خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

امنیت در کانادا

سلام 

دوباره من شروع کردم به مطلب نوشتن و امیدوارم که از مطالبم خوشتون بیاد ! 

امروز میخوام در مورد امنیت در کانادا و بخصوصو در ورنتو صحبت کنم ! 

در کانادا همه جا امنیت هست و بسه به استان قوانین فرقهایی دارند ولی در کل یکی هستند بسیار نزدیک به همند ! 

در ضمن در این مورد که میگند اونجا اگر چه کنی پلیس میاد و پدرتو در میاره اصلا ترسی به خودتون راه ندید چون پلیس اینجا هم مثل بقیه چیزهاش خیلی منطقی هست و خیلی خوب رفتار میکند ! 

یکی از مهم ترین چیزها اینه اگر فکر میکنی به نیروهای امدادی و به خصوص به پلیس نیاز داری اصلا نترس و زنگ بزن ! یعنی چی ؟ یعنی اینجا پلیس ابایی از کمک نداره ! مثلا شما توی یک خیابون هستید و فکر میکنید یکی تعقیبتون میکنه ... نترس ... زنگ بزن پلیس و فقط آدرس محل رو بگو و احتیاجی به اطلاعات بیشر هم نیست ... پلیس معمولا زیر سه دقیقه خودشو به میرسونه ! 

یک شب رفتی بیرون و یکهو توی سیاهی شب گم شدی و هرچی سعی میکنی هیچ جای آشنایی پیدا نمیکنی و کسی هم نیس که راهنماییت کنه ... از یک لفن عمومی زنگ میزنی به پلیس و مرکز ۹۱۱ بعد از شش ثانیه محل تو رو میفهمه و خودشون میان سروقتت !  

البته خواهشا زیاد شلوغش نکنید و اگر میتونید وضعیتتون رو توضیح بدید ا کار اونها هم کمتر بشه و بدونند زیاد وضعیت اضطراری نیست ! 

این قهوه فروشی که نزدیک خونه ماست (شعبه ای از تیم هورتنز) پاتوق پلیس هست و زیاد توش پلیس رفت و آمد داره ! پلیس اینجا قاطع قوی و مهربونه ! اگر احیانا پلیس بهتون گیر داد یا خطای رانندگی داشید نه برسید و نه هوس رشوه کنید چون پلیس کار خودش رو انجام میده و بخششی هم در کار نیست ولی کاری خارج از قانون هم انجام نمیده ! اگر هم مجرم باشید با شما اصلا بدرفتاری نمیکنند و خیلی خوب باهاتون رفتار میکنند ! 

کلا اینجا پلیس یکی از بهرین همراهان و مخصوصا در مواقع اضطراری هس و همه مسائل رو میشه با آرامش خاطر با پلیس در میون گذاشت و ازشون راهنمایی خواست ! 

فعلا من باید برم 

ارادتمند  

رامین

نظرات 25 + ارسال نظر
سعید شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:21 ب.ظ

دوست من
فکر کنم الان چند ماهی باشه که به کانادا مهاجرت کردید. آیا تونستید کاری هم پیدا کنید یا اینکه هنوز دارید از پس اندازهاتون خرج می کنید؟ منظورم خودتون یا هر کسی که مهاجر اصلی بوده (پدر گرامی تون) هست؟

سلام
پدر من جزو معدود کسانی بود که تونست به این زودی کار پیدا کنه ! (کمتر از سه ماه پس از ورود که ازه یک ماهش رو مونترال بودیم)
شما روز بیش از چهار ماه فکر کنید .
البته بستگی به دانش و آمادگی و زرنگیتون داره !
ارادتمند
رامین

ثنا شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:54 ب.ظ http://rahecanada.blogfa.com

سلام
عین پلیسهای خودمونن؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

سلام
حتما

hossein-dubai یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:41 ق.ظ

salam ramin jan khobi...dar rabete ba in post gadid ke neveshti bayad begam dar mored in keshvari ke man zendegi mikonam gazieh kamelan farge mikone..polis..inga khili baakhlage ...va az in raftarhai mantegi ke migei khabari nist..vagean be hal khodam tasof mikhoram omidvaram har che zodtar khlas sham ....movafag bashi

پسر آریایی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:20 ق.ظ

سلام کاپیتان .
اگه ما توی ایران مدارکی مثل فنی و حرفه ای یا مدارک مایکروسافت بگیریم میشه روی این مدارک برای پیداکردن کار توی کانادا حساب کرد ؟
راستی چه خبر از ماه رمضون توی کانادا ؟
در پناه حق .

سلام
شما با این مدارک خیلی راحت تر میتونید کار پیدا کنید ولی در آخر باید مدرکتون رو اینجا با استانداردهای کانادا تطبیق بدید و یه دوره کوتاه بگذرونید !
از ماه رمضون بین ما و دوستای ایرونیمون که خبری نیست !
ارادتمند
رامین

حامد یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام
خوشحالم که دوباره می نویسی.
امیدوارم همه چیز خوب و مرتب باشه.

سلام
ممنونم
همه چیز خوبه
اطلاعات بیشتر از وضعیت در پستهای بعد
ارادتمند
رامین

پوریا یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ق.ظ http://hi-vancouver.blogfa.com

مرسی رامین جان.

خواهش میکنم

آق محسن یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:32 ب.ظ http://online27H@yahoo.com

چه جالب....
گفتی پلیس یاد دیشب افتادم که برا یه دعوا زنگ زدیم 110 نیم ساعت بعد اومد دید هیشکی اونجا نیست!
رامین جان یک سوال؟
اطلاعاتی در مورد جزو نیروی پلیس شدن تو کانادا داری؟

سلام
تقریبا چیزهایی میدونم
شرط اولش داشتن سابقه سربازی توی کشور خودت هست پس کارت پایان خدمت یادت نره !
سوال دیگه ای داشتی بگو
ارادتمند
رامین

سغید یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:30 ب.ظ

این زرنگی که گفتی یعنی چه ؟

من زرنگی توی این پست پیدا نکردم
ارادتمند
رامین

hossein دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ق.ظ

salam ramin gan..ramin agar dar mored cafi shop va mizane daramadesh etelaei dari barm benevis...

سلام
من اینجا فقط کافی شاپ میرم و میدونم میزان درآمدش خوبه !
ارادتمند
رامین

پسر آریایی دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:43 ق.ظ

کا پیتان دوباره سلام .
میخواستم بدونم که برای ورود به دانشگاههای کانادا در مقطع لیسانس شرط سنی وجود داره ؟ . مثلا یه بنده خدایی که 30 سالشه میتونه واسه دوره لیسانس پذیرش بگیره ؟ من شنیدم باید زیر 23 سال باشه درسته ؟
در پناه حق .

سلام
نخیر هیچ شرط سنی نیست
ممکنه کمپانی ها برای استخدام شرط سنی داشته باشند ولی دانشگاه برای ثبت نام خیر !
ارادتمند
رامین

afshin سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:07 ق.ظ http://tabidneveshte.blogspot.com

salam chetori .
mano ke yadet miyad . dige oomadi inja dir be dir up mikoni. rasti weblog zadam. weblogetam be linkdoonim ezafe kardam to ham doost dashti add kon.
dar panahe hagh

هستی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:45 ب.ظ http://goddess-note.blogfa.com/

این چند وقته که نمی نوشتی دلمون برات تنگ شده بود، چه خوب کردی دوباره شروع به نوشتن کردی

سلام
ممنونم
دوستون دارم و فقط به عشق شماست که مینویسم
ارادتمند
رامین

hossein چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:43 ق.ظ

raminjan...salam....feker mikoni 1ooooo$ bari raandazi cofishop kafi basshe...rasti ramin jan man mitonam ba hat ertebat telefoni dashteh basham..age maieli nazareto benevis....mamnon

سلام
برای راه اندازی کافی شاپ بنده نظر خاصی ندارم ولی خوب میشه کارهایی کرد !
در ضمن ارتباط لفنی ممنوع
ارادتمند
رامین

شراره چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:14 ق.ظ

سلام رامین جان.لطفا اگر موردی پیش اومده که به صداقت پلیس کانادا پی بردی برامون بنویس.گرچه معلومه که این روزا سرت خیییییییلی شلوغه وزیادوقت نداری.درهرحال موفق باشی.

سلام
خوشبخانه هنوز تماسی با پلیس نداشتم ولی هیمن چند باری که راه رو گن کردم و از پلیس کمک خواسم با نهایت احترام و وظیفه شناسی کمک کردند یا در خیابان با افراد که برخورد کردند و اینجانب نظاره گر بودم بسیار رفار محترمانه و قاطعی دارند !
ارادتمند
رامین

پسرآریایی چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:38 ق.ظ

سلام کاپیتان رامین . روبه راهی ایشالا
می خواستم بدونم طرز رفتار ایرانیها بخصوص دانشجوها توی کانادا چطوریه ؟ آبرو داری میکنن یا اینکه ...... !
من شنیدم چند وقت قبل بعضی دانشجوهای ایرانی شهر حیدرآباد هند چنان رفتار کردن که آبروی هرچی ایرانیه رفته ؟ شرم آور نیست ؟
در پناه حق.

سلام
اینجا که بنده مشکلی از جانب دانشجوها و کلا ایرانیها احساس نکردم
ارادتمند
رامین

سعید چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ق.ظ

جوابی که به نظر اول دادی نگاه کن تا زرنگی رو پیدا کنی

"البته بستگی به دانش و آمادگی و زرنگیتون داره !"

سلام
منظورم اینه که بری دنبال کار و کا رو بگیری یا فقط دورادور دنبال کار باشی و زیاد براش تلاش نکنی !
ارادتمند
رامین

سعید چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ق.ظ

دوست خوب
یه سوالی ما کردیم در مورد اینکه پدر گرامی به چه صورت کار پیدا کردن و اینکه بیان این موضوع می تونه به حال دیگرانی که به دنبال کار هستند مفید باشه ولی مثل اینکه ناپدید شده اون وسط مسطا. اگه دوست داشتی در این مورد بنویس.

بعدا براون توضیح میدم

پسرآریایی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:50 ق.ظ

سلام کاپیتان .
یه پیشنهاد اگه امکان داره توی مطالبت از عکس هم استفاده کن ؟
لینک دانلود o canada رو امکان داره توی وبلاگت بذاری ؟
سپاس

سلام
به پیشنهادتون عمل میکنم
لینک دانلود سرود کانادا هم در پسهای قبلی گذاشتم
ارادتمند
رامین

تیتی جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ق.ظ

اتفاقا چند شب پیش تو کوچه ما دعوا شده بود منم اونقدر ترسیده بودم گفتم اینا الان خودشونو میکشن زنگ زدم ۱۱۰ با ترس و صدام میلرزید از بس ترسیده بودم. یه ۴۰ دیقه ای دعوا ادامه داشت و بعدش همه رفتن خونه شون و من همچنان چشم انتظار پلیس جون بودم که نیومدن
از این به بعد تصمیم گرفتم هر وقت زنگ زدم بگم یه مورد سیاسیه دارن شعار میدن فکر کنم زود بیان

سلام جانم
بسیار بسیار مطلب قابل وجهی رو عرضه کردید و از ایده تون هم بنده استقبال میکنم !

فریبا دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام رامین جان
امیدوارم همیشه خوش باشی . نمیدونم چی میشه اسمشو گذاشت همدلی یا هم وطن بودن نمی دونم به هر حال غم و اندوه یا برعکس خوشی وشادی شما به سرعت از پشت این شاهکار تکنولوژی بشر به ما منتقل میشه . پس لطفا مثل همیشه محکم وقوی باش و به روز . من ارزو میکنم شما هموطن جوان عزیزم باعث افتخار ما ایرانی ها در خارج مرزهای ایران باشید و ( همونطور که تو این ماههای اخیر در سراسر جهان غرور افرین بوده اید) بتونید در اینده تن زخمی وطن رو درمان کنید.

سلام فریبا خانم
بنده هم واقعا خواستارم در آینده بتونم خدمتی هر چند کوچک به وطن بکنم
ارادتمند
رامین

مجتبی سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:58 ب.ظ

من میخوام برم کانادا ایا میتونم

۱۰۰٪

مجتبی جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:50 ب.ظ http://http:/

برارفتن بایدکجابرم کجا ژاسژورت بگیرم توضیح بده

باید بری اداره گذرنامه شهرتون

غلام پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:51 ق.ظ

سلام دو ست عزیز
با سن 40سال و مدرک فوق لیسانس و 14سال تجربه کاری در رمینه بانکی و مالی با سه سر عائله میشه کار پیدا کرد و موفق بود و زن و بچت آسایش و رفاه داشته باشند ؟
و آیا سابقه کار در ایران بدرد اونجا میخوره ؟

بله، میشه کار پیدا کرد و موفق بود
سابقه کار ایران با توجه به استانداردهای ایران ارزش خودش رو داره

پریسا یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1396 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام ببخشید من یه دختر۲۳ ساله هستم و میخوام برای ارشدم اپلای کنم کانادا ولی خیلی میترسم از نظر امنیت و اینا میخواستم بدونم توی کانادا برای یه دختر تنها با شرایط سنی من امنیت کافی وجود داره؟

بله خانم
نگران نباشید
خانمهای مثل شما باعث افتخارند

امیر جمعه 8 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 03:55 ب.ظ

سلام رامین جان
می خواستم بدونم درسته که آمار تجاوز جنسی در کانادا بالاست؟

آمار تجاوز جنسی در کانادا و کلا ممالک پیشرفته بصورت نسبی بالاست چون تعریف تجاوز جنسی و جدیت سیستم قضایی و امنیتی در مورد این جرایم بسیار متفاوته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد