خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

مدارک تحصیلی ایران و ارزشیابی آنها در کانادا

سلام 

 

 من زیاد اطلاعاتی در مورد ارزشیابی و معادل سازی مدارک بالاتر از دیپلم ندارم ولی تا برای قبل از دیپلم یه چیزایی میدونم که کلا همه رو می ریزم روی دایره . 

مدارکی که ما تا قبل از دیپلم در ایران میگیریم و می بریم کانادا با مدارک خود اونها چند تفاوت داره که بخاطر این تفاوتها باید مدارکمون ارزشیابی و معادل سازی بشه :  

 

۱-  مدارک تحصیلی ما در قبل از دیپلم از نظر سطح ریاضی و فیزیک و شیمی خیلی بالاتر از اونهاست یعنی اونها ما رو به عنوان خدای ریاضیات و  فیزیک و شیمی می شناسند ولی ( زیاد خوشحال نشید ) چون زبان بلد نیستیم مثل گنگها می مونیم و اصلا نمی تونیم به اونها نشون بدیم که ما این درسها رو بلدیم ( البته فقط چند ماه اول ) ولی بعد از چند وقت که زبانمون راه بیفته دیگه میشیم شاگرد اول کلاس . آخه برای مثال بنده از منابع آگاه شنیدم دیفرانسیل و انتگرال پیش دانشگاهی ما در سطح ریاضیات ۲ دانشگاه اونهاست یا فیزیک دیپلم اونها یه مقداری از فیزیک اول دبیرستان ماست یا اونها ضرب و تقسیم رو از دبیرستان شروع می کنند . 

 

۲-  و حالا از نظر زیست شناسی ، از نظر زیست شناسی اونها در دبیرستان زیست رو بصورت کاربردی می خونند و بیشتر شبیه بخش زیست شناسی درس علوم دوره راهنمایی ماست برای همین این از اون درسهایی هست که حتما باید بگذرونیم . 

 

۳- بخش اصلی اینجاست  ، ما تو ایران ادبیات فارسی می خونیم ولی ادبیات انگلیسی یا فرانسه که نمی خونیم . البته به گزارش از یک منبع نسبتا مطمئن شما اونجا میتونید زبان دومتون رو فارسی انتخاب کنید که از این نظر ما واحد هاش رو گذروندیم ( خود کانادایی ها باید یکی از زبانهای انگلیسی یا فرانسه رو به عنوان زبان اصلی و دیگری رو به عنوان زبان دوم در دوره تحصیلی انتخاب کنند )  ولی باید واحد های ادبیات زبان اصلی رو بگذرونیم .  

 

۴- ما در ایران یک سری درس خوشگل مثل دینی و دفاعی داریم که اونجا اصلا مورد قبول نیست و برای اینکه تعداد واحدهاتون به تعداد نیاز برای دیپلم گرفتن بشه باید بجای اونها درسهای علوم انسانی مثل فلسفه و منطق و زیست شناسی بگذرونید که البته به تقویت زبانتون هم کمک می کنه .  

طبق تحقیقات بنده شما اگر قبل از اتمام پیش دانشگاهی برید اونجا اونها اصلا دیپلم رو قبول ندارند چون ما دیپلم رو 11 ساله میگیریم و اونها 12 ساله ولی اگر پس از اتمام پیش دانشگاهی هم برید باید برای تبدیل دیپلم یک سری از درسها رو بگذرونید .  

 

به توصیه یکی از منابع این دفعه کاملا اگاه و مطمئن اگر شما عجله ای برای تمام کردن تحصیلتون ندارید و وقت کافی و پول بابی ( منظور پول پدر  یا همون بابا ) برای امرار معاش دارید بهتره زیاد برای ورود به دانشگاه عجله نکنید و خوب در دبیرستان پایه درسهاتون رو قوی کنید و واحد هایی که در ایران با نمره پایین گذروندید دوباره با نمره بالا بگذرونید ( اخه برای مثال ریاضی اول دبیرستان رو با 15 پاس کردی بعد میری اونجا مسئول پذیرش دانشگاه میگه تو چطور ضرب و تقسیم رو با 15 پاس کردی  ، هرچی قسم می خوری بابا اینا که من با 15 پاس کردم حل معادله درجه سوم و رسم توابع بوده نه ضرب تقسیم باور نمی کنه .)   

در مورد مدارک بالای دیپلم باید بگم اونها در دانشگاههای معتبرشون بیشتر مدارک دانشگاههای دولتی معتبر ایران رو قبول دارند . برای مثال کسی که لیسانس برق دانشگاه شریف تهران رو داره میتونه به انتخاب خودش توی هر کدوم از دانشگاههای کانادا بدون هیچ امتحانی وارد بشه و فوق لیسانس بگیره .البته اگر شما دوست گرامی از اون دسته ای هستید که مدرکتون از دانشگاه آزاد هست زیاد غصه نخورید چون شما هم با امتحان و گذروندن دوباره  بسیاری از دروس میتونید وارد دانشگاه بشید . و البته اگر از دوستان فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور هستید ( با حفظ احترام ) مدارک شما تنها به درد ایران می خوره و بس .  

طبق آخرین اطلاعات موسساتی در شهرهای بزرگ کانادا هستند که بصورت خصوصی اقدام به اموزش دروس دانشگاهی می کنند که البته مدارک اونها ارزش چندانی نداره ولی با گرفتن پذیرش از اونها میتونید ویزای تحصیلی کانادا رو بگیرید که البته به همین خاطر هزینشون خیلی زیاده .

نکته قابل ذکر در اینجا این است که بعضی رشته های خاص مثل برق  ، ساختمان  ، پزشکی و آموزگاری شما اگر خدای درس و تجربه و با سابقه کار 100 ساله هم باشید باز هم باید برای گرفتن اجازه ی کار و کار در رشته خودتون کلاسهایی رو برای یاد گرفتن استاندارد های روز کانادا ( -دنیا ) بگذرونید چون این رشته ها با جان و  نسلهای آینده ارتباط دارند .  

در اخر اضافه می کنم اطلاعات بالا تنها اطلاعات کسب شده و شخصی از طرف من بوده و به واسطه این مطالب بنده هیچ گونه مسئولیتی رو قبول نمیکنم .  

ارادتمند  

رامین

نظرات 42 + ارسال نظر
احمد چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:31 ب.ظ http://canada1quebec.blogfa.com/

سلام آقا رامین
من لینک شما رو تو وبلاگم گذاشتم
قربان شما

سلام احمد جان
اولا دستتون درد نکنه که بنده رو لینک کردید و به بنده لطف کردید .
دوما بنده هم طبق وظیفه ( و البته علاقه توام ) شما رو لینک کردم .
ارادتمند
رامین

پوریا چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:14 ب.ظ http://hi-vancouver.blogfa.com

سلام رامین جان؛ از روز اول وبلاگت مشتری دائمی هستیم. یه لینک هم تو وبلاگم بهت دادم. اگر صلاح میدونی تو هم "مهاجر ونکوور" را لینک کن.
با تشکر
با هم پشت ما کوهه

سلام پویا جون
ممنونم و خوشحال که وبلاگ من مورد پسندت قرار گرفته .
وبلاگ قشنگت رو لینک کردم .
امیدوارم یک شنی در کوهسار شما باشم .
ارادتمند
رامین

کیارش چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:07 ب.ظ

درود بر رامین عزیز
بابا من خودم لیسانسمو دولتی خوندم،ُبرای یکی از دوستام پرسیدم، حالا یک سوال، مثلا اگر یکی لیسانس پیام نور یا مثلا یک لیسانس بی خود داشته باشه ولی مثلا فوق رو دانشگاه تهران یا شریف گرفته باشه اونوقت اگه بخواد تو کانادا ادامه تحصیل بده چی میشه؟
با آرزوی بهترین ها برای شما ،فعلا
بدرود

سلام جناب کیارش دوست کهن
بنده دقیقا نمی دونم شرایط این دوستمون چطور میشه ولی فکر کنم اگر تونسته باشه وارد دانشگاه تهران یا شریف بشه بتونه به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه تهران یا شریف اقدام کنه .
توصیه میکنم برای اطلاعات دقیق تر با یک مشاور یا یکی از دانشگاه های کانادا از طریق ایمیل ( سریع جواب میدهند ) یا از خانم مستانه محمودی در شعبه تهران سازمان جهانی مهاجرت بپرسید .
ارادتمند
رامین

سعید پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ

با درود
دوست عزیز با توجه به اینکه شما در آستانه مهاجرت هستید آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا رو انجام دادید؟ در این مورد اگر اطلاعاتی دارید لطفا بنویسید.

سلام سعید جان
ما در کانادا حساب بانکی باز کرده ایم و به ان مقداری پول هم ریخته ایم ولی مبلغ اصلی پول را هنوز به حسابمان در کانادا نریخته ایم .
شما می توانید از طریق صرافی ها در کانادا حساب باز کنید و به ان پول بریزید . در ضمن می توانید از طریق سایت اینترنتی رویال بانک کانادا در آن بانک حسابهای غیر اعتباری ( قرض الحسنه و سپرده و ... ) بصورت رایگان افتتاح کنید و از طریق صرافی ها به آن پول بریزید .
http://www.rbcroyalbank.com/RBC:SVealKwWZA4AH-DSU9g/perindex.html
ارادتمند
رامین

بهار دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ب.ظ

سلام با تشکر از زحماتتان جهت ارایه اطلاعات . دراین پست نوشته بودی اگر پیش دانشگاهی را بگذرانیم خب است من در برنامه خود میخواستم بجای دوره پیش دانشگاهی وقت بگذارم زبان کار کنم و در آنجا در این خصوص جلوتر باشم نظر شما چه است

سلام بهار خانم
شما اگر هنوز نرفتی پیش دانشگاهی بنده هم موافقم بجای پیش دانشگاهی زبان بخونی .
ولی من دقیقا قبل از امتحانات آخر ترم پیش دانشگاهی باید برم و هم وقتم الکی هدر رفت و هم رسما پیش دانشگاهی جزو کلاسهای خونده شده برام حساب نمیشه و این قضیه بسیار به من ضرر زد .
اگ سوال دیگری داشتی باهام تماس بگیر
ارادتمند
رامین

بهاره چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام منون از اینکه جواب سؤالم دادی ولی من وقت دارم پیش دانشگاهی را کامل بخوانم میخواهم بدانم آیا الویت با زبان بلد بودن است یا اینکه پیش

سلام بهاره جان
اولا من بهت بگم که هر چی میگم فقط نظرات و تجربیات منه و بهتره با یک مشاور ( اگر خواستی بگو تا بهت بگم با کی تماس بگیری ) مشاوره کنی ولی به نظر من بهترین حالت اینه که اگر ۱۰۰ ٪ رفتنی هستی هم زبانت رو بصورت کاملا جدی بخونی و هم درسهایی که اونجا به دردت میخوره ( فیزیک - شیمی - ریاضی - زبان انگلیسی- و ... ) رو در مدرسه بگیری و درسهای زائد ( مثل دینی و دفاعی و ادبیات فاری و ... ) رو حذف کنی تا راحت تر باشی .
در غیر این صورت زبان اگر بصورت کامل و با قاعده خونده بشه و مدرکی هم براش بدهند خیلی بهتره !

منتظر تماسهای بعدیت هستم
ارادتمند
رامین

بهاره چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:45 ب.ظ

متشکرم اگر روش تماس با مشاور را بدی و شرایط مشاوره دادن ایشان را به من ایمیل کنی ممنون میشم

سلام بهاره جان
شما میتونی برای سوال کردن با سازمان مهاجرت که اطلاعاتش رو دادم تماس بگیری و بخواهی با خانم محمودی حرف بزنید .
ایشون مشاور مجرب و رسمی کانادا می باشند و اگر شما فقط همین یک سوال را داشته باشید میتونید این سوال رو از ایشون بصورت تلفنی بپرسید .
اگر هم شما ویزاتون اومده باشه میتونید در کلاسهاشون بصورت حضوری شرکت کنید .

آدرس : ایران - تهران - خیابان ولیعصر - خیابان خرسند - کوچه لادن - پلاک ۳

تلفن :

۲۲۰۴۵۳۶۴

۲۲۰۴۸۸۸۶

۲۲۰۴۸۸۸۷

فاکس :

۲۲۰۴۴۹۲۹

ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام دوست عزیزم امیدوارم که حالت خوب باشد. مدارک تحصیلی ایران زمانی ارزشمند هستند به همان اندازه هم بلد باشی نه مثل ... با تشکر محسن

شایان یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام رامین جان
من دارم کارامو درست میکنم اگه خدا بخواد تا ساله دیگه بیام اونجا.میخواستم ببینم مدرک پیش دانشگاهی ایران رو اگه داشته باشم اونجا میتونم جای مدرک کالج ازش استفاده کنم یا بحر حال چه پیش دانشگاهیو داشته باشم چه نه باید کالج رو بگزرونم ؟

سلام
جانم مدرک پیش دانشگاهی اینجا به منزله دیپلم کانادایی هست و با داشتن اون و پاس کردن امتحانات زبان میتونی بری دانشگاه !
کالج یک چیزی مثل دانشگاهه که مدتش کوتاهتر و تعلیماتش عملی ره !
ارادتمند
رامین

مهشید چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام رامین
من و خانواده ام تا چند ماه دیگه به مونترال میریم.سوال من اینه من الان دانشجوی انگلیسی دانشگاه غیر انتفاعی هستم و مسلط به انگلیسی.برای ورود به دانشگاه رشته حقوق چه مراحلی رو باید بگذرونم و ایا کلا ورود به دانشگاه با دیپلم ایران مجاز است یا نه؟

سلام
اگر دیپلم کامل داشته باشید و پیش دانشگاهی رو هم خونده باشید و نمره تافلتون هم به حد کافی بالا باشه میتونید وارد دانشگاه بشید و دیگه باید توی دانشگاه یک سری درسهای تکمیلی رو بگیرید.
با سایت دانشگاه هم یک کنترلی بکنید
ارادتمند
رامین

رامین چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:59 ب.ظ

سلام رامین!
من مدرک لیسانس دارم و می خوام یک دیپلم معتبر هم داشته باشم می تونم بیام کانادا و دیپلم بگیرم؟
قربان شما

سلام
شما میونید بیاید اینجا و هر دیپلمی میخواید بگیرید.

محمد جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام آقای رامین
من دیپلم مدرک تجربی نظام قدیم دارم کارمند بانک هستم .
برای مهاجرت به کا نادا حدوداٌ چه مبلغی پول لازم دارم.
با تشکر

بستگی داره
ولی اگر بصور انفرادی بخواید بیاید با ۱۰-۱۵ هزار دلار فکر کنم عملی باشه به علاوه پولی که باید با خودتون بیارید

امید دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام آقا رامین
مرسی از تجربیاتت
من سال دیگه مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد میگیرم و میخوام برم
از لحاظ مالی زیاد مشکل ندارم
کی باید اقدام کنم؟
چه جوری؟
ارادتمند شما (امید)

سلام
شما از الان میری و در وبسایت دانشگاه های مختلف رشته های مرتبط به رشتت رو پیدا میکنی و با توضیح شرایت براشون ازشون میپرسی چطور میشه در اون دانشگاه یا گاها کالج اقدام کنی و پذیرش بگیری
بعد پذیرش رو میبری سفارت و در مدت نسبتا کوتاهی بهت ویزا میدند
در این مدت هم زبان رو از روشهای رسمی و غیر رسمی بخون
ارادتمند

بهاره دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام,من سال دیگه به ونکوور مهاجرت میکنم وامسال دیپلم گرفتم و میخوام به جای گذروندن پیش دانشگاهی زبان بخونم,میخواستم بدونم اگه پیشو نرم اونجا باید چه مدت کالج برم و به ضررم نیست؟واینکه بهتره تافل داشته باشم یا ایلتس؟

سلام
بدون پیش باید برید دبیرستان و بعدش کالج رو بجای دانشگاه میتونید برید
معمولا دوره کالج دو ساله
اگر دیپلمتون نافص باشه ولی زبانتون عالی (تافل یا ایلتس) میتونید یکساله دیپلم بگیرید
تافل رو بیشتر برای تحصیل اینجا قبول دارند

معین حسن زاده سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:02 ب.ظ http://moeinhasanzadeh.blogfa.com/

سلام عزیزم وبلاگ خوبی داری بعضی از مطالبش رو خوندم وقت کنم بیشتر می خونمش منتظرت هستم که به وبلاگ من بیای حتما کامنت هم بزار

بهار جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام
من ماه آینده عازم کانادا هستم و فوق العاده استرس دارم.... و این استرس و نگرانی ناشی از ندونستن یه سری مسایل هست.. و یکی از این هزار مسیله در مورد درسم هست... من سال ۲دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم در تطابق واحدها امکان داره من رو به adult school بفرستند؟

امکان داره ولی این مسئله ترس نداره
فوقش یک یال میری مدرسه بزرگسالان که هم زبانتو قوی میکنه و هم آمادت میکنه برای تحصیلات کانادایی
البته احتمالش پایینه ولی اگر بشه بد نیست

سینا شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام رامین جان من در حال حاضر در مقطع دوم دبیرستان درس می خونم . می خوام برای سال بعد یا پیش دانشگاهی (اگه میشه بگو کدوم بهتره) به کانادا برم می تونی راهنماییم کنی و بگی چیکار کنم؟؟؟؟؟ اصلا من که زیر 18 سال سن دارم می تونم بدون والدینم برم؟ دبیرستان ها برای اتباع خارجی هم مجانیه دولتیاش یا نه؟ اگه میشه بگو از کی اقدام کنم.

سلام
شما چون زیر 18 سال هستی نمیتونی خودت برای ویزا اقدام کنی
میتونی از طریق ویزای تحصیلی بیای که هزینش زیاده
دبیرستان برای ماها که مقیم هستیم مجانیه ولی برای شمایی که با ویزای تحصیلی میاید هزینه زیادی داره
اگر میخوای بیای هر چه زودتر بیای بهتره

احمدزاده سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:36 ق.ظ

سلام
من مدرک لیسانس حسابداری هستم .ازدانشگاه علمی کاربردی چطور میتونم با آشنایی متوسط زبان انگلیسی در کشور کانادا تحصیل و کار کنم؟

باید از طریق سفارت اقدام کنید.

مریم چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:57 ق.ظ

با سلام.کارشناس پرستاری از دانشگاه ازاد ورامین هستم .باتو جه به این که مدرکم از ورامین و ازاد هم بوده.کانادا مدر من رو برای مهاجرت قبول میکند؟؟یه جواب مطمئن بدید.

Mahla یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:01 ب.ظ http://caneda.blogsky.com

سلام من میتوانم بعد از پیش دانشگاهی با داشتن مدرک زبان و ...در رشته تجربی ب کانادا تورنتو رفت ؟؟؟؟

معصومه دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام یک مشاور خوب ووکیل قابل اطمینان وکاردرست میخوام برای گرفتن ویزای تحصیلی دانشگاه برای کانادا هم پذیرش وهم ویزا
دخترم امسال دیپلم میگیره 1396 ریاضی برای کانادا میخوایم اقدام کنیم بفرستیمش البته زبان هم میخونه
چه رشته ای بازار کار خوب ودرامد خوبی داره اونجا
که بره تو همون رشته واز کجا باید شروع کنیم اگه یک وکیل که امتحانش رو پس داده باشه وجدا از تبلیغ وجدانا خوب باشه معرفی کنید ممنون میشم

aida سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام من امسال سال دوم دبیرستان در رشته تجربی هستم و سال سوم را تغییر رشته میدهم به ریاضی راستش من میخواستم بعد از سال سوم دبیرستان برای کارای پذیرش و دانشگاه اقدام کنم و باید بگم که چون فامیل هم در تورنتو داریم من مشکل مکان ندارم فقط نمیدونم که باید پیش رو بگذرونم یا نه ؟ چون شدیدا میخوام که سال سومم تموم شد بیام و یه چیز دیگه من اگه سال سومم تموم شد بتونم بیام میتونم پذیرش دانشگاه بگیرم یا باید به کالج برم؟؟؟؟؟؟

با سال سوم باید بری دبیرستان رو اینجا تموم کنی
بعد هردو رو میتونی بری

سینا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام اقا رامین من دارم ریاضیات کاربردی سراسری اراک میخونم امسال میخوام داروسازی کنکور بدم که بعد از أخذ مدرک برای مهاجرت اقدام کنم بنظر شما این کارو کنم؟یا چه رشته ای بهتره؟

در اینترنت تحقیق کنید

نسرین دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:24 ق.ظ

با سلام خدمت شماو ممنون از مطالب خوبتون.
بنده دیپلم و پیش دانشگاهی رو گذروندم و فکر کنم وقتی بیام اونجا باید دیپلم رو مجدد بگیرم. خواستم بدونم تو مدرسه بزرگسالان دیپلم کرفتن چقد زمان می بره ؟
با تشکر

سلام
شما اگر پیش دانشگاهی رو تموم کرده باشید خیلی راحت تر خواهید بود، چه بسا با امتحان زبان میرید یک راست دانشگاه
اگر بخواید دوباره دیپلم بگیرید یکسال تا حداکثر دوسال زمان میبره

parsa دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:20 ق.ظ

سلام من پیش دانشگاهی ریاضی دارم بامعدل18/25.من امسال می خوام کنکوربدم وادبیات انگلیسی بخوانم چون به رشته های دانشگاهی ریاضی علاقه ندارم.می خواستم بدونم اونجادانشگاهاش ادبیات انگلیسی داره وشرایط استاددانشگاه شدن چه جوریه؟باتشکر.

اولا خوب پسر خوب اینجا که حتما رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه داره ولی دانشگاه ادبیات انگلیسی بعید میدونم
از شرایط استاد شدنم بیخبرم، میتونی توی اینترنت پیدا کنی

رضا یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:10 ب.ظ http://sharif.blogfa.com

سلام آقا رامین

من 42 سال دارم و فوق لیسانس علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری. 15 سال سابقه کار روزنامه نگاری دارم. زبان من در حد متوسط است. مچرد هستم و می خواهم برای مهاجرت اقدام کنم. لطفا راهنمایی کنید.

لنده دفتر مهاجرتم رو بستم و فعلا به تحصیل مشغولم، با سفارت تماس بگیرید، کانادا دیگه اجازه ی صدور ویزا توسط من رو نمیده

مریم چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 07:19 ق.ظ

مریم جمعه 26 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 01:27 ق.ظ

سلام ،ببخشید من مدرک کارشناسی ارشدرشته زیست شناسی گرایش فیزیولوژی با معدل ١٩/٢٥ از دانشگاه دولتی (چمران اهواز)دارم طبق تجربیاتتون من بعد از اقامت اونجا بخوام دکتری اونجا بخونم من و راحت پذیرش میکنن یا باز نیاز به گذروندن دوره های طولانی هستش و مدرک فوقم و قبول نمیکنن

احتمالا خیلی سخت نخواهد بود برای شما اما مطمئنا احتیاج به بروز کردن اطلاعاتتون دارید.

معین شنبه 4 دی‌ماه سال 1395 ساعت 08:28 ب.ظ

من از طریق peq برای کبک اقدام کردم
۱۵ سال سابقه کار بانکی دارم و قصد دارم رشته مدیریت مالی در کالج سی دی ای بخونم. مدرک معادل کارشناسی ارشد بانکداری از بانک مرکزی دارم که فقط توی بانک ها مورد قبول هست و تایید وزارت علوم رو نداره. بزرگترین دغدغه ذهنیم اینه که این مدرکم به علاوه مدرک کالج اونجا برای کاریابی و سطح حقوق دریافتی میتونه بهم کمکی بکنه یا اینکه فقط عمرمو تلف کردم؟

بصورت کلی هر مدرکی ارزش خودش رو داره
بعضی مدارک شرط کاری هستند ولی بعضی تنها نشون دهنده اطلاعات، سابقه کار و سطح تعهد کاری هستند.

امیر یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:19 ق.ظ

با عرض سلام
من دانش اموز سال سومم و رشتیه ی تجربی می خونم و قصد دارم سال بعد بیام تورنتو
میخواستم بدونم اگر در انجا پیش رو بخونم و سپس در یک دانشگاه دولتی پذیرش بگیرم برای دانشگاه باید هر ترم شهریه داد یا مثل اینجا رایگان است؟

کانادا دانشگاه دولتی نداره
اگر شرایط اقامتی رو داشته باشید، دولت بهتون وام تحصیلی میده

mohammad شنبه 11 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:08 ب.ظ

من سوم دبیرستانم و وسط سال دارم میرم اونجا و میگن میتونی اونجا دیپلم ایرانیتم بگیری و اونجا دیپلم ایرانی یه امتیاز به حساب میاد.
من چکار کنم به نظرتون؟

اگر میخوای موفقیت آیندت رو در نظر بگیری، کلا دروس ایران رو ول کن، بیا اینجا و امتحان تعیین سطح بده، برو سر کلاسهایی که میگن و دیپلم اینجات رو بگیر، ولو یکی دو سال دیرتر
اگر عجله داری بری دانشگاه و نمیخوای از هم دوره ایهات عقب بیفتی، بیااینجا، برو مدرسه ایرانی، دیپلم ایرانت رو بگیر و بعد از امتحان زبان برو دانشگاه

bahar چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام .کسی ک دیپلم کاردانش داره و لیسانس دانشگاه علمی کاربردی داره؟میخام بدونم چون پیش دانشگاهی نرفته لیسانسش اعتباری نداره؟

بی خبرم

bahar چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:06 ب.ظ

لطفا درمورد اعتبار دانشگاه علمی کاربردی هم بگید و مدرک فوق دیپلم و کرشناسی ناپیوسته؟

خبر ندارم

حسن پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام دوست عزیز
با تشکر از مطالب ارزشمند شما
من تمایل به تحصیل در مقطع دکتری در خارج از ایران را دارم و رشته ام مهندسی مواد هستش. سوال ام در رابطه با اعتبار دانشگاههای سطح اول کانادا مثل alberta و MC gil در قیاس با deflt, KTH, virginia,ohio و نظایر آنهاست. لطفا واقع بینانه راهنمایی بفرمایید آیا قابلیت رقابت دارند؟ من فقط به دلیل روابط قبلی استادم و به تبع آن تسهیل شرایط پذیرشم در کانادا این کشور را مد نظر دارم.

با سپاس

سلام
متاسفانه بنده با هیچ کدوم از این دانشگاه ها که فرمودید روابط نزدیکی ندارم.
بهترین راه برسی و مقایسه این دانشگاه ها از طریق منابع آنلاین هستش.

المیرا جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام چه قلم خوبی دارید، اطلاعات با طنر شما به راحتی توی ذهن می مونه.

ana چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام.اقا رامین من 19 سالمه.معدل پیشم 18.50 شده و دیپلم 19.80.با بک موسسه که مشورت کردم به من گفتن بیا سال اخر دبیرستانو این جا بگذرون تا دیپلم کانادایی داشته باشی من سطح زبانم خوبه و میدونم اگه تادو ماه بخونم میتونم ایلتس 6.5 بیارم.به نظرتون کدوم روش برای من بهتره این که برای تزم بهار دانشگاه ها اقدام کنم و مدرکمو بگیرم یا بیام اونجا و دیپلم کانادایی بگیرم و 100 میلیون خرجم بشه؟یعنی اینقدر داشتن دیپلم کانادایی یرای دانشگاهاشون مهمه؟

اگر میتونید با وضعیت کنونیتون پذیرش دانشگاه بگیرید، گرفتن دیپلم کانادایی با صد میلیون تومان خرج ارزش نداره و بعدا فرصتهای پیشرفت کم خرج تری در مقابلتون خواهد بود

امیرحسین یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام من معدل دیپلمم 14/11شده در رشته تجربی وهم چنین نخبه ورزشی هستم .. و برای ورزش قصد دارم برم کانادا و همین طور قصدادامه تحصیل در رشته پزشکی ورزشی دارم تو بهترین دانشگاه کانادا سوالم اینه که میتونم دیپلمم رو در کانادا ارتقا بدم یعنی تو دبیرستانشون شرکت کنم و نمراتمو برای دانشگاه قوی کنم؟؟

بله

عاطفه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام
وقتتون بخیر
من ترکیه م و چند ماه دیگه قراره برم کانادا و سیتی زنم رو بگیرم،تو این چند سالی که ترکیه هستم نتونستم ادامه تحصل بدم و همون دیپلم دبیرستان تجربی رو دارم و پیش رو نخوندم،بعد از اینکه رسیدم کانادا چطور میتونم برای پیش دانشگاهی اقدام کنم؟

شما یک امتحان تعیین سطح در دبیرستان میدید و از اونجا کارتون رو ادامه میدید

پوریا شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 10:07 ب.ظ

سلام . ممنون بابت وبلاگ خوبتون
معادل درس Pre-calculus در ایران دیفرانسیل پیش دانشگاهیست یا حسابان سوم دبیرستان. ممنون

ممنون

فرناز شنبه 1 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام من الان امتحان علوم پایه پزشکی را دادم در دانشگاه آزاد نجف اباد و قبول شدم اما میخواستم تو آزمون امکت شرکت کنم آیا امکانش هست یا خیر ؟

نمیدونم

مجتبی کربلائی حسینی پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 03:39 ب.ظ

من نمیدونم کی مطلب این سایتو نوشته ولی باید خدمتش عرض کنم که مدرک دانشگاه پیام نور در آلمان در گرید h+ و در کشور استرالیا سکشن 1 هست یعنی برابر با بهترین دانشگاه های ایران مثل دانشگاه تهران

ببخشید
من نمیدونستم
عذر میخوام

Taraneh سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 01:46 ب.ظ http://Canada.blogsky.com

سلام خسته نباشزد ببخشید یه سوال دارم
اینکه چه رشته هایی میتونه اینده و بازار کار خوبی داشته باشه توی کانادا؟و رشته ای مثل مترجمی زبان میتونه خوب باشه؟یانه؟

سلام
تا جایی که میدونم رشته ی مترجمی زبان رشته ی خوبی هست ولی بخاطر بازار کار محدود آینده ی فوق العاده ای نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد