خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

بعد از کریسمس

سلام دوستان عزیزم

میدونم خیلی‌ وقت ننوشتم ولی‌ واقعاً دل و دماغ نوشتن نداشتم.

فردا دوباره بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مدرسه‌ها  شروع می‌شه و من هم غمگینم و هم خوشحال.

خدا رو شکر مدرسه اینجا واقعاً نسبت به ایران آسونه و فشار‌هایی‌ که ایران به دانش آموز‌ها میاد اصلا اینجا نیست ولی‌ بازم تا دنیا دنیاست و دانش آموز و مدرسه هست ، دانشاموز از مدرسه فراریه.

امسال خیلی‌ سرما و بارون و برف دیر شروع شد به طوری که در نوامبر اصلا برف نیومد و در دسامبر فقط یکبار برف اومد و حالا در ژانویه دیشب برف اومد و فکر کنم سرمای جدی شروع شد.

همه اهل منزل سرما خردیم ولی‌ فکر کنم این یه جز جدا نشدنی‌ از کانادا باشه.

الان دمای هوا حدود ۱۰ درجه زیر صفره و باد هم سردترش می‌کنه.

در ضمن اینکه الانم من تنهام و حسابی‌ دلم گرفته و گفتم از فرصت استفاده کنم و یه چیزی تو این وبلاگ بنویسم.

کریسمس با تمومه زیباییها و شادیش اومد و رفت و دوباره وقت کار شده.

کلی‌ به دلموم صابون زدیم که تابستون رو بیایم ایران ولی‌ هنوز هم مطمئناً نمیایم ولی‌ احتمالش زیاده.

زبان هم که در پیش میره. یواش یواش دیگه از پسه کارمون بر میاییم و فقط موند تا زبان آکادمیک رو یاد بگیریم که یکم وقت میبره.

از یه طرف هم ذوق دیدن دوستم رو توی مدرسه دارم.

فعلا برم که به کارم برسم.

در اولین فرصت دوباره مینویسم.

فعلا خدا نگهدار

نظرات 12 + ارسال نظر
سمیرا دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:11 ق.ظ http://canadiansamira.blogfa.com

سلام اشکان جان!
خوبی؟ خوشحالم که آپ کردی! آرزو میکنم که سرماخوردگیت خوب بشه به زودی! چرا دل و دماغ نداری پسر؟
نکنه دل تنگ ایران هستی؟ مدرسه هم هرچقدر سخت باشه باز بهتراز ایرانه! فقط بدیش اینه که مجبوری دوباره دبیرستان رو بگذرونی! که البته به نفعت هم هست! چرا که دوستهای بیشتری پیدا میکنی! و بهتر با محیط آشنا میشی! دلمون میخواد بیشتر به اینجا سر بزنی و از کانادا بنویسی!

موفق باشی و سلامت!

سلام
چشم
سعیم رو میکنم

سمیرا دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:14 ق.ظ http://canadiansamira.bogfa.com

ببخشید اسمتون رو اشتباه نوشتم! عذر خواهی میکنم! لطفا درستش کنید! رامین جان!

فدای سرت

دارا دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ق.ظ

دوست عزیز جناب رامین
با سلام چون من دو فرزند ۱۲و ۱۵ ساله دارم و تا چند ماه دیگر به کانادا می آیم لطف کن و سوالات زیر را در صورت امکان به ایمیل من جواب بده
۱-آیا امکان تطابق برای مهاجران در مدارس به سهولت وجود دارد از طرف مدرسه حمایت میشوند؟
۲-برای آمادگی بیشتر چه توصیه ای داری ؟
۳-شما که به فارسی درس خوانده ای با کتابهای علمی ریاضی وفیزیک و.... به انگلیسی مشکلی نداری؟

با سپاس فراوان از همکاری شما
دارا

فرستادم

مینو دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:12 ب.ظ http://mydreamlandquebec.blogspot.com

سلام رامین عزیز خیلی خوب مینویسی لطفا ادامه بده ... با اجازه لینکتون کردم . مرسی از لحن صادقانه ات .

نسترن دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام رامین
آفرین که آپ کردی.
خوش بحالت که مدرسه داره شروع میشه. من دلم لک زده برا مدرسه رفتن. دانشگاه دیگه همون 2 تا ناظم مدرسه هم نیستن که آدمو تحویل بگیرن... هی هی هی زمونه D:
اینجا هنوز یه برف هم نیومده که بشینه رو زمین. هوا هم مثل بهاره.
راستی چه زود دلت برای ایران تنگ شده.
یه سوال : کبک دانش آموزها میتونند کار کنند؟ تو یه پستی دیدم در مورد مصاحبه رفتن نوشته بودی. ولی من پسرخالم توی تورنتو دانشجو بود میگفت نمیتونه کار کنه.

امیدوارم سرما خوردگیت زودتر خوب بشه،
شاد باشی :)

سلام
از نظر وضع اقتصادی و کار گیر اومدن بستگی داره ولی از نظر قانونی اگر ویزای دانشجویی داشته باشی نمیتونی کار کنی یا کارهای خیلی محدودی بهت میدند ولی اگر اقامت دائم یا مهاجرت داشته باشی میتونی کار کنی بجز کارهای حساس دولتی مثل نجست وزیری یا دیگر وزارتها اونهم در صدر وزارتخونه !

شهرزاد چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:43 ق.ظ

سلام رامین جان من وشوهرم تازه تصمیم به مهاجرت گرفتیم و در مراحل اولیه کار هستیم .مدت کوتاهی است که در اینترنت بدنبال اطلاعاتی میگردم تا از وضع و اوضاع آنجا بیشتر بدونم از مطالبی که تو وبلاگت گذاشته بودی بسیار استفاده کردم ممنونم

جواد چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام داشی مطالبت خیلی باحاله منم همسن خودتم البته ایرانم :دی
کلی اطلاعات مفید بهم داد

منا جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون.... شما دیگه چرا دل و دماغ ندارین ؟؟؟باید خدا رو شکر کنید با خانوادتون هستید و حداقل دلتنگشون نمی شید .....ایشالا همیشه موفق باشید

راستی شما چند سالتونه و چند وقته مونترال هستید؟؟؟من و همسرم به همراه دختر ۵/۳ سالمون قصد داریم از طریق نیروی متخصص بیایم ...حالا تا خدا چی بخواد !!!! میشه یه زحمتی بکشید و چند تا سایت کاریابی مهم تو مونترال رو بهم معرفی کنید؟؟؟؟

بازم ممنون و خدانگهدارتون باشه

مرتضی جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام آقا رامین
چه طوری شما
وبلاگ مفیدی داری خوشم اومد ازش
اینم بگم من از خواندگان جدیدت هستم پس به افتخار ما ( چه پرّو ) یه آپ بده

سارا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:02 ق.ظ http://forudgah.blogfa.com/

سلام...مطالب وبلاگت رو خوندم ... بخش بهاره برام جالب تر بود.. موفق باشی و دید زیبایی به زندگی داری...

ممنونم

منا دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ق.ظ

سلامی دوباره

ممنون میشم پیغامی رو که گذاشتم جواب بدین ....!!!

سلام منا جان
من پیغامی از شما پیدا نکردم
لطفا دوباره بدید

رضا سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ق.ظ

اگه هر روز بیدار میشدی و قیافه نحس احمدی نژاد رو تو تلویزیون میدیدی باز داره اراجیف میگه به ملت اونوقت مدرسه که هیچ! بهت میگفتن کوه رو بتراشی با کمال و میل و رغبت انجام میدادی

از کجا میشه عکسهای کیفیت خوب ونکوور از خیابونا و پارکهاش پیدا کرد رامین؟

سلام
حرف رو قبول دارم
اگر اینترنتت ظرفیتش رو داره هیچ جا بهتر از گوگل مپ نمیتونی عکسهای خیابونهای آمریکای شمالی رو ببینی
توضیح خواستی بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد