خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

روز اول ورود به کانادا کجا اقامت کنید؟

همه می دانند که اگر بشود لااقل یکی دو هفته ای را پیش دوست و آشنایی بمانند خیلی خوب است. هم وقت دارند دنبال خانه بگردند هم فرصت دارند برای گرفتن سینکارت – کارت بیمه اجتماعی (ربطی به بیمه درمانی ندارند و در واقع شماره ملی شما محسوب می شود و بواسطه آن اجازه کار خواهید داشت)، اقدام کنند.

اما اگر کسی را نداشتید که در این مدت پیشش بمانید چه؟
آن وقت باید محلی برای اقامت با قیمت مناسب پیدا کنید تا در این مدت به آنجا بروید. یادتان باشد قیمت مناسب یعنی جای کوچک – که برای شما که با چند چمدان میایید کانادا کوچکتر هم بنظر خواهد آمد- و در هتل – یا مهمانخانه ای نه چندان پر ستاره.

نکته این است که مکان اقامت شما داخل شهر و به مترو نزدیک باشد و تمیز و مرتب باشد. هزینه ای که باید در نظر بگیرید بین هفته ای 250$ تا 400$ خواهد بود (یادتان باشد که مالیات هم باید روی آن پرداخت کنید که باید هزینه را در 1.15 ضرب کنید.)

بعضی از مهمانخانه ها پیشنهاد صبحانه در عوض هزینه اضافه را هم می کنند. شما خودتان می توانید با هزینه کمتر از دو دلار در روز صبحانه بخورید پس اگر هزینه زیادی پیشنهاد می کنند و می توانید آنرا نگیرید، از پذیرش هزینه اضافی امتناع کنید.

اگر برای صبحانه فردا صبح و حتی ناهار فردایتان مقداری خوراکی به شکل بیسکویت و کنسرو آورده باشید که مجبور نخواهید شد همان سر شب خرد و خسته به خرید بروید. توصیه می کنم تا پیدا کردن فروشگاههای بزرگ توی شهر نظیر
No Frills, Food Basics, IGA

و بعد از نظر درجه بندی هزینه با حدود 15% قیمت بیشتر
Loblaw's, Dominion
از خرید بیشتر از خوراک مورد نیاز 3 وعده پرهیز کنید. در تهران ما عادت به خرید از بقالی و سوپر مارکت های فسقلی داشتیم – که خودشان فکر می کردند خیلی بزرگ و جامع هستند. در تورنتو این نوع بقالی ها گرانفروش هستند و در حدود 20 تا 30% گرانتر از سوپر مارکت های بزرگ از شما پول می گیرند.

یادتان باشد که آپارتمان های اجاره ای معمولا سر ماه خالی می شوند، اما الان که دولت و بانکها تسهیلات خرید خانه را زیاد کرده اند عده کثیری به سوی خرید آپارتمان رفته اند و آپارتمان های اجاره ای شدیدا روی دست شرکت های اجاره دار مانده اند و بهمین دلیل ممکن است بهتر با شما راه بیایند و وسط ماه هم با شما قرارداد اجاره ببندند.

بطور روتین شرکتهای اجاره دار از شما یک نامه از محل کار می خواهند که در آن حقوق شما ذکر شده باشد. که با توجه به اینکه شما تازه آمده اید و دسترسی به چنین نامه ای ندارید می توانید پیشنهاد کنید که کرایه شش ماه از پیش بدهید و تا جاییکه من شنیده ام 99% آنها موافقت می کنند(خصوصا در این شرایط پیدا نشدن مستاجر). بعدا هم که موقع تمدید قرارداد شش ماهه شد یک نگاهی به دیگر ساختمان های اجاره ای داشته باشید و شاید بتوانید مکان بزرگتری یا مجتمعی با امکانات بیشتری را با همین قیمت یا ارزانتر پیدا کنید. یادتان باشد حسن شهرت و خوشنامی در کانادا هسته مرکزی موفقیت شماست و شرکت صاحب ملک بعدی با مدیریت ملک قبلی برای تحقیق در مورد شما تماس خواهد گرفت پس سعی کنید ارتباط خوب و مثبتی را با ایشان حفظ کنید.

ضمنا با توجه به اینکه شما حداقل و طبق پرونده مهاجرتی تان برای مهاجرت تک نفری (10500$) و برای مهاجرت دو نفری (12500$) با خود پول آورده اید باید بتوانید اجاره شش ماه را که (برای یک سوییت متشکل از یک فضای زندگی و یک آشپزخانه و یک سرویس دستشویی توالت و حمام حدود 4900$ - با کمی بالا و پایین، و برای یک آپارتمان یک خوابه با همان مشخصات حدود 6000$) خواهد شد، بپردازید.

در طول این شش ماه هم توکل به خدا یاری تان خواهد کرد و شغلی برای پوشش هزینه های زندگی و گذاشتن سنگ بنای آینده تان در کانادا پیدا خواهید کرد.

چند نقطه قابل توصیه برای گشتن بدنبال آپارتمان جهت اجاره عبارتند از:

خیابان دیویس ویل
Davisville Ave
برای دسترسی به این خیابان با متروی خط یانگ به ایستگاه دیویس ویل بروید و بعد از خروج از ایستگاه از تقاطع چراغ دار به سمت شرق تقاطع (تقاطع یانگ و دیویس ویل) بروید. در این خیابان و کوچه پایینی آن چند مجتمع بزرگ ساختمان اجاره ای است که سوییت یک خوابه و دو خوابه های مناسبی دارند و الان تعداد زیادی از آنها خالی مانده اند.

خیابان ارسکین
Erskine Ave
برای دسترسی به این خیابان با متروی خط یانگ به ایستگاه اگلینتون بروید و بعد از خروج از ایستگاه به سمت شمال شرقی چهار راه یانگ و اگلینتون بروید و به سمت شمال بروید و بعد از عبور از دو تقاطع به سر خیابان ارسکین می رسید. در این خیابان – خصوصا ضلع شمالی آن و در فاصله دویست متری از سر کوچه چند مجتمع اجاره ای بزرگ هستند که از نظر ظاهر تمیز و مرتب و از نظر امکانات خوب هستند.

تقاطع خیابان شپرد و خیابان دان میلز
Sheppard and Don Mills
این تقاطع که در کنار آخرین ایستگاه متروی خط شپرد واقع شده در ضلع جنوب شرقی دارای دهها ساختمان مرتفع و متوسط اجاره ای است که صدها واحد از آنها برای اجاره رفتن آمادگی دارند.

موارد ذکر شده همگی در بهترین مکان های شهر برای جستجوی منزل اجاره ای مناسب هستند و ضمن دسترسی به مترو – که مهمترین وسیله نقلیه شهر است- از امنیت و آرامش بهتری نسبت به محله های شرقی یا غربی تورنتو برخوردارند.

و اما این نشانی ها و تلفن ها از طریق دوستان به من رسیده که برای اسکان موقت چند هفته ای قابل مطالعه هستند و شاید گره ای از کار شما باز کنند. من خودم این محل ها را ندیده ام و اطلاعی در مورد کیفیت سرویس یا مکان آنها ندارم.

توصیه می کنم قبل از حرکت از ایران با کارت تلفن با آنها تماس بگیرید و آدرس دقیق و قیمت دقیق اتاق یک تخته یا دو تخته و امکانات هر اتاق و داشتن و یا نداشتن جا را با آنها چک کنید. اگر هم نشد بیایید توی فرودگاه پیرسون تورنتو و از آنجا زنگ بزنید و چک کنید و بعد یک تاکسی بگیرید و آدرس را بدهید به تاکسی. اگر پنج شش چمدان باخود بیاورید دیگر توی تاکسی جا نخواهند شد و موقع خروج از درب به مسوول ایستاده در کنار درب بگویید که نیاز به یک ون ( بر وزن من) دارید و از او بخواهید برایتان یک ون صدا کند. هزینه تاکسی طبق آخرین آمار حول و حوش 35$ و هزینه ون در حدود 60$ می شود:


BAY Hotel, 650 Bay Street, Toronto, On, M5G 1M8 Tel: 4169718383 Rate $250/week.

2011
Dundas Street West

Tel: 4165368824 Rate $19.95/night
Broadview/Queen
Tel: 4164664289
Rate $100/week
Gladstone Hotel
Tel: 4165314635 Rate $105/week or $35/day
 

 ارادتمند 

 

رامین

نظرات 18 + ارسال نظر
عسل شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ب.ظ

نوشته هات عالیه

سلام عسل جون
ممنون از نظرت .
خیلی به من لطف کردی
باز هم به من سر بزن
ارادتمند
رامین

کیارش شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ب.ظ

درود بر رامین عزیز
از زمانی که وارد کانادا میشی تا زمانی که تمام مدارک لازم از جمله شماره ملی و کارت PR و کارت بیمه دریافت کنی چه مدت طول میکشه؟
شاد باشی.

سلام کیارش جان
شماره ملی و کارت PR تا یک ماه بعد ( شایدم کمتر ) می یاد و کارت بیمه ایالت کبک سه ماهه و بقیه ایالتها سریعتر میاد .
ارادتمند
رامین

شوکا یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.iran2ca.blogspot.com

سلام و خسته نباشید.
دوست عزیز گله کردید که چرا نظر نمی دیم. راست می گی. اما شما بذار به حساب تنبلی، ذیق وقت، ...
اما واقعا استفاده می کنیم. ممنون

سلام شوکا جان
ممنون از نظرت !
بسیار خوشحالم که اطلاعاتم مورد استفاده شما قرار گرفته .
باز هم به ما سر بزن .
ارادتمند
رامین

حمید یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ب.ظ

رامین جان سلام. ممنون از اطلاعات خوبت. آقا شما فقط از تورنتو حرف می زنید مطمئنا می خواهید از مونترال به تورنتو بروید. ولی می خواستم اگه می تونی و ممکنه یه اطلاعاتی راجب به خود مونترال بدهید برای اون هائی که حتما می خوان همون مونترال بمونند. مثلا از خیابانهای با محیط خوب و فروشگاههای بزرگ اونجا و دیگر امکانات اونجا. اگه بتونی اطلاعاتی در این موارد برامون بنویسی ممنون می شم. راستی از نحوه بردن اسباب و وسایل منزل به اونجا بیشتر توضیح دهید که به چه صورت (زمین یا هوایی و یا ....)
با تشکر

سلام حمید جان
هر چه سریعتر به فرموده شما عمل میکنم .
ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:54 ب.ظ

سلام به سبزی بهار این مطلب رو که نوشتی عینا در جای دیگری خونده بودم ( تهرانتومی ) اما گفتی روز اول شاید به جرات به شه گفت یکی از سخت ترین روزهای مهاجرت همین روز اوله چرا ؟ به چند دلیل مهم ۱- بعد از طی یک مسافت طولانی که خودش خیلی خسته کننده است رسیدی به انور دنیا . ۲- حالا باید کارهای مهمی از قبیل تحویل وسایل و پر کردن فرم ها برای گرفتن کارت های SIN ,PR و ... 3- حالا باید بری دنبال یک سرنوشت نامعلوم .
با تشکر محسن

سیمین چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:29 ب.ظ http://sokote-tanhaii.blogfa.com

سلام راستی ایرانی ها اینجور موقع ها میگن بابا تشریف بیارید خونه ی خودمون در خدمتتون هستیم
راستی خونه یشما به مترو نزدیکه؟؟نه؟؟خوب پس مزاحم نمیشیم..
شوخی کردم ...فکر کهمه بخوان بیان خونه ی شما...چه جالب میشه نه؟
راستی واقعا اطلاعاتت جالب و بدرد بخوره...واقعا کار درستی میکنی پسر...

سلام سیمین جان
شما قابل بدونید تشریف بارید قدمتون سر چشم !
منتظرتونم !
ارادتمند
رامین

لاله شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:05 ب.ظ

سلام باتشکر از سایت زیبا و مفیدتان
من از چند ماه پیش از وارد شدن به تورنتو دنبال جایی برای اسکان موقت در تورنتو می گشتم از طریق یکی از دوستانم در تورنتو با مهمانسرای ارکید آشنا شدم. کارمندان و مدیران مهمانسرا خیلی خوش برخورد و مهربان بودند یعنی دقیقاً آن چیزی که یک تازه وارد به تورنتو به آن نیاز دارد. منم خواستم از این طریق کمکی به کسانی که شرایط من را دارند کرده باشم. راستی می تونین از تهران مستقیم و مجانی باهاشون تماس داشته باشین. 23981564 بازم ممنونم.

سلام
ممنونم
منتشر میکنم

نیوشا پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ب.ظ

واقعا؛ آفرین به اون نون حلالی که خوردی.تمام جزییات رو مینویسی من که هنوز یام به اونجا نرسیدهوولی وقتی نوشته هاتونو میخونم احساس میکنم آدم بیاد اونجا ۸۰
در صد احساس غربتش از بین میره .چون این چیزایی کهمینویسین فکر نمی کنم عمرا؛تو هیچ کتابی نوشته باشه .صد باریکلا به تو نازنین پسر.خدا برای خونوادت حفظت کنه .

nesa جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ

مرسی از این همه تو ضیحات

ممنون کامل بود من قصد رفتن دارم ولی خیلی می ترسم


زهرا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:57 ب.ظ

عزیز کوچولوی من
تو همه رو نشستی نوشتی که یکی پشت سرت بخوات راه بره بدونه چیکار کنه بهتره همی اینا می گه که تو یه آدم بزرگی روحت متعالیه بهت تبریک می گم و برات از خدا می خوام که زندگیت همیشه رو به رشد باشه:)

ممنونم سرکار خانم
بعد از کلی خستگی این یکی هیلی چسبید بهم

یاسی یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ب.ظ

با سلام من دارم کارای مهاجرتم رو انجام میدم اما خیلی استرس دارم یه ژیشنهاد سازنده احتیاج دارم

ُصبا شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام رامین. خواهش می کنم آدرس و تلفن یک هتل بسیار ارزان قیمت رو در تورنتو برام هر چه زودتر ایمیل کن که به فرمم اضافه کنم. من خیلی گشتم نمی تونم پیدا کنم.

بسیار سپاسگزارم

در ضمن اطلاعاتت بسیار مفید و جامع است.

صبا جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام
من برای تفریح میخوام بیام کانادا
تورنتو
خونه کسی هم میخوام برم
میخوام بدونم برای من چقدر امید هست برای ویزا گرفتن
من ی دختر ٦ ساله هم دارم با هم میخوایم بیایم
امیدی هست بهم ویزا بده ایران

امید برای ویزا هست اما باید سعی کنید شرایطش رو فراهم کنید

رزا جمعه 21 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام مرررسی از مطالب خوبتون.... یه سوال؟ من و همسر و فرزندمون میخوایم توریستی بیایم تورنتو... کجا بمونیم هزینش کمتره؟ دسترسیهاش بهتره؟ و اینکه ایا میتونیم واسه آمد مدن اقدام کنیم...

سلام
اگر یه آپارتمان اجاره کنید مبلغش کمتره
از سایت AirBNB و Kijiji استفاده کنید
بهتره که اطراف Yonge/Sheppard یا Yonge/Finch یا Yonge/Eglinton بهترین دسترسی رو بهتون میده
برای اومدن از طریق سفارت اقدام کنید

حسین چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 07:39 ق.ظ

سلام.رامین خوبی .من برج 12میام تورنتو ادرس هتل ارزان قیمت می خوام ادرس برام بفرست در تورنتو.بعد اپارتمان کرایه کنم ..در ضمن یک خوابه کرایه چنده ماهی.ممنون

سلام
با آدرس ایمیل بنده تماس بگیرید تا شماره حساب بدم برای هزینه مشاوره و کارهای اینجاتون.

محمدرضا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:14 ب.ظ

دستت درد نکنه برادر

Armin چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 04:26 ق.ظ

سلام من به خاطر اینکه پول دربیارم می خوام از ایران برم کانادا پناهنده شم ولی نمی دونم چجوری باید این کارو بکنم و می ترسم سرم کلاه بزارن

دلیل شما برای مهاجرت اشتباهه

bahar یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 02:20 ق.ظ

رامین جان من خیلی به کمکت احتیاج دارم لطفا بگو چجوری باهات در تماس باشم ؟

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد