خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

علل رد شدن در مصاحبه مهاجرت - جا به جا شدن در کانادا

سلام  

یکی از دوستان یک سوالی کرده بودند که دیدم ممکنه سوال خیلی از دوستان باشه و ترجیح دادم بصورت علنی جواب بدم .  

سوال این دوستمون این بود که چرا بعضی ها توی مصاحبه رد میشوند ؟! آیا بخاطر عدم توانایی در زبان هست یا دلیل دیگری داره ؟! 

در جواب این دوست عزیز باید بگم رد شدن در مصاحبه سه دلیل میتونه داشته باشه که بنده هر کدوم رو به صورت کامل و با مثال در زیر توضیح میدم : 

1-      عدم اثبات ادعاها : شما قبل از اینکه برای مصاحبه دعوت بشید یک سری فرم و مدارک ارائه میدید که حاوی ادعاها و خصوصیاتی هست که شما بر طبق اونها خودتون رو لایق برای مهاجرت به کانادا دونستید ولی زمانی که برای مصاحبه دعوت میشید نمی تونید اون ادعاها و خصوصیات رو ثابت کنید و انها با یه لبخید ملیح شما رو رد میکنند . برای مثال شما شما ادعا میکنید که توانایی بردن n دلار پول رو به کانادا دارید ولی زمانی که برای مصاحبه دعوت میشید وقتی از شما مدرکی دال بر توانایی تون می خوان با ترس و لرز میگید بنده فعلا کارخونم گرو بانکه و خونم رو هم فروختم که یه خونه نو بخرم و یک سرمایه گذاریم فلان جا کردم که هنوز سود نداده .اونها هم یا میگند شما من کل دروغ میگید ( البته به طور محترمانه ) یا خیلی بهتون لطف میکنند و میگند برو یک سال دیگه داراییت رو جمع کن و گواهی و رسید کن و بیا اینجا تا از نو با هم حرف بزنیم . یا برای مثال شما ادعا میکنید مهندس صنایع هستید و وقتی برای مصاحبه تشریف میبرید به شما میگند خوب جناب مهندس شما مدرک تحصیلیتون از کدوم دانشگاهه ؟! شما هم میگید مهندس ، مدرک تحصیلی ، بابا من چهل سال توی کارخونه کار کردم ، سه سوت هر دستگاهی رو براتون می بندم و باز میکنم ، مدرک می خواید چیکار ، من دیپلمه هستم ولی همه بس که کارم خوبه بهم میگند آقا مهندس . اونها هم میگند پس شما می خواستید با نوشتن اینکه مهندس هستید ما رو گول بزنید . ما اصلا به شما ویزا نمیدیم . اینه که ادعا تون رو نمی تونید ثابت کنید . 

2-      عدم توانایی صحبت : شما پا میشید میرید سوریه که مصاحبه کنید . تا اون افیسر میاد با شما صحبت کنه میبینید این حرفهای چرت و پرت یزنه ، به یه زبونی حرف میزنه که شما نمی فهمید . بعد هاج و واج نگاهش میکنید . اونم میگه شما چطور وقتی نمی تونید اصلا حرف بزنید میخواید برید کانادا . بای بای ( البته این تیکش رو هم چند بار تکرار میکنه و هم با دست نشون میده که خوب شیرفهم بشید ) 

3-      عدم کارآمدی : شما میرید بای مصاحبه . مدرک تحصیلیتون بالاست و گواهی مبنی بر اون رو هم دارید . خیلیم خوب با آفیسر به انگلیسی و فرانسه و روسی و ایتالیایی و ... ( ادامه بدید تا به سواحیلی و زبان باکومبایی برسید ) صحبت میکنید . ولی یکهو یارو میگه شما به درد جامعه کانادا نمی خورید . اینجاست که دوباره همون قضیه بای بای تکرار میشه . برای مثال رشته شما کویر شناسیه . آفیسر میگه آخه مرد مومن مگه تو کانادا کویر هست که می خوای برای اونجا ؟! بای بای . یا رشته شما ساختمانه ولی یه طلا فروشی دارید . آفیسر میگه آخه تو تا حالا بیل دستت گرفتی که می خوای برای کانادا کار ساختمان بکنی ؟! بای بای . یا اینکه رشته شما کشاورزیه . آفیسر میگه شما سابقه کارت چقدره ؟! میگی خیلی زیاد ، امسال باغچه خونم مادر زنم اینا رو من گلکاری کردم . اونم میگه ما اصلا تو کانادا مهندس کشاورزی نداریم ، ما کشاورز داریم ، باید کشاورزی بلد باشی نه مدرک داشته باشی !!! بای بای . 

یه سوال دیگر هم کرده بودند : شما فرمودید بعد از اینکه تو کبک لندد کردی میشه بری مثلا انتاریو ولی سوال اینه که شما وقتی کبک لندد میشی بالطبع کارت بهداشت و  PRو سایر مدارک کبکی میگیری آنوقت چه جوری میشه با مدارک کبک تو انتاریو زندگی کرد ؟؟؟

بنده باید به این دوست گرامی چند مطلب رو عرض کنم : 

1 – شماره ملی (SIN) و کارت  PR در کل کانادا معتبر و کارت اون ملیه و از ایالتی به ایالت دیگه هیچ فرقی نداره . 

2 – کارت بیمه هر ایالت پس از درخواست برای اولین بار چند وقتی زمان میبره تا صادر بشه ولی اگر شما کارت بیمه یک ایالت رو داشت باشید و با اون کارت به اداره بیمه ایالت دیگری مراجعه کنید بلافاصله و همون روز کارت بیمه قبلیتون رو باطل و یک کارت بیمه اون ایالت رو برای شما صادر میکنند .

 

ارادتمند

 

رامین

نظرات 12 + ارسال نظر
کیارش یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:47 ب.ظ

سلامی گرم به شما دوست عزیز و تشکر بسیار به خاطر پاسخ جامع شما به سوالات ، بسیار ممنون . بهترین ها را برای شما و خانوادتون آرزو می کنم .
بدرود

سلام کیارش جون
خیلی باحالی
هر روز برای من نظر میگذاری
تو اینقدر فعالی من پام برسه کانادا یه دعوت نامه برات میفرستم.
ارادتمند
رامین

محسن یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام رامین جان مرسی از مطلب واقعا زیبایت .دو تا مطلب 1- امیدوارم از نوشتن خسته نشی و از درس هایت هم غافل نشوی و حداقل مدرک پیش دانشگاهی را اینجا بتوانی یگیری . 2- اگه به من ویزای مهاجرت ندهند و ویزای تحصیل بدهند هزینه ها خیلی برای غیر مهاجر بالاست چه کار کنم که کار به آنجا نرسد . با تشکر از وقتی که می زاری .محسن

سلام محسن جان
۱- در مورد اول که نا امیدت میکنم چون من باید حتما قبل از امتحانات آخر ترم از ایران خارج بشم .
۲- در مورد دوم هم لطف کن یکم اطلاعات بیشتری از خود بهم بده تا بتونم بهتر کمکت کنم ولی طبق آخرین اخبار شنیدم کانادا داره دو دسته رو بصورت سریع اقامت میده : یکی افراد متخصص خاص که توسط استان انتاریو جذب میشند و دوم دانشجو هایی که در کانادا درس می خونند . باید ببینی در کدوم یک از این دو دسته قرار میگیری ( یا می تونی خودت رو جا بدی )
ارادتمند
رامین

داود یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:26 ب.ظ http://www.wegocanada.persianblog.ir

خیلی جالب و مفید بود، ادامه بدید لطفاْ

سلام دوست عزیزم
چشم ادامه می دم .
ارادتمند
رامین

محسن چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام بونه مقدمه چینی کاملا باهاتون موافق هستم ( کد بسته تسلیم ) این مطلب نه فقط برای مصاحبه مهاجرت بلکه برای هزار و یک مسئله دیگه هم تو کانادا صدق می کنه . این مطلب رو بعضی ها هر روز بخونند ( منجمله خود من ) .
با تشکر محسن

آندیا سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ http://andeiacanada.blogfa.com

سلام بابا نمی دونم چی بگم بگم چرا اینقدر رک هستین که از نظر ما ایرانیا می گن ضد حال ولی جدا کانادائی شدین واسه خودتون که اینقدر صریح جواب آدمو می دین
می خواه با اجازتون وبلاگتونو لینک بدم به وبلاگم
با اجازه
اگه محبت کنین و وبلاگ منو ببینین و مرا هم لیک کنین ممنون می شم

سلام
لینک شدید

آندیا یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 ق.ظ http://andeiacanada.blogfa.com/

سلاچه خبر کجائین نیستین؟
شاد باشید و رها

اومدم دوباره

rainyman یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام ؛ سایت خیلی خوبی دارین
اطلاغات خیلی خوبی رو به دست آوردم از وبلاگ شما که دیدم خیلی بی معرفتی هست اگه کامنت تشکر نذارن
واقعا ممنونم
همینطوری ادامه بده

متشکرم

روبی دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام

خیلی از نوشته هاتون خوشم میاد .مخصوصا این یکی .اگه ما هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشته باشیم ایشالا دیگه به ما نمیگن بای بای؟ من شنیده بودم که اگه به سوریه بریم اگه احتمالا چند سال دیگه هوس کردیم که یه سری هم به امریکا بزنیم اونا خیلی آسون ما رو قبول نمیکنن غیر از سفارت سوریه سفارت دیگه ای هست ؟اگه اینجا تو المپیاد قبول بشم کمکی به مهاجرت خانوادم میکنه؟


روبی

م دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:42 ق.ظ

کوسخول

ممنونم
اینم نظریه
به تعداد بازدید کننده های من یه نگاه بکنی نظرت عوض میشه

آندیا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ب.ظ http://andeiacanada.blogfa.com/

سلام بر رامین عزیز
با قلبی پر از امید و آرزو برای شما صمیمانه می نویسم عیدتان مبارک و به امید اینکه همه روزی در کانادا سفره های هفت سینمان را برای سالی نو بچینیم
منتظر پیام نوروزی شما هستم برای دیگر دوستان در پستی به همین نام
http://andeiacanada.blogfa.com/

سحر یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام و ممنون بابت سایت خوبتون
اگه یک زوج با هم اقدام کنند ولی یکی از اونه زبان زیاد ندونه ولی یک نفر دیگه به خوبی از پسش بر بیاد نتیجه چی میشه؟

سلام
دقیقا معلوم نیست ولی اینجا همه با قرار گرفتن در محیط تا حد زبادی زبان رو فرا میگیرند

[ بدون نام ] یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ق.ظ

دکتر کانادا استان داره نه ایالت !! داری راهنمایی هم میکنی ملتو؟!!

مهندس شاسکول
سرکار هر وقت فرق استان و ایالت رو فهمیدى میفهمی کانادا چون هر ایالتش دولت جدا داره پس ایالت داره، استان وقتیه که همه با هم یک دولت داشته باشن و هر استان یه نماینده از طرف دولت مرکزی داشته باشه که هر استان یه استاندار داره!
بابا درسته ما از ایران بیرونیم، رنگ فارسی درمون یکم کم شده، یکم شبیه خنگا میزنیم ولی دیگه اونقدرهام بییییق نیستیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد