خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

تازگی ها چه خبرا ؟!

سلام 

این تنبلی آخرش من رو میکشه !

نوشتن برام سخته اونم بخصوص به پارسی !

همه چیز خوبه ! مدرسه مثل اب خوردنه ! واقعا تاسف میخورم وقتی میبینم اینا در این سطح درس میدند ! تاسف برای خودمون توی ایران !

اینجا درسها ساده و روان و کاربردی ! واقعا ایران درس خوندن کابوس بود . واقعا آدم وقتی میبینه معلم ریاضی فقط ۱۵ دقیقه درس میده و بعد میگه بشینید تکلیف حل کنید واقعا اشکش در میاد ! توی ایران معلم ریاضی کل زنگ رو درس میده و بعدم میگه برید همه این فرمولها رو حفظ کنید و چندین صفحه هم تکلیف بنویسید . بخدا یادم نمیره معلم ریاضیمون چقدر ما رو اذیت کرد . الان که فکر میکنم میبینم دلیل موفقیت اینا از زیاد کار کردنشون نیست ... از درست کار کردنه !

 توی ایران چنان بلایی سر دانش آموز میارند که زندگیش بشه درس ولی اینجا درس خوندن واقعا قسمت ساده زندگیه ! ایران آدو از درس زده میشه بخصوص توی دبیرستان !

تابستون نرفتم دنبال کار چون گفتم درس خوندن کل وقت بعد از مدرسم رو میگیره ولی حالا میبینم اینقدر وقت اضافه دارم که اصلا دوست دارم برم کار کنم . 

اینجا کار بد نیست که هیچ لازم هم هست . خدا رو شکر دستمون به دهنمون میرسه ولی فکرش رو که میکنم با کار ۱۲ ساعت در هقته یه چیزی حدود ۵۰۰-۶۰۰ دلار در ماه میتونم داشته باشم و راحت تر خرج کنم و هی دستم جلو پدر و مادرم دراز نباشه میگم چرا کار نکنم ؟! 

فعلا دنبالم یک کرس کردیت دار زبان دیگه هم بگیرم که زبانم با سرعت دو برابر چه از لحاظ تحصیلی و چه از لحاظ زندگی جلو بره !

فعلا بیشتر کلاسهام کامپیوتره و منم که هم تجربم و هم علمم توی کامپیوتر زیاده خیلی از این کلاسها استفاده میکنم ! 

امروز رفتم دو سه جا برای کار اقدام کردم تا ببینم چی میشه 

فعلا در پناه پروردگار 

ارادتمند 

رامین

نظرات 19 + ارسال نظر
یاشار دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:42 ق.ظ

سلام رامین عزیز امیدوارم همیشه موفق باسی جدی با ماهی ۱۵ ۱۶ ساعت کار در ماه ۵۰۰ دلار میدن؟؟؟؟

سلام
عزیزم با هفته ای ۱۵-۱۶ ساعت کار اون پول در میاد نه با ماهی ۱۶-۱۶ روز
ارادتمند
رامین

سمیرا دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام رامین جان!
ازوبلاگت ممنون و همچنین از زحمتی که برای نوشتن می کشی! چند تا سوال ازت دارم و ببخشید که وقتت رو میگیرم!
۱- از هوای اونجا بنویس!‌از سرما و اینکه برای رفت و آمد در زمستون و کلا زندگی تو برف چه چیزهایی رو بهتره در نظر داشته باشیم! در واقع میخواهم ۱ دید داشته باشم از هوا و خدمات موجود شهری ! مخصوصا در تورنتو!
۲- کار تو رستوران و فروشگاه براحتی پیدا میشه؟ میدونی بالاخره باید تمام شرایط از صفر شروع کردن رو در نظر بگیرم!

باز هم از وبلاگت ممنون! خیلی کمک کننده است!
سر زنده باشی و شاد

سلام سمیرا خانم
1- اینجا خدمات شهری در فصل سرما عالیه ولی خوب باید برای همون چند قدمی هم که باید ÷یاده بری تا به اولین ایستگاه اتوبوس یا مترو برسی محیا باشی. اینجا وقتی به اولین مکان سر بسته برسی دیگه بقیه مسیر همش از اتوبوس به مترو و برعکسه و دیگه سرما نمیکشی .
2- کار به راحتی پیدا میشه و نمیشه . منظورم اینه نسبیه . یکهو میبینید یکی که 100 تا سابقه کار داره هم توی کار میمونه ولی یکهو یک نفر بخاطر یک دوس یا آشنا زود کارش راه میوفته و کار پیدا میکنه . کارهایی مثل گارسونی زیاد سابقه کار و مهارت نمیخواد ولی بیشتر آشنا و پارتی و طرز برخورد خوب میخواد .
ارادتمند
رامین

hossein دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ

salam ramin jan
khobi khoshal shodam ke madersat khobe va mikhai sar kar ham beri

سلام
ممنونم
ارادتمند
رامین

مهدی دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:36 ب.ظ

سلام
خیلی برام جالب بود البته قبلا هم اوضاع اونجارو شنیده ام ولی خوب توصیف کردی . ممنون

سلام
ممنونم
ارادتمند
رامین

امیر دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.beremcanada.persianblog.ir

رامین جون دمت گرم
این مطلبت خیلی به من انرژی داد نمی دونم
بازهم برامون بنویس

سلام
ممنونم
باز هم انرژی در راهه
ارادتمند
رامین

afshin دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ http://tabidneveshte.blogspot.com/

salam refigh
man afshinam age yadet bashe
khoda shahede nemikham zede hal behet zade basham ha , amma khastam behet begam ke enghadar ham shol nagir.
be onvane mesal shoma ke mikhay beri computer behtarin daneshgahe computere inja waterloo hast ke zarfiyat mahdoodi dare (zire 150) vali 30 darsade mohandesin microsoft az in daneshgah fareghol tahsil shodand.
hala fekresh ro bokon ba in seyle azim mohajerat be canada yaani 150 nafar nistand ke sharayete shoma ro dashte bashand?
vase hamin akidan pishnehad mikonam ke kole vaghtet ro bezari vase dars engar ke konkooor dari midi. man ham sale aval hamin tori oomadam vali sale dovom bood ke fahmidam oza chetore.
vase type farsi ham mitoon beri behnevis.com , finglish type koni baad khodesh farsi mikone. kari ke man vase weblogam mikardam
bazam migam dars ha ro sade nagir
dar panahe hagh

سلام افشین جان
اولا از دلسوزیت بی نهایت ممنونم
در ضمن فعلا که واقعا نمره هام همه بالاست
ارادتمند
رامین

حمید همشهری سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:27 ق.ظ

رامین جان خیلی خوشحالم که روبه راهی امیدوارم که همیشه موفق و موید باشی.

سلام حمید عزیز
ممنونم از نظرت
خیلی مخلصم
ارادتمند
رامین

محمد مصطفی جوادی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام
عزیزجان خیلی حال میکنم هر روز حداقل این چند روز به سایتت سر میزنم.هم شیوه نگارشت با حاله و هم حال و هوای خوبی رو از نوشته هات برداشت میکنم.خاطراتت خیلی جالبه و من از خوندنشون چیز یاد میگیرم. راستش خیلی دلم میخواد بیام کانادا.من لیسانس فیزیک هسته ای و اتمی دارم از دانشگاه شیراز و همینطور همسرم ولی تا حالا کار متناسبی رو پیدا نکردیم و تو استان سیستان و بلوچستان گذران عمر میکنیم(البته شیرازی هستیم).لطفا یه خورده از کاریابی و شرایطش بگو. از اون چیزهایی که میبینی یا میشنوی.

سلام محمد مصطفی عزیزم
یک کلام بهت بگم در کیس شما بیخودی نیا اینجا . اول شرایط رشت رو ببین و از یک نهاد معتبر دعوت به کار بگیر !
زبان هم برای شما مهم تر از بقیه هس چون میتونی راه به راه بری سر کار خودت
ارادتمند
رامین

آینه سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ق.ظ

با تمام پشتکار و سعی ادامه بده!
وقتی هم سن تو بودم جوانی مان در جنگ و ....گذشت.فرزندم از تو بزرگتره،
همیشه از اینکه هنوز نتوانسته ام کاری برایشان بکنم متاسف میشوم.دستان پدرو مادرت را ببوس و حامی اشان باش و احترامشان را نگهدار.خیلی ها شرایط تو را ندارند.
سالم و موفق باشی.
سعی کن در گیر بازی های سیاسی رایج در ایران هم نشی.!

سلام
ممنونم
خیلی به من لطف دارید
ممنونم از نظرات خوشگلتون
ارادتمند
رامین

فریبا چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ب.ظ

سلام رامین جان
بهترین کارو میکنی کار آر نیست بلکه به یادگیری بهتر زبانت هم کمک میکنه .
موفق باشی

ممنونم فریبا خانم

راحیل پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 ق.ظ http://www.khorshideshab.mihanblog.com

سلام دوست گل..
مطالبت چقدر زیبا و عامیانه است..
سبک قلمت رو دوست دارم..انگار مقابلم نشستی و حرف می زنی..
جدا لذت بردم..
سبز باشی دوست گل

سلام راحیل جان (خانم)
ممنونم از نظرتون
میدونم که دروغ نمیگید ولی دارم یک کاری میکنم که ببینم واقعا قلمم گرم هست یا نه !
ارادتمند
رامین

رضا پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ب.ظ http://ddreza.persianblog.ir

سلام رامین جان.خواننده ی جدید وبلاگت هستم.همه ی پستارم خوندم.خیلی قشنگ بود.به منم سر بزن.

سلام
ممنونم که بهم سر زدی و ممنونم که نظر دادی
من هم سعی میکنم بهت سر بزنم
ممنونم
ارادتمند
رامین

پسرآریایی جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:38 ق.ظ

سلام کاپیتان .
میشه از وضعیت اینترنت توی کانادا بگی ، اینجا که لذت میبریم از این سرعت !!!!!

سرعت اینترنت اینجا عالیه و اینترنت همه جا تقریبا رایگان در دسترسه

آنا یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:20 ق.ظ http://modern-lady.blogfa.com

سلام

حرفات دقیقن درسده. برا منم همینطوره . البته اینا پیشرفتاشون به خاطره تمبلیاشون نیس .به خاطره مهاجرای مخیه که میان کانادا . وگرنه خوده کاناداییا که خنگن!:دی

ممنونم
شدیدا باهات موافقم
ارادتمند
رامین

زهره یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام
دوست دارم برم کانادا زندگی کنم اما راه و روشهاشو بلد نیستم تو ایران الان کارمندم و25 سالمه چی کار کنم و از کجا شروع کنم؟؟؟؟
متناتونو می خونم عالیه
موفق باشید

سلام
ممنون از تشویقتون
اولین کار میتونه مشاوره با یک مشاور امین باشه
اگر زبانتون پایینه باید زبان یاد بگیرید
باید ببینید تحصیلاتتون در کدوم اسان کانادا مورد نیازه و به شما بخاطر تحصیلاتتون چقدر امتیاز میدند
آخرین گزینه و راحت ترین گزینه ازدواج با یک مقیم یا شهروند کاناداست
ارادتمند
رامین

حسین سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

باورم شد که تنبلی کجایی پسر ما که مهمونت شدیم از دوشنبه 6 مهر دیگه رفتی عجب صاب خونه ای

سمیرا چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام رامین جان
قبلا در مورد گمرک ازت سوال کردم ..توضیحات جامع و خوبی بهم دادی خیلی به دردم خورد..قرار شد ببینم اگه قانون مثل قبله و میشه یک سری وسایل و بعدا بیاریم یا نه خبر بدم... من از افسر گمرگ پرسیدم چون خودم این کار و میخوام انجام بدم گفت مثل سابقه و تغییری نکرده....گفتم الوعده وفا... هم اینکه تو سایت داری و میتونی از این طریق به بقیه هم بگی
موفق باشی

سلام
بنده هم اطلاعات شما رو بازاب دادم
ممنونم از اینکه اطلاعاتتون رو در اختیار من گذاشتید
ارادتمند
رامین

*شیما* دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ب.ظ http://shima9014.blogfa.com

*شیما* دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ب.ظ http://shima9014.blogfa.com

سلام آقا رامین من به تازگی وبلاگ شمارو میخونم...
بازم از شرایط تحصیلی اونجا بگید!
مر۳۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد