خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

کلاس زبان برای تازه وارد ها - یکم درد و دل - انتخابات

سلام 

مطلب امروز سه بخش بالا رو شامل میشه .  

کلاس زبان برای تازه واردها :  

در این مورد فقط اطلاعاتم رو میدم و به احتمال زیاد بعدا بیشتر مینویسم ! 

کلاس زبان در ایالت های انگلیسی زبان رایگان و در ایالت کبک همراه با کمک هزینه هست . کمک هزینه کبک تقریبا ۲۵۰ دلارکانادا برای هر نفر هست . البته ناگفته نماند که اینجا هزینه حمل و نقل بالاست و تقریبا هر مسیری که با اتوبوس و مترو در ظرف ۲ ساعت بخوای برای ۲.۵ دلار هزینه باید بکنی . البته کارتهای ماهانه هست مثلا ماهی ۶۰ دلار ! 

این کلاسها برای افراد بالای ۱۸ سال توسط سرویس کانادا (Service Canada) و برای افراد زیر ۱۸ سال در مدرسه و رایگان تشکیل میشه . البته کلاسهای زبانی هم در دانشگاه و کالج هست که باید هزینش رو بدی ! الان برای کلاسهای زبان فرانسه اگر بخوای پاره وقت بری مدت انتظار وجود نداره و سر ماه میتونی بری سر کلاس و برای کلاسهای تمام وقت (تقریبا ۸-۹ صبح تا ۳-۴ بعدازظهر) حدود ۱-۲ ماه باید در صف انتظار باشی ! البته با مراجعه به سایت سرویس کبک (Service Quebec) میتونید انواع روشهای حضور در کلاس رو ببینید که از تمام وقت داره تا غیرحضوری ! 

خاطر نشان میکنم این پول بابت این داده میشه که شما بجای اینکه برید کار کنید و پول در بیارید میرید سر کلاس و زبان میخونید پس اونقدرها هم نمیشه آزاد رفتار کرد و البته پولی هم که میدند به نسبت هزینه ها خیلی کمه !  

کلاسها در مراکز مختلف تشکیل میشه که بهتون نزدیک ترین جا به منزلتون رو پیشنهاد میکنند ! 

یک چیزی که یکی از افراد اینجا به من گفت این بود که حواستون باشه قبل از گرفتن کلاس برید با معلم کلاس صحبت کنید و ببینید لهجش رو میفهمید که اگر نمی فهمید برید با یکی دیگه کلاس بگیرید ! 

در ضمن تا اونجا که میدونم در این کلاسها امکاناتی هم برای نگهداری فرزندان شما در زمانی که شما در کلاس مشغول تحصیل هستید وجود داره !

 

درد و دل : 

دوستان همگی شاهدید که من همیشه جوابگوی سوالات شما بودم و حتی بطور آنلاین و از طریق ای دی یاهو Ramincanada سعی بر در دسترس بودن برای دوستان و خوانندگان عزیز کرده ام ولی یک درد و دل دارم که به عنوان خادم شما لطف کنید و خودتان در مورد آن قضاوت کنید . 

بعضی دوستان عزیز سوالاتی میپرسند که کمی من رو اذیت میکنه برای مثال از ماجرای اومدن ما یا اینکه چه اتفاقی در راه سفر افتاده میپرسند در صورتی که اگر یکم صبر به خرج بدند و وبلاگ رو کامل مطالعه کنند همه چیز دستشون میاد ! 

یا بعضی یکهو از من میپرسند وضع کار فلان رشته اونجا چطوره ؟! خوب دوست عزیز من که اینسایکلوپدیای اینجا نیستم که ... همون کاری که من میتونم بکنم و از طریق اینترنت اطلاعاتی در مورد رشته ها و حرف و بازار کارشون بدست بیارم همون کار رو هم شما میتونید بکنید . من دانش آموزم و فقط میتونم جوابگوی مسائلی باشم که درگیرشون بودم .  

اصلا منظورم این نیست که به کسی توهین کنم یا بگم سوال نکنید ولی سعی کنید سوالاتتون در چهارچوب چیزهایی باشه که یک تازه وارد میدونه نه اینکه هر سوالی رو از من بپرسید ! 

سعی میکنم در یک پست یک سری فروشگاه معرفی کنم برای قیمت اجناس !!! (نامربوط به موضوع) 

  

در پایان وفات حضرت فاطمه زهرا رو به همه مسلمانان واقعی تسلیت میگم و از درگاه ملکوتی آن بانوی نازنین طلب یاری دارم تا بتونم یک روزی دینم رو به کشورم و کلا به جهانیان ادا کنم !!! 

 

ارادتمند 

رامین

نظرات 17 + ارسال نظر
کامیار پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:51 ب.ظ http://kamixcanada.blogfa.com

سلام رامین جان!
درباره کلاس فرانسه گفتی کنجکاو شدم. من شنیده بودم که کمک هزینه برای کلاسهای تمام وقت ۵۰۰ دلار هست و برای نیمه وقت هم بستگی به میزان مشارکت داره! آیا مطمئن هستی که ۲۵۰ دلار هست؟
سوال مهم دیگه من اینه که آیا تو فرودگاه افسر مهاجرت با شما فرانسه صحبت می کرد و یا انگلیسی؟ یا به انتخاب خودتون؟
موفق باشی

سلام کامیار عزیز
در مورد هزینه کلاسها از این بیشتر نمیدونم ولی سعی میکنم اطلاعات بیشتری بدست بیارم و پست رو اصلاح کنم .
در ضمن همه جا توی ادارات و سازمانها به هر دو زبان میتونید به انتخاب خودتون ارتباط برقرار کنید .
ارادتمند
رامین

کارنو پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:23 ب.ظ http://kiev2montreal.blogspot.com/

سلام از اونجایی که خواننده وبلاگ شما هستم. اگه دوست داشتید تبادل لینک کنیم .

سلام دوست عزیز
شما رو لینک کردم
شما هم منو لینک کنید و خبرم کنید
رامین

reza جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:05 ق.ظ

salam,mamnoon az javabetoon.aya dar morede zan va shohar ke har do nafar be soorate tamam vaght kelas beravand niz mablagh haminghadr ast ya kamtar mishavad.ba tashakkor

سلام
اگه بیشتر نشه کمتر نمیشه
ارادتمند
رامین

کارنو جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 ق.ظ http://kiev2montreal.blogspot.com/

سلام رامین ، من هم شما رو لینک کردم. ممنون ...

ممنونم

سعید جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:19 ب.ظ

دکتر جان
من ۶ ماهه منتظر مدیکالم (کبک اقدام کرده بودم) مردم از انتظار. بیام مونترال میام پیشت

سلام سعید جان
امیدوارم مدیکالتون هر چه زودتر بیاد ولی متاسفانه من فردا پس فردا برای همیشه از مونترال میرم .
اگر دوست داشتید تشریف بیارید تورنتو در خدمتم
ارادتمند
رامین

به سوی کانادا جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.ashoo1970.blogfa.com

رامین جان سلام
اگه یادت باشه موقعی که هنوز ایران بودی برات نوشتم که از دید معلمی من شما بچه باهوشی هستی و کانادا که هیچ کره ماه هم بری موفق خواهی شد.پست مفیدت را خوندم چون در ارتباط شغل من بود برام خیلی جالب بود مخصوصا ان قسمتی که مربوط به لهجه معلم میشد.برای شما ارزوی موفقیت میکنم امیدوارم تحصیلات خودت را تا مدارج بالا طی کنی.
شاد باشی

سلام دوست عزیز
ممنون از تعریفاتون
کاش بتونم با موفقیت در ایران و به احتزاز در آوردن پرچم کشورم و بر سر زبان انداختن نبوغ ایرانی هم حرفهای شما رو عملا ثابت کنم و هم خدمتی به کشورم بکنم
ارادتمند
رامین

علیرضا جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.arakguys.blogfa.com

سلام رامین جان.حالت خوبه؟این روزا یه کم سرم شلوغه نمیتونم زیاد بیام نت.
ایول .شماهم که از موسوی حمایت میکنید.خیلی خوبه.

سلام علیرضای عزیز
همین که گاهی سر بزنید ولی با هر سر زدن نظری بدید و من رو خوشحال کنید خودش نشانه لطف شماست
در مورد مهندس موسوی هم این تنها کاریه که برای حمایت از کاندیدای مورد نظرمون میتونیم بکنیم
ارادتمند
رامین

دوستدار ونکوور جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ب.ظ

رامین عزیز مرسی از دلسوزیهات. من در این مدتی که وبلاگتو می خونم مثل بقیه خواننده ها متوجه شخصیت خوب و قابل احترامت شدم و با اونها در اینکه با وجود سن کم پخته و قابل اعتمادی هم عقیده ام. خلاصه خیلی دوستت دارم و از خدا می خوام که بتونم تنها پسرم رو چنین با شخصیت و مفید بزرگ کنم.
موفق باشی

سلام دوست گرامی
ممنون از تعریفاتتون
امیدوارم با موفقیت های درسی این حرفهای شما رو عملا ثابت کنم
ارادتمند
رامین

نازی شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام رامین جان
خوبی؟ می‌خواستم بیشتر در خصوص زبان فرانسه و لهجه اونجا بگی که میشه متوجه شد یا نه ؟ چه جوریه؟
مثل اینکه خیلی زود دارید میرید تورنتو در هر حال هر جا می‌ری موفق باشی . هر چه بیشتر بگی ممنونیم . ما که فعلا دستمون کوتاهه و هر چی بتونیم اطلاعات بگیریم مفیده ؛ مخصوصا که شما کامل همه چیو می‌گی . خسته نباشی آقا رامین گل .
ممنون

سلام نازی خانم
تجربه شخصی من میگه اینا فرانسه حرف زدنشون نسبت به پاریس (فرانسه معیار که در ایران آموزش داده میشه) بسیار متفاوته و با لهجه خاص و سریع و بصورت تو دماغی صحبت میکنند که تا در جمعشون نباشید عادت نمیکنید .
ما اینقدر از اینجا خوشمون اومد که دیدیم هر چه زودتر بریم تورنتو بهتره ! البته اینکه میخواستیم زودتر روند زندگی رو در پیش بگیریم هم بی تاثیر در سرعت تصمیم گیریمون نبود !
ارادتمند
رامین

مازیار شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام رامین جان
وقتی ویزا ی ما اومد توی نامه ضمیمه نوشته شده در هنگام ورود به فرودگاه
با شما مصاحبه می شود.(توسط افیسر) و باید مدارک را ارایه بدین.
شما می دونید این مصاحبه چطوریه آیا مثل سوریه است و یا....

سلام مازیار جان
ما هم همین سوال رو داشتیم ولی وقتی تحقیق کردیم فهمیدیم منظور از این مصاحبه گرفتن یک سری اطلاعات کلی مثل سابقه جنایی و قضایی یا ثبت اطلاعات برای گرفتن کار اقامت هست . مدارک هم معمولا همون برگه های موقت اقامت و گپی یک سری مدارک مانند پاسپورت هست که خود افسر مهاجرت میگیره .
ارادتمند
رامین

فریبا شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام رامین عزیز
درمورد زبان وتحصیل بچه های دبستانی هشت نه ساله میتونی اطلاعاتی بدی؟دخترم کلاس دوم هستش اونجا تعیین سطح میشه یا تو کلاس هم سالانش میشینه ؟ ممنون میشم.

سلام فریبا خانم
لطف کنید سوال دقیق تری بفرستید و من هم سعی میکنم اطلاعات بیشتری بهتون بدم.
دختر کوچولو شما اگر ایران کلاس دوم رو خونده میتونید مطمئن باشید حداقل اینجا کلاس سوم میره چون سطح درسی اینجا نسبت به ایران بخصوص در ابتدایی بسیار پایینتره و اینجا فقط در دبستان خواندن و نوشتن ساده و ریاضیات خیلی خیلی سطح پایین درس داده میشه و فقط باید زبانش رو بخونه که اون رو هم با توجه به سن کمش خیلی خیلی زود یاد میگیره .
این اتفاق در حدی میوفته که شما و همسرتون میتونید بعد از ۶ ماه از ورودتون ایرادهای زبانتون رو از این خانم کوچولو بپرسید .
ارادتمند
رامین

دریا یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام رامین جان مرسی , من که خیلی استفاده کردم و کلی اطلاعات کسب کردم
امیدوارم موفق باشی.

سلام دریا خانم
بسیار ممنونم و خوشحال
ارادتمند
رامین

mohajer06 چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:20 ب.ظ http://mohajer06.blogfa.com

سلام رامین عزیز
با سپاس از وبلاگ کامل و اکتیو شما، من در ادامه سوال کامیار و مبلغ کمک هزینه 250 هفتگی است یا ماهیانه؟
با سپاس
امیر

۲۵۰ دلار ماهانه

omid شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 ب.ظ

با سلام و عرض ادب

اینجانب میخام برای تابستان در دورههای زبان شرکت کنم .ایا دوره های زبان در شهر همیلتون وجود دارند؟چون عموی من در شهر همیلتون زندگی میکنند؟؟......

خوشحال میشم اگه راهنمایی کنید.............

سلام
بله
دوره های زبان همه جا هست
فقط احتمالا برای شما در کل هزینه ی بالایی خواهد داشت

mina چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:47 ب.ظ

salam duste aziz mamnoon az etelaati ke dar ekhtiyaremoon mizarid

لطف دارید

amin سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:08 ق.ظ

Salam merci az rahnamaiton man ghast edame tahsil dar toronto ro daram valy zabanam jaleb nist mishe rahnamaiy lazemo bokonin?????
Merci

مهیار شنبه 30 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام مدت تحصیل زبان برای تازه واردها که در ایران کلاس زبانی نرفتند چقدر است
که با یادگیری زبان بتوان شغلی دست و پا کرد
مدت یادگیری زبان را بفرمایید

شش ماه تا یک سال برای مشاغل ساده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد