تحصیلی‌ افتادیم. البته من از قبل رشتم معلومه که می‌خوام مهندسی‌ بخونم و به همین اساس درسای دبیرستانم رو انتخاب کردم. اول (یک سال پیش) می‌خواستم کامپیوتر بخونم که بعد دیدم هم بازار کار نداره هم حقوقش با مستخدمی یکم فرق داره. (مستخدمی یکم بیشتره )

بعد گفتم میرم مهندسی‌ شهر سازی یا عمران میخونم یا معماری. 



بعد دیدم بهتره برم تو کار اسلحه و‌ مهندسی‌ نظامی که بعد فهمیدم این رشته فقط تو دانشگاه‌ها و کالج‌های ارتش تدریس می‌شه که واسه ورود به اونم احتیاج به ورود به ارتش و‌ گذروندن دوره افسریه که من به خاطره چشمم نمیتونم شرکت کنم.

حالا یه گزینه جدید برام هست، اونم مهندسی‌ هوا فضا. رشته پول سازیه و الان که برسی‌ می‌کنم میبینم به طراحی و تعمیر هواپیما خیلی‌ علاقه دارم ولی‌ کلا به فضاپیما و‌ علوم فرا زمینی‌ زیاد تمایلی ندارم. حالا هرکی‌ اطلاعات تخصصی داره لطف کنه به من کمی‌ اطلاعات بعد. (آن اطلاعات تخصصی در مورد کار آعار این رشته می‌خوام - اطلاعات عمومی‌ خودم دارم)



البته هنوز اون عمران و شهرسازی و معماری هم از ذهنم بیرون نرفته.

من از این سایت برای تحجسجوی دانشگاه ها و رشته هاشون استفاده میکنم :


Ontario University Application Center: http://www.ouac.on.ca


البته این فقط دانشگاه های انتاریو رو داره و من در کانادا دانشگاه های دیگه ای مثل اینها هم داریم:

دانشگاه بریتیش کلمبیا www.ubc.ca

دانشگاه آلبرتا www.ualberta.ca

دانشگاه مک گیل www.mcgill.ca


البته از این سایت هم برای ارزیابی سطح دانشگاه ها میتونید استفاده کنید :


Top University Ranking: http://www.topuniversities.com 

:Times world university Ranking

http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings



منتظر نظرات گرمتون هستم

ارادتمند

رامین

نظرات 20 + ارسال نظر
مهدی رضاپور چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:04 ق.ظ http://fencer.blogfa.com

ای بابا رامین جان یعنی ما که IT هستیم دهنمون سرویسه؟ البته من کابینت ساز و نجار ماهری هم هستم. من خیلی نگران کار هستم. آخه متاهلم و یه بچه فسقلی 7 ساله دارم. (راستی اینو بگم که امروز برای اولین بار بهت سر زدم و همه مطالب و کامنت ها تو خوندم.)
چند تا نکته:
1- غلط تایپی زیاد داری. بیشتر دقت کن عزیز...!
2- اونقدر جامع و کامل نوشتی که دیگه جای حرف وحدیث نداره!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه دوست داشتی یه سری هم به وبلاگ من بزن یه نظری، حرفی لنگه دمپایی چیزی پرت کن دلمون گرفت به خدا!
تو این ایران خراب شده هم اگه کاری، یخچال تو راه پله مونده ای، جوراب نشسته ای چیزی داری تعارف نکن بگو در خدمتیم.
فعلا گودبای

سلام
1- غلط ها بخاطر تایپ فارسی با کیبورد انگلیسیه وگرنه اونقدرا بی سواد نیستم
2- ممنونم
ارادتمند
رامین

ati چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

فقط مهندسی ها رو در نظر داری؟ به صنعت بیمه فکر کردی؟؟؟؟
اگر خوره ی محاسبات و احتمالات هستی به Actuary شدن هم فکر کن. پردرآمد هم هست!! یه سرچ بکن حداقل در موردش.

سلام
چشم در موردش تحقیق که میکنم ولی اولا بیمه اینجا تحصیلات لازم نداره و میتونی با دیپلم وارد این صنعت بشی.
اینجا کارای بانکی و وام و بیمه رو فقط شرکتای خیلی بزرگ انجام میدند که اونها هم میان از تو یه پولی میگیرند و به آموزش میدهند و بعد هر قراردادی که ببندی بهت به پورسانتی میدند و اگه بعدا خیلی خوب براشون کار کردی یه دفتر با اسم خودشون میزنند و تو رو میگدارند توش که البته هزینه دفتر هم با توه. در ضمن اینکه بیشتر این نوع کار هم بصورت هرمی انجام میشه.
ارادتمند
رامین

یه آرایشگر چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ق.ظ http://2khtarebaba.blogsky.com

با سلام
بابت مطالب مفیدتون ممنون

خواهش

عاطفه چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام
این مطلب جدیدی که راجع به دانشگاه گذاشتین خیلی مفیده
دانشگاه مک گیل مددکاری هم داره یکی از اهداف من ذر زندگی گرفتن مدرک فوق لیسانس از دانشکده مددکاری اونجاس!!
(آرزو که بر جوانان عیب نیست مگه نه؟)

سلام
حالا چرا آرزو
خواستن توانستن است

ati جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ق.ظ

سلام
درسته این چیزهایی که گفتی در مورد بیمه درسته. اما من منظورم کسایییه که متخصص محاسبات و بدست آوردن نرخ ها و ریسک های بیمه ای هستند البته اون ها هم می تونن بدون تخصیلات آکادمیک فقط با گذروندن یک سری امتحان وارد بازار کار بشن

سلام
حتما روش یه تحقیقی میکنم
لطف کردید که از اون ور دنیا به فکر بنده هستید
واقعا خوشحال میشم وقتی کامنتهای شما رو میخونم که اینطور گرم و صمیمانه ارتباط برقرار میکنید

مژگان یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام
من یه سوالی داشتم اون اینکه یک سال وقت دارم بیام کانادا مهندس برق با ۱۲ سال سابقه کار تو مجموعه دولتی هستم با این سابقه کار نمیشه کاری پیدا کرد میشه بگید چه course رو (مرتبط با رشته یا حتی غیر مرتبط)اینجا یا اونجا بگذرونم بهتره و بازار کار خوب و پردرآمدتری داره.
ممنون از وقتیکه میگذاری.

سلام
اگر مردید و میخواید تغییر کنید من میگم توی کلاسهای برق فنی و حرفه ای شرکت کنید و بعد بیاید اینجا و بشید برقکار چون بازار کار و درآمدش عالیه
اگر نه برید توی کلاسهای آشپزی و خیاطی شرکت کنید.

مهرداد سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.mehrdadm.blogfa.com

سلام من امسال سال سوم ریاضی هستم و دیپلم می گیرم.می خوام به یک دانشگاه هنر و طراحی برم.میشه لطفا راهنمایی کنین(در مورد دانشگاه بهتر).و این که چه طوری می تونم بورسیه بگیرم.
وبلاگتون عالیه مرسی

نمیدونم

محمد یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام
دوست عزیز من رشتم مهندسی هوافضاست و برای کبک اقدام کردم. این رشته برای کبک دیمند اعلام شده ولی دوست بنده در کانادا معتقده که این رشته بخصوص برای ایرانیها یه جورایی ممنوعه و به ماها تو این صنایع اجازه کار نمیدن. نظر شما چیه؟

سلام
من در این مورد خاص اطلاعات خاصی ندارم ولی تا اونجا که من اطلاع دارم اینجا هیچ کس و هیچ جا جلوی پیشرفت آدم رو به خاطر چنین چیزهایی نمیگیرند

غزال چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام جناب رامین خان.
من امروز سایت شما رو بازدید کردم. بسیار جذاب صمیمی و پر محتوا بود.
پرونده من هم برای کبک بازه و شهر انتخابی من برای زندگی مونترال هست. برای یک انیمیتور زمینه کار چطور هست؟؟ البته رشته تحصیلیم کامپیوتره ولی زمینه کاریم انیمیشن و طراحی گرافیک هست. با توجه به حضورتون در کانادا پیشنهادتون چیه؟

سلام
بنده اطلاع دقیقی از این رشته ندارم ولی در کل اینجا برای کارهای کامپیوتری زمینه کار مناسبی چه به صورت خود اشتفالی و چه به صورت استخدامی هست.

سروش دوشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:59 ق.ظ

دوباره سلام آقا رامین گل و عزیز
من سروش هستم و خواستم بگم در آخر چه رشته ای رو انتخاب کردید؟
رشته دوران دبیرستانتون چی بوده؟ریاضی؟فنی؟چی؟
چشماتون چه مشکلی داره مگه؟
به نظر من کامپیوتر خوبه چون رشته خودمم هست!
ولی میگین که حقوقش پایینه!خب کسی که پول لازمه باید تو هر رشته ای که میره سرآمد باشه!
ایرانیا همش.ن میگن کار نیست،من که لیسانس دارم کار ندارم !
اینا نمیدونن که مدرک مجوز و سندی برای اثبات بلد بودن چندتا مهارته!
در حالی که ایرانیا فقط مدرک میگیرن و فکر میکنن در آخر باید بشینن پشت میزو حقوق بگیرن!
من خودم طراحی وب بلدم،شبکه بلدم،فتوشاپ و کُرل بلدم،کل آفیسو بلدم،سخت افزار و اسمبل کردن و کلی چیزای دیگه بلدم،خداروشکر از این چیزا پول کافی برای گذروندن زندگی معمولی هم در میارم تازه 16 سالمه و وقتی مدرک داشته باشم و کارم بلد باشم و سرآمد باشم همه منو میخوان!
میخوام آی تی بخونم و امنیت شبکه کار کنم!
اگر یکم استعداد داشته باشم که دارم و کمی هم درست انتخاب کنم حتما موفق خواهم شد ان شا الله...
یه سوال دیگه اگر کسی بخواد در کانادا دینشو حفظ کنه راحته یا نه؟
تو ایران که حجابو کمو بیش رعایت میکنن خیلی سخته!
ارادتمند آقا رامین گرامی
سروش

فقط میتونم بگم رشته خوبی رو انتخاب کردید

Azita شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:52 ق.ظ

من لیسانس عمرانم ورشتم دوس ندارم نمیدونم باید چیکار کنم ازبین بقیه رشته فقط پزشکی

ارمین یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام اقا رامین ممنون از سایت صمیمی تون میخواستم بپرسم که من دکترای حقوق دارم و وکیلم ،خودمم دیپلم ریاضی و فیزیک دارم شما چه راهنمایی میکنین بنده رو جهت مهاجرت به کبک؟برم ی کاردانی فنی بخونم یا با همین مدک و نمره خوب تف و ایلتس میتونم وبیام؟

گلرو دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام بر همه ی دوستان ک برای دنیای بهتر تلاش میکنند

١٩ ساله هستم، دیپلم تجربی دارم با معدل ١٩ و پیش با معدل ١٩

پیانو ، آواز کلاسیک و مجسمه سازی را نزد استادان طراز اول دوره دیده ام. کما بیش موفق بوده ام. رشته معماری در دانشگاه بریتیش کلمبیا را انتخاب کرده ام ،
به کار و ساخت و ساز علاقه دارم. نگران آینده شغلی هستم، لطفا همراهیم کنید.
اگر دوستی در این رشته در ubc تحصیل کرده ، خوشحال میشم اطلاعاتی بده.
متشکرم. با آرزوی جهانی بهتر برای همگان.

Mahsa یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:15 ب.ظ

من رشتم تجربیه معدل دیپلمم 18/81،ولی عاشق عکاسی ام،نمیدونم تو دانشگاه زیر شاخه تجربی رو برم یا عکاسی
دو دلم چون هرکسی یه چیزی میگه
بی زحمت راهنماییم کنید

با مشاور مدرستون مشورت کنید

Helia شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 05:11 ب.ظ

Slm agha ramin
Mn dr hale hazer 14 salme o to net ye matlab dr morede tahsil dr cannada zire diplom khoondm
Va yeki az famil hamoon ke to cannada hastn goftn ke company haii hastn ke inkaro anjam midn
Pedr o madrm ghasd darn ke ta sale dg mno befrestn oonja
Oontor ke toye oon matlab neveshte bood khanevade haye cannada ki maghmoomiate bache haye iranio migirn o khord o khorak o jaye khabo farahm mikonn
Mikhastm bedoonm in masaale ghanoonie???
Asln kare dorostie ke mn too in sen mohajert konm???
Va inke hazineye zendegi dr cannada cheghd re????
Mmnoon mishm age zoodtr javab bedin

بی خبرم

مینا چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:06 ق.ظ

سلام من فوق دیپلم برق دارم نمیدونم کارشناسی چی بخونم اصن رشته خودموادامه بدم یا رشته دیگه ک بتونم برم سرکار لطفاراهنماییم کنیدتشکر

بهنام دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام
وبلاگ خیلی خوبی دارین
یه سوال
من امسال کنکور ریاضی دادم
وضعیت بورسیه و اپلای تو کدوم رشته ها خوبه
هوافضا اگه برم امیدی هست

بله
نیاز به پیشینه ی خیلی خوب داره

دینا یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 06:10 ب.ظ

سلام من 19سالمه و امسل سال دومم بود که کنکور دادم ولی بازم موفق نشدم براش خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدن ولی نتیجه نداد الان واقعا گیج شدم نمیدونم چه رشته ای علاقه دارم هدفم دقیقا چیه سردرگمم نمیدونم چیکار کنم فقط میدونم ممبتونم واسه سال سوم هم بمونم پشت کنکور

Kosar دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 06:32 ب.ظ

سلام.

احمدرضا سبز علیان پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1396 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام
من هم نمیدونم چه رشته ای خوبه من دوست دارم یه کار خونه بزنم
ولی به نظرم خیلی پول می خوا
کمکم کنید
نننه از پول کمک سوال
من در مقطع نهم هستم

بله
مثل همه در خدمت شما هم هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد